Multiméterrel hogyan nézhetem meg hogy az autó álló helyzetben leszívja-e az aksit?
A műszert kapcsold át Amper mérésre, egyenáramban. Ehhez többnyire az egyik vezetéket is át kell dugni más csatlakozóba (abba amin A betű is van, a COM csatlakozóban lévő az marad)
Aztán leszeded ez egyik akkusarut(lehetőleg a negatívat) és a műszert bekötöd a saru és az aksi csatlakozója közé. És mérnie is kell az értéket.
Persze így még véletlenül se indítózz, mert azzal jobb esetben csak a műszerben lévő biztosítékot sütnéd meg, rosszabb esetben a műszert is.
ma 14:30
És ha minden rendben van az autóval akkor milyen értéket kell mutatnia.
"12 egész nemtom hány tized voltot"
Feszültségnek ez jó, viszont 0-hoz közelítő áramerősséget kell mérned. Nem lesz teljesen nulla, mert a rádió, a riasztó meg egy-két dolog akkor is fogyaszt, de csak kis mértékben.
Ha van legalább sejtésed az áramerősség mérésről, akkor ki tudod mérni a hibás fogyasztót.
Bekötöd a műszert és ha nagy fogyasztást mérsz (min. 1A), akkor elkezded kihúzgálni a biztosítékokat. Amelyiknél 0-ra csökken a fogyasztás, az a hibás berendezés (leolvasod az adattábláról, hogy minek a biztosítéka)
Köszönöm.
Ne vagyok elektronikai zseni, de gépész végzettségem van, ennyi segítséggel már el tudok boldogulni.
# 6
Megmértem, és 1.16 Amper az érték lekapcsolt gyújtással. Akkor valami zárlatos?
Lehet zárlatos, de lehet valami alapból eszik annyit.
Ess neki a biztosítéktáblának, aztán hamar kiderül hogy hol nagy a fogyasztás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!