Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A benzinesemnek teljesítménybe...

A benzinesemnek teljesítményben, melyik dízel felel meg kb?

Figyelt kérdés

7-es Accord

1600kg~

189 Ló

223nm 6800-nál


Nagyjából melyik dízel autó/motorral tudja ezt a teljesítményt?

Csakis gyári állapot érdekel.

Gondolok itt 0-100 ra, akár 80-120-ra.

Pl.


2021. ápr. 29. 10:26
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
55%
Nyomatékhuszárok! Hogy van az, hogy egy 140le-s 320nm-es tdi B6 passat 10 másodperc alatt gyorsul 100-ra? Egy 150le-s 200nm-es fsi meg 9.9 alatt? Ilyenkor mi van? Mégse a nyomaték gyorsít?
2021. ápr. 29. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:

18 egyet válaszolj meg.

Akkor ha leugrasz egy szikláról, kevesebb mint 3 mp alatt 100-on vagy. Mert akkora a teljesítményed?🥴


Maradjunk az erőnél. Autónál a forgatónyomatékból lesz erő, mágnesvasútnál mágneses térből egyből erő lesz, ha meg leugrasz akkor a gravitációs tér által jön létre az erő. (a=F/m, ahol F=M/r autónál, r a kerék sugara)


Az első általános iskola, a második középiskola 2. osztály.


Az elektromágnesességre meg nem térnék ki, nem a vonatokról szól a kérdés, bár az jobban profilba vág.


És nem, nem vagyok fizikus, ne rágalmazz. :)

2021. ápr. 29. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:

21: 0-100ig kismillió tényező benne van. Attól még hogy a diesel nem tart ki, azon az egy kis tartományon ahol a nyomaték maximuma va, ott a gyorsulásnak is maximuma van, csak qva gyorsan el is fogy. A benzinesnek meg ugyanannál a teljesítménynél egy kisebb viszonylag konstans nyomaték van elkenve nagyobb fordulattartományra. Magyarul a benzines alapról jobban fog húzni, mire a diesel eléri az optimális fordulatot ott ránt egy elég egyértelműt, főleg a feltöltött motorok, aztán a nagy lendület hirtelen el is fogy. Váltani kell. Aztán megint. Mire a dieseles 4.-et vált a benzines még 3.ban gyorsul éppen.



Ez kb olyan, hogy tegyük fel, 25-tel tudok sprintelni 100 métert, de utána végem. Te csak 20-szal tudsz, de csak 400m után kezdesz fáradni. 800-on te nyersz fölénnyel, de maximális sebesség nálam volt több.

2021. ápr. 29. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
2021. ápr. 30. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:
De most nézem hogy marhaságon vitatkozunk. A kérdező a teljesítményt kérdezi, innentől 189 lónak 189 ló felel meg, ahogy valaki írta. A többi mind szubjektív, hogy kinek melyik karakterisztikafekszik.
2021. ápr. 30. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:

#23

Én azt gondolom, hogy ne akard belekeverni a váltást, meg semmi mást az egyenletbe. 120nm a különbség. Ez a 200nak a 60%!!!-a. Érted? Hatvan százalék! Ekkora előnyt nem veszíthetsz el a váltáson.

De ha gondolod keresek gyorsulási adatot dsg váltóval. Ott is a tdi fog kikapni. És ott nem foghatod rá, hogy nem jól vált a gépezet.

De összevethetnénk, egy 50 lóerős 1000nm-es motort egy 60 lóerős 50nm-es motorral is. Akkor is az nyerne amelyik nagyobb teljesítményű. Mert a nyomaték nem gyorsít. Csak mozgásban tart.

2021. máj. 1. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
23: a futós példa a váltás nélkül is működik. 24-es cikkje pont ezt írja le. Azért beszélünk el egymás mellett, mert én a fizikai gyorsulást mondom, hogy nagyobb. Fizikailag sosem egy ekkora időintervallumra nézzük. A nyomaték meg az erő egyenesen arányos, ez a cikkben is benne van. Csak nagyon nem mindegy, hogy az a maximum gyorsulás megvan mondjuk az egész tartományban mint egy 32 szelepes v8-nál, vagy csak vannak kiugrások.
2021. máj. 1. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:

Napokkal ezelőtt megfogadtam hogy szándékosan nem keveredek bele a vitába, de csak nem bírom ki! Aztán lehet velem egyet nem érteni, ezt nyomatékosítandóan lepontozni, nem fogok senkivel hosszas vitába szállni.

A lényeg: mindenkinek igaza van. Mert attól függ, hogyan használjuk az adott autót. Ugyanis az autóm kapható volt benzines és dízel motorral is. Mindkettőnek cm3-re ugyanannyi a lökettérfogata, mindkettő turbós. Így az "alma-körte" lehurrogás nem áll meg. Szóval a különbség a teljesítményben van. A dízel 160 lóerős, a benzines kerek 200. Mindkét motor teljesítmény-fordulatszám görbéje elérhető a neten. Mit látunk ezeken? 1000-3000 közötti fordulatszám tartományban a dízel teljesítménye (is) a benzinesé fölött halad. Aztán 3000 környékén fordul a kocka és a benzinesé megy jóval a dízel fölé. Mit jelent ez? Normál hétköznap használatban ahol az emberek 95%-ban használják a motort (1000-3000-es fordulat) a dízel fog fürgébbnek, kellemesebbnek tűnni. De! Ha mindkét sofőr tudja hogy verseny van és kihúzatják a sebességi fokozatokat tiltásig, nem kérdés, hogy a benzines fog jelentősen ráverni a dízelre. A 40 lóerőnyi különbség nem tűnik el, jól látszik a 0-100km/h gyári gyorsulási adatban is. Több mint 2 mp-et ver rá a benzines a dízelre.

Azért is van mindenkinek igaza, mert a nyomaték és a teljesítmény nem független, szétválasztható mennyiségek. 0 nyomatéknál 0 lesz a teljesítmény is.

A kérdező válaszára ezért nehéz válaszolni. Ha verseny van és mindenki nyomja ahogy a csövön kifér, akkor egyértelmű, hogy egy 189Le-s benzinesnek egy 189Le-s dízel fog megfelelni. De ha normál hétköznapi körülményeket nézünk, ott már számít a nyomaték is. És nem is csak a csúcsértéke, hanem a fordulatszám szerinti eloszlása is. Szóval erősen autó és motorfüggő. Két konkrét típust össze lehet hasonlítani, lehet róluk elméletben valamit mondani. De így általánosságban nem lehet, vagy legalábbis nagyon nehéz megválaszolni. Biztos lehet találni olyan dízelt, ami az alacsony tartományban hasonló lesz mint ez a benzines. Szinte biztos, hogy a csúcsteljesítménye 189Le-nél kisebb lesz. Viszont ahogy írtam, ha verseny van, akkor a benzines otthagyja.

2021. máj. 3. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!