1.6 CR TDI tuningolása?
Adott egy viszonylag új (2015-ös) Volkswagen Golf, 1.6-os turbódízel motorral. Gyárilag 110 lóerő.
Hogyan, és mekkora teljesítmény növekedés lenne elérhető?
Az nem megoldható jelenleg, hogy adjam el és vegyek egy gyárilag erősebbet.
Illetve mindenképp valami olyanra gondolok ami szabályosan, lepapírozva megoldható. Persze valószínűleg bele lehetne rakatni valami nagyobb 3.0 TDI-t egy Audiból csak sose menne át a műszakin.
Szóval mi az a teljesítmény amit egy ilyen motorból kilehet hozni? Van valakinek tapasztalata ezzel?
1.9-ről sokat lehet olvasni a témában de erről nem igazán találtam.
Értelmes keretek között egy chippel 130-140 ló. Az fölött jön az, hogy olyan összegeket kéne rákölteni ami az autó értékét közelíti. A baj a CR (common rail) rendszer. Ezek a PD-s motorokhoz képest is sokszor bonyolultabbak, drágábbak, és nem is bírják annyira a tuningolást (elég sok helyen spóroltak a VW-nél),
A "sima" 1.9 és a PD-s is abban a korszakban született amikor nem voltak ilyen szigorú szabályozások a káros anyag kibocsátásra, és gyárilag is túl voltak tervezve. Emiatt is lett mindkét motor olyan megbízható és mondhatni "fillérekből" tuningolható. A valóságban az, hogy egy jól összerakott mondjuk 280-300 lóra húzott 1.9 PD költsége simán 1 milla fölött van.
Ezért is javaslom azt, hogy ha nem elég az a 140 ló amit a chippel kihoznak belőle, akkor nincs más ésszerű lehetőség mint egy gyárilag erősebb autót venni.
Köszönöm!
Valószínűleg tényleg az lenne a legolcsóbb megoldás, hogy eladom és veszek egy gyárilag erősebbet. A 2.0 tdi pont 150 lovas. De egyelőre sajnos nem adhatom el így ebből kéne kihozni amit lehet.
Sejtettem, hogy nem lesz olyan egyszerű mint egy régebbi PD-t.
280-300 lóerő ha kijön 1 millióból a PD-s motoroknál azért az nem egy rossz ár. Kb 1.5-2-szeres a teljesítménynövekedés. Az olyan mintha az én 1.6-osomból 170-220 ló körül hoznánk ki.
Igazából egy “szerény” másfélszeres 160-170 lóval már nagyon elégedett lennék. Viszont ha emiatt az autó vételárát (3 millió körül mennek most) rá kéne költeni akkor hagyom, mert tényleg nem éri meg.
Ha minimális átalakításokkal és chippel kijönne 150-160 lóerő mondjuk 4-500 ezer forintból (nem vagyok képben az árakkal) azt bevállalnám.
Ha tehetném tényleg eladnám és vennék egy erősebbet, akár más típust amit gyárilag erősebbel is szereltek, mint a 2.0 tdi.
Akkor ezt fogom tenni. Olyan nincs ami a chipen kívül plusz teljesítményt jelent, de nem kell hozzá merőben átalakítani a motort és az egész autót? Elég laikus vagyok a témában tehát mindenképp egy hozzáértőhöz vinném és semmiképp nem magamtól állnék neki, de például sokan beszélnek a direkt szűrőről, csak halvány elképzeléseim vannak mi lehet ez.
Egyébként ez lesz, kihozzuk belőle amit biztonsággal kilehet, és amint eladhatom az autót akkor erősebbre váltok. Vagy egy olyanra ami alapból elég erős és sportos vagy egy olyanra ami jól tuningolható, esetleg kettő az egyben, bár az ilyen autók ha jól sejtem nem golf árban mennek.
A sportszűrőknek utánanézek, viszont azt nem szeretném, hogy füstöljön. Annyira nem jön be amikor arra mennek rá, hogy minél nagyobb füstfelhőt hagyjanak maguk után.
Köszönöm a segítséget!
Papírozva semmi, azt el is felejtheted.
Légszűrőt ne, többet árt, mint használ.
Egy chip rá és lesz 130-140 lóerő stabilan és kész.
Ennél többre ne gondolj.
Egyébként azt mondod 3 millió körül elmenne a tiéd.
Add el és vegyél egy Golf VI GTD-t, 3,5 millió körül kapsz 140-170 lóerős 2.0 TDI-t, arra még egy egy chip +30 lóerő és ugyanannyiba vagy, mint amit szánnál rá, csak lesz egy eleve sportosabb megjelenésű, stabilabb autód (műszakilag).
Néztem már nagyon sokféle másik autót ami erősebb lenne, a golf 6 gtd is pont ilyen, teljesen jó lenne az is.
A “gond”, hogy ezt az autót családtagtól vettem nagyon kedvező áron, hisz mégis családban marad. Ezért egy darabig nem szeretném eladni, me tűnjön úgy, hogy csak nyerészkedni akartam rajta, hisz 2 hónappal korábban még jóval olcsóbban adta el nekem, mint amennyiért most elpasszolhatnám.
Persze nem ezzel az autóval fogok nyugdíjas koromig járni, de egy pár évig “illene” megtartani.
Simán közlekedni elég ennyi is, de néha tetszene ha erősebb lenne.
Megfogadom a tanácsokat, keresek egy jó chipest aztán egy darabig eljárkálok 130-140 lóerővel, nagyobb gondom sose legyen:D
Köszönöm a válaszokat!
1.6 cr tdi erre pont úgy szar ahogy van. Nem hinném, hogy a golfba beletudnál varázsolni egy 3.0 tdi-t bár pénzzel bármit lehet kezdeni.
Kérdésre válaszolva chippeld meg lehetőleg normális helyen, ne 20ezerért. Fontos, hogy előtte/utána legyen teljesítménymérés csinálva nehogy csak rávágják, hogy kapott +20-at azt hello. Ilyen helyeket felejtsd el.
DPF/egr kiiktatással is tudsz 5-10 lovat szerezni és még nem is fog füstölni semennyire. Tudsz alárakni egy jobb kipufogó rendszert is, akár elég egy normálisabb hátsó dobot is amitől nem hangos lesz hanem karaktert ad neki. Lehet választani kifejezetten halk sportdobokat is az tud dobni rajta. Sportlégszűrőt is nézhetsz, van olyan is amit a régi szűrő helyére kell rakni és ugyanúgy néz ki csak más az áteresztőképessége. Ezekkel tudsz kihozni simán 150-160 lovat ha minden jól passzol.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!