Mik azok a helyzetek, amelyekben gyenge az 1.6-os dízel motor?
Sok helyen olvasni, hogy pl Skoda Octavia és Volkswagen Jetta gyenge az 1.6-os motorral. Viszont sehol nincs kifejtve, hogy pontosan hogy kell ezt érteni. Előzésnél nagyobb tempóba, megpakolva?
Vagy egyszerűen csak nagyobb a fordulata adott sebességnél a 2.0-áshoz képest, és annyi?
Ültem már 1.6-os dízelbe, úgy gondolom elegendő ez a motor is akár sportos közlekedéshez is.
Minden viszonyítás kérdése, Trabant 26 le is jó volt a közlekedésre
Ma mindenki rohanni akar...
VW-eket nem ismerem, nekem sosem volt. De jelenleg is 1.6-os dízel autóm van. 1,3 tonna, 160 ló, 350 Nm, amiből 320-at már 1250-es fordulaton lead.
Nem versenyzésre használom, nyilván vannak erősebb autók is az utakon. De normál közlekedésre szerintem bőven elegendő. Volt már hogy 5-en ültünk benne nyáron klímával. Ekkor érezhetően kevésbé virgonc, kanyarokban, körforgalmat lendületesebb tempóval véve pl túrja az orrát rendesen. De kifejezetten lomhának még így se mondanám.
A váltóhangolás sem igazán pörgős. Dízelhez képest szerintem átlagos. 130km/h-nál 6.-ban kb 2300-2400 körüli a motorfordulat. Egy 2.0-s sem hiszem, hogy lényegesen kevesebbet forogna.
Ha az én autómat veszem alapnak (307sw 1.6hdi 109le),akkor
bőven elég.Maga az autó közel 1.5t két személlyel full megrakva 140km/h-nál még bőven van tartalék emelett a fogyasztása nevetséges.
Gondolom a Skoda még erősebb.
Más a karaktere. Nekem konkrét összehasonlításom van G4 1.9pd 116ló és idei évi modellű 1.6CR Octavia kombi szintén 116ló viszont csak 5gang.
Érzetre gynegébb az 1.6CR, illetve az 1.-2.-3. kicsit furán áttételezett, de főúton és autópályán nagyon kellemes használni. Végáttétele ugyan az a két autónak tehát a golf 6. ban az octavia 5. ben forog 2000-et 110-nél. Az octavia már egy nagyon új autó, magátol adja elindulásnál a gázt, így ha leugrasz a kuplungról akkor sem fullad le, a visszaváltasz akkor is nyugottan le lehet ugrani a kuplungról nem fog az autó bebólintani. Normál közlekedéshez elég, de ha nagyon sietsz "németországban" akkor a 160-180-as utazó tempó az tartható.
Nyilván a 2.0CR pályán jobban autózható ha a belső sáv szerelmese vagy.
Én csak normálisan szeretnék közlekedni, megpakolva, akár 5 személlyel is.
Jelenleg egy 4-es Golfom van, 1.6 ccm, 105 lóerő.
Sokszor van, hogy sima közutakon közlekedek, megpakolva, 4 személlyel az autóban, és nem tudom eldönteni, hogy merjek-e előzni, vagy várjam a következő lehetőséget, hátha akkor nagyobb táv lesz a szemben jövővel.
Sőt, ilyenkor klíma ki, vissza 4-esbe, és csak úgy mehet az előzés, akkor is padlózva.
Az ilyen szituációkat szeretném elkerülni, amikor nem kell azon gondolkodni, hogy vajon meglesz-e az előzés vagy sem. Tehát erre gondolok, hogy elég-e az 1.6-os motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!