Golf 6 2. 0 TDI motorjai közül melyik a jobb?
Teljesítményre egyik 110 lóerő, a másik pedig 140. Mindkettő motor 2000 ccm3, viszont nem azt a teljesítményt adják.
Mindkét motorral dinamikusan lehet közlekedni, előzni? Illetve éllettartamra melyik bírja jobban? Ugye használt autó vásárlásánál ez fontos szempont.
Mindegyik jó alapvetően, a korábbi karbantartás minőségétől és a futásteljesítménytől függ mennyit bír még.
Nekem 140 lóerős van, véletlenül sem cserélném kisebbre
1.6 a legjobb benzinesbe
Nekem van egy 98 as passatom 2 éve vettem semmi baja.. A fenti motorral
Az 1.6 CRTDI is lényegében egy az egyben ugyanaz a blokk, mint a 2.0 CRTDI, csak kisebb furattal. De a konstrukció ugyanaz, ebből adódik, hogy jó motor. Viszont írok néhány negatívumot rá, a 2.0 TDI-hez képest, és amiért apámat is inkább a 2.0-ra beszélném rá, ha most vennénk az autót:
-hidegen hangos, de nagyon. Nem olyan kellemetlen az orgánuma, mint egy PDTDI-nek, de csúnyán szól, ez tény
-kispórolták az 1.6 Golfokból a 6-ik áttételt, viszont a takarékosság jegyében az 5-ik fokozat olyan hosszú, mint a 2.0-ban a 6-os (2000 rpm/110 km/h). A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az első 3 sebesség teljesen jó, viszont a 4-es akkorát ejt a fordulaton, mintha más autón egyből 5-be váltanék. Emiatt 60-70-nél sosem jó a fordulat, 3-asban már túl (2300 körül), 4-esben meg olyan alacsony a fordulat ennél a sebességnél, hogy beremeg az egész. Ezt sosem fogom megszokni.
-EGR szelep: 100%, hogy tönkre fog menni az 1.6-on az első 200 ezer km-en. Takarítani nem érdemes, az új 100 ezer ft. A 2.0-án is érzékeny az EGR, de nem ennyire.
-bár sokan előnynek tartják, hogy ebben csak egytömegű a lendkerék, a kuplungszerkezet cseréje majdnem ugyanannyiba kerül, mint egy másik kettőstömegűvel szerelt dízelbe, ha Start-Stopos az autó.
Talán nem véletlen az 1500-2000 eurós (!!) árdifferencia Németországban az 1.6 és a 2.0 között. Nekünk nem érte meg az 1500+ euró a 2.0 motort, elégedettek vagyunk. A nagyon nagy pozitívumok:
-extrém takarékos (140 km/h autópálya 3 személy + full csomagok 5,1 liter/100 km!!!)
-erős. 1800 fordulat alatt gyengébb, mint egy átlag dízel, viszont afelett nagyon kellemesen megy. Jóval többnek érződik, mint 105 ló, padi mérések szerint tudja is a 110-115-öt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!