A benzinesemnek teljesítményben, melyik dízel felel meg kb?
7-es Accord
1600kg~
189 Ló
223nm 6800-nál
Nagyjából melyik dízel autó/motorral tudja ezt a teljesítményt?
Csakis gyári állapot érdekel.
Gondolok itt 0-100 ra, akár 80-120-ra.
Pl.
“ Nyomaték még soha nem gyorsított fel semmit. A teljesítmény viszont igen.”
Akkor menj vissza az iskolapadba. A forgatónyomaték az erő és az erőkar szorzata, ami a kerék kerületi erején mint gyorsító erő köszön vissza.
A dieselneknél ez szűkebb fordulatszám-tartományban van meg, a benzinesnél meg jóval szélesebb tartományban de alacsonyabb nyomaték. Ezért van, hogy a diesel ugrik, de lemarad, mert a 3.-at váltja, mire a benzinessel váltani kell.
A több mint hit és vallás.
Nem a lefingott 2 liter alatti pdtdi-ket kell alapul venni muhaha.
Mert te még nem láttál a 20 éves polo sdi-n kívül mást, még léteznek modernebb motorok.
Én a benzinest szeretem, de a mostani 2 literes diesel golfok nem nagyon akarnak lemaradni a v8-ammal szemben, hiába 32 szelepes. Valahogy az autópályán az a6-is 200ig simánt gyorsult velem együtt, csak ott kezdett lemaradni.
Persze
De én alapból egy 18 éves autót hajtok :D
Nem bánom ha otthagy egy 10 éves 3 literes.
FŐleg így, hogy szöggyári.
Nem neked szólt, hanem muhaha barátunknak. :)
Egyébként pont ezért nem összehasonlítható, mert teljesen más a karakterisztika, vezetési élmény, célközönség.
0-100 egy értelmetlen adat, amit egyébként az az autó fog nyerni, amelyiknek jobb a súly/lóerő aránya. Függetlenül a nyomatéktól. Azaz egy 1500kg-os 180le/320nm és egy 1500kg-os 200le/200nm közül az utóbbi fog nyerni egy 0-100-at, de egy 0-200-at is. (természetesen bizonyos fokig számít a váltó, a motor karakterisztika, nagy sebességnél már a légellenállás is).
A 60-120 vagy 80-120 vagy bármilyen más adat már érdekesebb szerintem.
#11
Mágnesvasútnál hol a híres forgatónyomatékod? Mégis megy mint az állat. A teljesítmény gyorsít. Te kis fizikatanár.
#14, azért lássuk be az autóparkban ez a ghácciremegyadízelem az a lefingott egykilencesekből kerül ki, annak van 230 newtonmetere, szemben egy 2liter szívóbenzin 200NM-ével.
A 3 literes tádék meg általában már 2 tonnás bódéban vannak agyonelektronikázva, nyilván mindent fel lehet húzni marhaerősre, de nem ez a jellemző.
De bőven lehet ezeknek meglepetést okozni amikor a 330XD mellett mész el egy huszonéves kocsival. :D
Súly-lóerő-nyomaték-fordulatszámtartomány-sofőr kombináción múlnak ezek a dolgok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!