Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a baja a Daciával mindenkinek?

Mi a baja a Daciával mindenkinek?

Figyelt kérdés

Persze nagyon messze nem tökéletes és kicsit gagyi kisugárzása is van... De egy Dusternek szerintem még így is jobb az ár per érték aránya mint sok más, valamivel felsőbb kategóriás autónak.

Sokszor hallom, hogy a Dacia a kopogós műanyagok miatt szar, de van egy csomó 10 milliós autó is amiben kopogós műanyagok vannak és/vagy igénytelen zongoralakk...


Azt is olvastam itt, hogy nem teljesítenek jól a törés teszteken.

Érdekes, hogy a Dacia ellen ez egy érv, de ha valaki kiír egy kérdést, hogy milyen kifejezetten biztonságos autók vannak, mert Ő olyat szeretne vásárolni, akkor mindenki leszólja, hogyha fél, akkor ne is vezessen egyáltalán...

Meg, hogy a “40 milliós Merci is ugyanúgy törik mint egy Trabant, hogyha frontálisan ütközik 150-nél, vagy ha belefordul egy kamion”, stb.



2021. ápr. 25. 16:20
1 2 3 4 5 6
 41/51 anonim ***** válasza:
#39: Szerintem egy 4-5 milliós autót újonnan a lakosság (nyilván most csak a főállásban dolgozókra, vagy vállalkozókra gondolok, nem a gyerekekre és nyugdíjasokra) negyede meg tud venni, úgy hogy az normálisan belefér a költségvetésükbe, nem erőn felül. Ez nyilván nem a többség, de azért több mint egymillió emberről beszélünk, ezt ne nevezzük felső töredéknek. Plusz ugye sokan vannak, aki fizetésük miatt nem, de család, örökség stb révén megengedhetnek maguknak egy új autót.
2021. ápr. 25. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/51 anonim ***** válasza:
36%

#41


Nem a legfrissebb adat, de a magyar lakosság több mint fele a társadalmi minimum alatt él, ezen belül pedig a 30% létminimum alatt:

[link]


("Az úgynevezett társadalmi minimum egy ember számára havonta 121,35 ezer forint, míg egy négytagú család esetében 351,9 ezer forint.")


És én itt most nem arról vitatkozok, hogy nem lenne még egy csomó ember, aki ha muszáj lenne, akkor tudna venni egy fapad Daciat. Most is rengeteg ember vásárol erőn felül autót, ingatlant, vagy bármi mást. Én azt mondom, hogy az a réteg, aki TÉNYLEG különösebb lemondás vagy nehézség nélkül tudna tervezetten venni 6-8 évente egy új autót, az szűk réteg. A felső 20%, vagy még annyi sem.

2021. ápr. 25. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/51 anonim ***** válasza:

" Én azt mondom, hogy az a réteg, aki TÉNYLEG különösebb lemondás vagy nehézség nélkül tudna tervezetten venni 6-8 évente egy új autót, az szűk réteg. A felső 20%, vagy még annyi sem."


Ezzel kb egyet is értek. Azzal egészítem ki, hogy ez a keresetek alapján van. De ebből a 20%-ból biztos sok olyan is van, aki az átlag sokszorosát keresi, így az egyébként akár átlag alatt kereső párjának, gyerekének, nyugdíjas szüleinek vesz autót, vagy legalábbis támogatja. Ez valamennyire kitágítja ezt a 20 százalékot. Szóval ha valaki keres havi 2 milliót, akkor miatta akár 3-4 embernek is "jut" új autó.


Azzal viszont nagyon nem értek egyet, hogy ez a 20 % (ami nagyságrendileg tényleg ennyi, lehet hogy 17 vagy 26, de kb stimmel) az egy szűk felső réteg lenne. Szerintem ez egy széles társadalmi réteg, és nincs azzal különösebb baj, hogy a lakosság negyedének jut csak új autó.

2021. ápr. 25. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/51 Barnabas333 ***** válasza:
26%
Kedves kérdező! Akit nem érdekel az autó és csak arra kell, hogy elvigyen A B be elég a Dacia. Nekem fontos volt a vezetési élmény is, így két és fél éve inkább vettem egy Kia ceedet hitel nélkül. Nem bántam meg, élvezet vele autózni. Pedig a Dustereket is nézegettem. És csak össze hasonlításként az Alap ceedre volt pénzem hitel nélkül 100paci, rokonoknak 7személyes Daciája van és heten is vannak... Az 75lóerő... Gondolhatod, hogy megy. Az én ceedem se erőgép ha tele van, egyedül vezetem megy mint a golyó...Nekem fontos volt, hogy legyen egy jó autóm, ha már szétdolgozom magam...
2021. ápr. 26. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/51 A kérdező kommentje:
2021. ápr. 28. 19:13
 46/51 anonim ***** válasza:
39%
Ezen a videón nem tudom mit kéne nézni? Egy sima füves hegyoldal, itt bármelyik városi terepjáró fölmenne, ameliyk összkerekes. Egyébként román videó, szóval fenntartásokkal kezelném, nyilván minden szentnek maga felé hajlik a keze. De ez a "terep" összehasonlítás kb olyan, mintha két kombi csomagterét úgy hasonlítanád össze, hogy két zsömlét meg 20 deka párizsit beleraksz.
2021. ápr. 28. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/51 anonim ***** válasza:
68%

"Nekem fontos volt a vezetési élmény is, így két és fél éve inkább vettem egy Kia ceedet hitel nélkül."


Hát azért az 1,4-es szívó Ceed meg a vezetési élmény együtt emlegetve az rohadtul vicces :D

2021. ápr. 28. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/51 anonim ***** válasza:

47, én is ezen mosolyogtam magamban tegnap. 100 lóerős szívó motor, de mégis micsoda lelékesedés, hogy vezetési élményt ad. Főleg úgy, hogy a 75 lóerőt meg leszólja. Bezzeg az övé "úgy megy mint a golyó". :D

Ebből is látszik, hogy mennyire viszonylagos és szubjektív minden.

2021. ápr. 29. 06:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/51 Barnabas333 ***** válasza:
100%
48as nem csak a sebesség van, az autó halk, kényelmes, rugózása és futóműve miatt úszik az úton. Nekem ezek fontosak... Előtte Mazdám volt, de mivel egy régebbi konstrukció ezek nem voltak mind meg benne, kormányfütés is jó dolog a kiában...
2021. ápr. 29. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/51 anonim ***** válasza:
100%

49-es, ne egy őskövülettel hasonlítsd össze, hanem bármelyik másik mai autóval!

Kormányfűtés: 3 éve van meg az autóm (nem Kia), ez alatt jó ha kétszer kipróbáltam a kormányfűtést, hogy működik. Bőven tudok nélküle élni. Nekem sokkal jobban tetszik hogy elöl-hátul van ülésfűtés, ráadásul automata vezérlésű. Az állófűtéssel pedig a legnagyobb hidegben is meleg autóba ülök be. Mielőtt azt hiszed, ez sem egy komoly, drága prémium presztízsautó, ami nekem van, csak egy mai Opel.

2021. ápr. 29. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!