Mi a baja a Daciával mindenkinek?
Persze nagyon messze nem tökéletes és kicsit gagyi kisugárzása is van... De egy Dusternek szerintem még így is jobb az ár per érték aránya mint sok más, valamivel felsőbb kategóriás autónak.
Sokszor hallom, hogy a Dacia a kopogós műanyagok miatt szar, de van egy csomó 10 milliós autó is amiben kopogós műanyagok vannak és/vagy igénytelen zongoralakk...
Azt is olvastam itt, hogy nem teljesítenek jól a törés teszteken.
Érdekes, hogy a Dacia ellen ez egy érv, de ha valaki kiír egy kérdést, hogy milyen kifejezetten biztonságos autók vannak, mert Ő olyat szeretne vásárolni, akkor mindenki leszólja, hogyha fél, akkor ne is vezessen egyáltalán...
Meg, hogy a “40 milliós Merci is ugyanúgy törik mint egy Trabant, hogyha frontálisan ütközik 150-nél, vagy ha belefordul egy kamion”, stb.
#41
Nem a legfrissebb adat, de a magyar lakosság több mint fele a társadalmi minimum alatt él, ezen belül pedig a 30% létminimum alatt:
("Az úgynevezett társadalmi minimum egy ember számára havonta 121,35 ezer forint, míg egy négytagú család esetében 351,9 ezer forint.")
És én itt most nem arról vitatkozok, hogy nem lenne még egy csomó ember, aki ha muszáj lenne, akkor tudna venni egy fapad Daciat. Most is rengeteg ember vásárol erőn felül autót, ingatlant, vagy bármi mást. Én azt mondom, hogy az a réteg, aki TÉNYLEG különösebb lemondás vagy nehézség nélkül tudna tervezetten venni 6-8 évente egy új autót, az szűk réteg. A felső 20%, vagy még annyi sem.
" Én azt mondom, hogy az a réteg, aki TÉNYLEG különösebb lemondás vagy nehézség nélkül tudna tervezetten venni 6-8 évente egy új autót, az szűk réteg. A felső 20%, vagy még annyi sem."
Ezzel kb egyet is értek. Azzal egészítem ki, hogy ez a keresetek alapján van. De ebből a 20%-ból biztos sok olyan is van, aki az átlag sokszorosát keresi, így az egyébként akár átlag alatt kereső párjának, gyerekének, nyugdíjas szüleinek vesz autót, vagy legalábbis támogatja. Ez valamennyire kitágítja ezt a 20 százalékot. Szóval ha valaki keres havi 2 milliót, akkor miatta akár 3-4 embernek is "jut" új autó.
Azzal viszont nagyon nem értek egyet, hogy ez a 20 % (ami nagyságrendileg tényleg ennyi, lehet hogy 17 vagy 26, de kb stimmel) az egy szűk felső réteg lenne. Szerintem ez egy széles társadalmi réteg, és nincs azzal különösebb baj, hogy a lakosság negyedének jut csak új autó.
"Nekem fontos volt a vezetési élmény is, így két és fél éve inkább vettem egy Kia ceedet hitel nélkül."
Hát azért az 1,4-es szívó Ceed meg a vezetési élmény együtt emlegetve az rohadtul vicces :D
47, én is ezen mosolyogtam magamban tegnap. 100 lóerős szívó motor, de mégis micsoda lelékesedés, hogy vezetési élményt ad. Főleg úgy, hogy a 75 lóerőt meg leszólja. Bezzeg az övé "úgy megy mint a golyó". :D
Ebből is látszik, hogy mennyire viszonylagos és szubjektív minden.
49-es, ne egy őskövülettel hasonlítsd össze, hanem bármelyik másik mai autóval!
Kormányfűtés: 3 éve van meg az autóm (nem Kia), ez alatt jó ha kétszer kipróbáltam a kormányfűtést, hogy működik. Bőven tudok nélküle élni. Nekem sokkal jobban tetszik hogy elöl-hátul van ülésfűtés, ráadásul automata vezérlésű. Az állófűtéssel pedig a legnagyobb hidegben is meleg autóba ülök be. Mielőtt azt hiszed, ez sem egy komoly, drága prémium presztízsautó, ami nekem van, csak egy mai Opel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!