Mi a baja a Daciával mindenkinek?
Persze nagyon messze nem tökéletes és kicsit gagyi kisugárzása is van... De egy Dusternek szerintem még így is jobb az ár per érték aránya mint sok más, valamivel felsőbb kategóriás autónak.
Sokszor hallom, hogy a Dacia a kopogós műanyagok miatt szar, de van egy csomó 10 milliós autó is amiben kopogós műanyagok vannak és/vagy igénytelen zongoralakk...
Azt is olvastam itt, hogy nem teljesítenek jól a törés teszteken.
Érdekes, hogy a Dacia ellen ez egy érv, de ha valaki kiír egy kérdést, hogy milyen kifejezetten biztonságos autók vannak, mert Ő olyat szeretne vásárolni, akkor mindenki leszólja, hogyha fél, akkor ne is vezessen egyáltalán...
Meg, hogy a “40 milliós Merci is ugyanúgy törik mint egy Trabant, hogyha frontálisan ütközik 150-nél, vagy ha belefordul egy kamion”, stb.
"Persze, egy átlagos pár keres 600 ezret havonta de ha egy két évig félre tesz akkor ki tud gyűjteni egy új autó kezdő befizetésére."
De erről van szó, hogy egy átlagos pár nem keres 600 nettót. Attól mert én és a kollégáim jóval nettó 700 fölött keresünk, és nem képzelem azt, hogy ez az átlag.
De tegyük fel, hogy keresnek ennyit, rendben. Ez az "átlagos" pár, ha csak nem örökölt egy teljesen tehermentes házat vagy lakást, akkor valószínűleg nem kocsira fog fogcsikorgatva gyűjtögetni, hanem lakáshitel önerőre, miközben a szülőknél kuporog, vagy lakást bérel és még azt is fizeti. Plusz valószínűleg van gyerekekük, vagy éppen tervezik és nem akarnak havi 100-ért autót lízingelni. (1 millió behoppal az említett Sandero 3 évre havi 100-110 körül van.)
Értem én, hogy matematikailag össze tudnának rakni ennyi pénzt, de azt ne mondd már nekem, hogy az minden álmuk, hogy x év alatt összekuporgassák a legolcsóbb, piacon kapható új autó árát és ezért minden mást félretesznek. Ha ez így lenne, akkor sokkal több olcsó új autó futna az utakon és nem egyre vénülne az autóállomány az országban.
"#29: Honann van ez az infó, hogy 190 a medián? Mert a tavalyi hivatalos adat nettó 215"
Hupsz, egy évvel régebbi cikket néztem:
Egyébként majdhogynem tök mindegy. 2020 márciusa óta a forint 10%-ot gyengült az euróhoz, amihez szépen hozzáigazódtak az árak. A KSH statisztika az inflációról nettó hazugság, már csak emiatt is. A 2019-hez képesti emelkedést egy az egyben megette az áremelkedés.
#35:
Mi ketten együtt keresünk durván 600 ezret (pluszminusz 50 ezer).
Van a családban két új autó, és nem haltunk éhen. Nyilván nem luxus autókról van szó, az egyik egy 1.2-es, a másik egy ezres benzines ferdehátú, az olcsóbb kategóriából.
Legyen egy új autó ára 5 millió, 5 éves korában ér mondjuk 2 milliót. Ha kezdőrészletre 2 milliót befizetsz (értsd, beszámítod az előző autódat, tehát azon kívül nem kell hozzátenni, csak életedben egyszer az első autódnál) akkor a különbözetet havi 50 ezerből (plusz kamat, de az most minimális) tudod törleszteni 5 évre. Garancia is ennyi, így mi 5 évente cseréljük le az autókat, így gyakorlatialg havi 50 ezerért folyamatosan van egy garanciális, újonnan vett autóm. Nyilván ezen kívül tankolni, karbantartani stb ugyanúgy kell, de a használtat is kéne. Ha a használt autónál a meghibásodásokra havonta 30 ezret számolok átlagosan (mert a 200 szerintem is irreálisan sok lenne) akkor gyakorlatilag plusz 20 ezerért havonta van egy új autóm.
Tegyük hozzá azt is, hogy a havi 100 ezret te 3 évre számoltad, az átlag "szegény" felhasználó pedig használja 8-10 évig az újonnan vett autóját, tehát utána 5-7 évig "ingyen" van.
Arról lehetne vitatkozni, hogy érdemes-e a fizetésünk harmadát az autókra költeni (nem csak a vételárra gondolok, fenntartással mindennel együtt), szerintem igen.
Az autók után marad havi 400 kettőnkre, ebből durván 80 a ház hitele, 320 ezerből pedig (úgy hogy az autó, ház már le lett vonva) szerintem egy pár tisztességesen meg tud élni.
Ha csak eg átlagos (igazából nem is átlagos, hanem medián) párral számolunk, 2x220 nettóval, egy autó akkor is belefér a családban.
Rengeteg? Évi pár ezer darab eladásról beszélünk, egy 10 milliós országban, ahol a statisztikák szerint egyre öregebb az autó állomány. Lehet, hogy szerinted rengeteg, a valóságban viszont "nem elég".
És még egyszer: a lakosság felső töredéke engedheti meg magának az olcsó új autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!