Mi a baja a Daciával mindenkinek?
Persze nagyon messze nem tökéletes és kicsit gagyi kisugárzása is van... De egy Dusternek szerintem még így is jobb az ár per érték aránya mint sok más, valamivel felsőbb kategóriás autónak.
Sokszor hallom, hogy a Dacia a kopogós műanyagok miatt szar, de van egy csomó 10 milliós autó is amiben kopogós műanyagok vannak és/vagy igénytelen zongoralakk...
Azt is olvastam itt, hogy nem teljesítenek jól a törés teszteken.
Érdekes, hogy a Dacia ellen ez egy érv, de ha valaki kiír egy kérdést, hogy milyen kifejezetten biztonságos autók vannak, mert Ő olyat szeretne vásárolni, akkor mindenki leszólja, hogyha fél, akkor ne is vezessen egyáltalán...
Meg, hogy a “40 milliós Merci is ugyanúgy törik mint egy Trabant, hogyha frontálisan ütközik 150-nél, vagy ha belefordul egy kamion”, stb.
Ültem már kicsit komolyabb autóban is, meg 10-12 millásban is, nekem pedig nincs autóm...
Igazából a beltere a 3* drágább autónak sem volt sokkal igényesebb.
Ettől függetlenül, tudom hogy van olyan is ami igényesebb.
De ha csak az új autókat nézzük (mert miért is hasonlítanánk egy új Dacia árát egy használt autóéhoz), akkor már egy Skoda Octavia is ilyen 9 millió körül kezdődik.
Őszintén! Kinek van erre pénze és honnan?
Alkalmazottként a legmenőbb állásokban sem lehet annyit keresni Magyarországon, hogy okos döntés legyen ennyiért vagy még ennél sokkal többért venni kocsit.
Én a hivatalos átlagnál valamivel jobban keresek, diplomát igénylő munkakörben... Aki nálam jobban keres az ismerőseim közül az vagy informatikus vagy pilóta vagy menedzser 20 év tapasztalattal és egyik sem fiatal.
6 év alatt félretettem 8 milliót, de ezt úgy hogy bár beszállok a költségekbe, de azért mégiscsak a szüleimmel lakom. Nyílván nekem is van olyan hobbim ami elég költséges, mint legtöbbünknek...
Szerintem ez így sem kevés megtakarítás, több főnököm sem rendelkezik ekkora félretett összeggel.
"Alkalmazottként a legmenőbb állásokban sem lehet annyit keresni Magyarországon, hogy okos döntés legyen ennyiért vagy még ennél sokkal többért venni kocsit."
1. Akkor nem alkalamzottként kell dolgozni.
2. De lehet alkalmazottként is ennyit keresni. Multinál, mérnökki vagy gazdasági munkakörben nem számít különösen soknak egy nettó 500-as fizetés néhány év tapasztalattal. (nyilván ez pesten értendő, borsodban más a helyzet) Nem azt mondom hogy mindenki keres ennyit, de nem kiugróan sok. Programozó, egyéb IT terület meg ennél is jobban meg van fizetve.
3. A legmenőbb állásokban biztosan adnak céges autót, és jóval komolyabbat a Skodánál.
A második válaszoló iskolapéldája annak aki szidja...
Amúgy meg nem is szidja mindenki, hisz rengetegen veszik, nem mellesleg akinek egy autó kell, ami elviszi A-ból B-be, van benne fűtés, zene stb, annak tökéletes, vagy csak azért vegyen mást, hogy elmondhassa, márpedig azt a márkát vette?
“ nem számít különösen soknak egy nettó 500-as fizetés néhány év tapasztalattal”
Oké legyen ez a néhány év tapasztalat mondjuk 3 év.
Ez esetben, ha csúszás mentesen végzett az illető és már 18 évesen jelentkezett egy 7 féléves sima BSc szakra, akkor 25 éves és évi kemény 6 milliót keres... Biztos hogy okos döntés mondjuk 1.5 évnyi fizetésének a 100 százalékából autót venni, amikor egy éppen hogy csak élhető lakás 20 milliónál kezdődik?
Szerintem a magyar emberek 90 százalékának nem tudna kifizetni zsebből egy 4 milliós autót...
De azért leolcsózzák és szerintük azért mert olcsó már sz@r is.
Utolsó, úgy beszélsz mintha én használt autóról beszélnék...
A legtöbb új autónak 1.5 millió nem teszi ki a 20%-át, vagyis nem vehetnéd meg hitelre ilyen kis kezdőrészlettel...
Lehet.
Daciát, az talán most a legeslegolcsóbb.
Néhány százezerrel, vagy max 1 millióval drágábban lehet venni Suzukit, Fiatot, Hyundait, Renaulotot, Kiát, de ezek mind ilyen 4 személyes, nagyon városi kisautók sokkal kevesebb lóerővel.
És mondom, van amelyik ezek körül már egy millióval is drágább...
Egy Octavia ami még mindig nagyon messze van egy presztízs autótól 8.5-9 milliónál kezdődik.
Az új hybrid Suzuki, ami tulajdonképpen Toyota, de Suzuki jel van rajta az is 8.5 milliónál kezdődik...
Miközben a Suzukit is majdnem annyira ekézik mint a Daciát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!