Mi a baja a Daciával mindenkinek?
Persze nagyon messze nem tökéletes és kicsit gagyi kisugárzása is van... De egy Dusternek szerintem még így is jobb az ár per érték aránya mint sok más, valamivel felsőbb kategóriás autónak.
Sokszor hallom, hogy a Dacia a kopogós műanyagok miatt szar, de van egy csomó 10 milliós autó is amiben kopogós műanyagok vannak és/vagy igénytelen zongoralakk...
Azt is olvastam itt, hogy nem teljesítenek jól a törés teszteken.
Érdekes, hogy a Dacia ellen ez egy érv, de ha valaki kiír egy kérdést, hogy milyen kifejezetten biztonságos autók vannak, mert Ő olyat szeretne vásárolni, akkor mindenki leszólja, hogyha fél, akkor ne is vezessen egyáltalán...
Meg, hogy a “40 milliós Merci is ugyanúgy törik mint egy Trabant, hogyha frontálisan ütközik 150-nél, vagy ha belefordul egy kamion”, stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Meg lehet nézni a magyar autópark átlagéletkorát, meg azt is, hogy a nem céges vásárlók milyen új autókat vesznek. Segítek: az olcsókat. Aki ma meg tud venni bármilyen új autót, az ma messze az átlag feletti anyagi helyzetben van.
Semmi baj sincs a Daciakkal. Nyilván mindenben kevesebbet adnak mint egy jól felszerelt, hasonló méretű VW konszernes autó, csak hát az árban van minimum 2,5x-ös szorzó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" hanem durván jó terepjáro képességei vannak."
Aki szerint a Duster durván jó terepen, az valszínűleg igazi terepjárót csak képen látott még, vagy ott se.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Azért nem messze az átlag felett van aki megenged magának egy új autót. Tegyük fel vagytok ketten egy átlagos pár. Nem nehéz fejenként 300 ezer forintot keresni havonta. És a 600 ezerből mondjuk 100 ezer forintot félre tenni egy új autó kezdő részletére. Ez egy teljesen àtlag színvonal. És érthető ha valaki új autót szeretne mert biztosra megy."
Fejenként 300 nettó nem kiemelkedő, de jelenleg a mediát átlagkereset 190 nettóban. Igen, 190, nem írtam el.
Másrészt: egy normálisan felszerelt, megvehető új Sandero most 4,5 misi, úgy hogy még egyedi fényezést se raktál rá, hanem alap színben kéred. Ez ennek a párnak 7,5 hónapnyi TELJES keresete. Tehát nem fizetnek lakáshitelt, nem esznek, nem fizetnek rezsit, nem mennek nyaralni, nem vesznek ruhát, stb.
Egyébként én is az előbb emlegetett "vállalkozó" rétegből való vagyok (informatikus) és a nálam jobban kereső "kollégáim" tudod milyen új autókkal vesznek (már ha újat vesznek) nettó millió körüli fizuval? Fiatok, Suzukik, Ssangyong, Focus, Polo és társaik. Ha valaki a saját pénzét költi, és nem egy cég teszi a segge alá az autót, akkor még ekkora jövedelmnél is megnézi az ember hogy mit vesz és nem fog ész nélkül venni egy Passatot vagy 3-mas BMW-t, akkor sem ha egyébként ki tudná gazdálkodni, mert mi a francnak. Ezek már egy garzon árába kerülnek kis híján, évi milliós nagyságrendű értékvesztéssel. Nem nyújtanak ezek az autók annyival többet, hogy még ráfizess egy jól felszerelt kompakt autó árára egy 10-est alsó hangon.
Vicces is volt látni még egy előző munkahelyemen azt, hogy a középvezetőknek a cég a segge alá tuszkolt egy 5-ös BMW-t, a náluk jobban kereső, cégnek bedolgozó 1 személyes "vállalkozások" tulajdonosai pedig átlagos kisautókkal jártak :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!