50-es motor tuningolása nem éri meg?
Sziasztok!
Sokan mondják hogy tök felesleges tuningolni egy 50-es segédmotort mert túl költséges. Nos, én nem látom annak. Adott egy Derbi Senda d50b0 blokkos kismotor. Nekem ez a motor durván eddig 250.000ft-ba van, és elhatároztam hogy szeretném tuningolni de TARTÓSRA amennyire lehet. A tuning 70cc-ig történne, főtengellyel, kuplung szettel, hengerrel, membránnal, tömítésekkel, szimeringekkel és csapágyakkal lenne 150.000ft maga a konkrét tuning. Ha valakit érdekelnek a kinézett alkatrészek, akkor azt is leírom majd. (Kipufogóm van hozzá: TG enox, illetve marad a 17,5 dellorto karbi felfúvókázva) Mert ha azt nézzük hogy A1-es jogosítvány + még a motor, kb 450-500.000ft lenne ha jobb állapotú gépet szeretnék. Én csak 400-ba lenék így, és kb ugyan annyit fog tudni mint egy A1-el vezethető 125 2t.
Érdekelne mi véleményetek erről az egészről?
A1-gyel vezethető 2T ugyanúgymax 11 kW, mint egy A1-gyel vezethető 4T amúgy :) (amúgy a -val -vel így fog hasonulni)
Egy 50-es tuningolása sok szempontból nem éri meg, sok szempontból megérheti, attól függ, neked mit jelent, hogy megéri-e. Ha szeretsz bütykölni, szeretnél dolgokat tanulni ilyen téren, akkor ebből a szempontból megéri. Ha anyagilag kérdezed, akkor nem éri meg. Egy tuningolt 70-es lehet kb ugyanolyan erős, mint egy sima 125-ös, de akkor valószínűleg többet fog fogyasztani és kevésbé lesz megbízhatóbb, sokkal rövidebb lesz a szervizintervalluma. Mkst a jogi dolgokba ne menjünk bele, hogy úgy elvileg már nme smkp, azaz kéne hozzá A1-es jogsi amúgy is. Mindenki eldöni magának, mennyire éri meg ezzel játszadozni.
Illetve az idő pénz, tehát hiába leszel végül (talán) olcsóbb, mintha vennél 125-ös motort meg csinálnál A1-et, ha közben beleraktál 200 munkaórát. 200 munkaóra legalább 3-500 ezer forint, ha dolgozással töltöd. Valamint nem biztos, hogy olcsóbbra jössz ki, ha állandóan cserélgetni kell az alkatrészeket a fokozott igénybevétel miatt. Meg ugye az is benne van a pakliban, hogy mivel nem értesz hozzá annyira, elrontod és ugyanúgy harmatgyenge lesz, de cserébe 4 litert fog fogyasztani, és már béleltál 200 ezret. Nem tudom, mennyire értesz hozzá, de nem te lennél az első, aki csak ront rajta, amikor tuningolni akarja. Elég csak itt ezen az oldalon kicsit körülnézni.
szóval az a kérdés, hogy tuningolt 50-es vagy A1-es vizsga+motor?
Kezdjük ott, hogy 50-ről 70-re csere ILLEGÁLIS. Innentől kezdve arról érdekőldsz, hogy szabálysértést megéri-e elkövetni. Továbbá biztosítási csalás is.
A jogi problémáktól eltekintve, 50-es motorral MAXIMUM 40 km/h-val mehetsz. Hiába teszel bele 70-es blokkot, ez akkor is a felső korlát. A1-es kategóriában ilyen már nincs. Ez önmagában már elég ok kéne, hogy legyen.
Végül. a 70-es vackod még mindig nem jut egy bármilyen A1-es motor közelébe.
Az ilyenek a kedvenceim...
Leül a gép elé és összeirja hogy lesz egy ilyen csingcsángcsung alumónium hengerszett, ilyen-olyan kimondhatatlan nevű kipufogó... Stb.... Aztán megsaccolja hogy érzésre lesz az 300+ lóerő is, szóval megéri 500 ezret kidobni rá. Nem, nem éri meg. Rálocsolsz 150-et, azért hogy 60 helyet, szakadéknak hátszélben menjen 80-at is a boltbajárásra tervezett seggrakéta..
honda cg 125-öt persze hogy lehagyná, na de mi lesz ha egy yamaha wr-el hasonlítod össze? nemhiszem hogy tapasztalat nélkül olyan motort tudnál összeralni ami felveszi vele a versenyt. ha már tuningolunk akkor szóba jöhet egy cbr 125 180-as hengerrel és tuningokkal, itt már lesz esélye a derbinek?
egyértelmű hogy neked csak a teljesítményre fáj a fogad, nem érdekel a fogyasztás élettartam meg a minőség, rakj le A1-et és vegyél valami 2 ütemü fojtatlan motort, pl yamaha dt
9 éves vagyok, van egy Simson Starom. 60/3-as henger, egy rezóval. Simán megfutja a 80-at. Az egész történet megállt 50 ezer alatt motorgenerállal együtt. De ha egy centtel is többe került volna akkor nem vállaltam volna be. Mert lehet, hogy nyertem teljesítményt, végsebességet és dinamikát de nem igazán használom ki. Szépen meggurítom 1-esben annyira, hogy kettesbe alapjáratra váltok vissza és harmadikban se megyek 40-nél gyorsabban. Tudod miért?
MERT NEM ARRA VAN KITALÁLVA, HOGY SZÉT GYORSULD AZ AGYADAT. Ráadásul ha húzod a szarvát akkor képes orbitális mennyiségű benzint benyelni.
Egyértelmű, hogy tök jó néha megmutogatni a hangját a haveroknak, meg nagyon vicces, hogy zümmög, durrog és csattog de a gyakorlatban semmi értelme. Persze a hangját szeretem, de rezót is csak azért kapott mert a gyári kipufogó szétrohadt.
Letettem az A1-et és majd veszek a kis Simson mellé egy MZ Trophy-t ha ki akarok menni a városból. Ez az ésszerű megoldás.
AM6-ot amúgy se éri meg tuningolni. Hidd el mentem 70-es AM6-tal és nagyon ment meg nagyon zümmögött meg nagyon fun volt de nem éreztem azt, hogy hú hát ez megérte mert a gyári 50-es AM6 is bőven nagymotoros érzést ad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!