Szerintetek mi az 5 legfontosabb KRESZ szabály amit soha semmilyen körülmények között nem szabadna áthágni?
Pl azt is rendszeresen megszegik, hogy zebránál álló autó mellett elmennek. A múlt héten 3 ilyet láttam. Szerintem ez az egyik legfontosabb.
Vagy olyan úton 90-el menni rossz idő esetén, ahol ez jelezve van.
Pedig pont hogy kisautonk van, raadasul dizeles. Idegesito is valoban az a kerreges meg menetdinamika amit levag, de alatta akkor se szeretek menni, 90-100 kozott almosabb kedvemben szoktam.
Ha neha neha zenet hallgatok akkor szoktam lassabban, biztos azert hogy beleferjen egy album a menetidombe :)
Kanyarokat pedig erezni kell, csak sokan kuldik neki valoban esz nelkul...
Kezdjük az alapoktól!
Azt kellene megvizsgálni, hogy miért kaphatnak olyan emberek jogosítványt, akikre egy lesántult öreg kistestű kutyus sétáltatását sem lenne szabad rábízni?
Siralmas reflexek, "nulla" vezetési készség, semmi helyzetfelismerés....
Mégis megkapja a jogosítványt és -mivel pénze van- beleül egy másfél tonnás közel 100 lóerős vasdarabba, és "közlekedik"
Szerintem itt kezdődnek a problémák, nem pedig ott, hogy egy több mint 2 kilométer hosszúságú 4 sávos kiváló minőségű aszfalt úton, jó látási viszonyok és gyér forgalom mellett az előírt maximális tempónál 10km/h-val többel "száguldozok". :(
"Siralmas reflexek, "nulla" vezetési készség, semmi helyzetfelismerés...."
Ez még nem lenne baj, csak akkor tényleg be kell tartani minden szabályt, meg lassabban menni. Ők inkább menjenek 30-al a városban mint hogy elüssenek valakit, vagy ilyesmik.
#14!
Úgy gondolom, hogy mégis csak baj, mert akinek keze/lába/gondolkodása lassú, annak a legkisebb sebességnél is gondot okozhat egy váratlan szituáció.
Ilyen esetekben halljuk azokat a válaszokat, hogy:
-pedig nem mentem még 50-el sem
-abból az utcából nem szokott jönni senki
-azt hittem megáll
-nem is láttam....
és hasonlók.
- a vezető vezetésre alkalmas állapotban legyen
- a jármű műszaki állapota megfelelő legyen
- Elsőbbségadási szabályok.
- Vasúti átjáróra vonatkozó szabályok.
- Autópályára, autóútra vonatkozó szabályok.
Szerintem ezek a legfontosabbak, mert ha ezeket megszegik, akkor előbb-utóbb (súlyosabb) baleset lesz.
A legeslegfontosabb pedig, hogy baleset esetén meg kell állni és segítséget kell nyújtani. Ezen emberéletek múlhatnak.
1. Jobbra kanyarodásnál (mondjuk egy STOP tábla előtt) mindig megvárom, mielőtt a balról érkező lefordul, még ha az indexet is kiteszi, mert jártam már úgy, hogy kimentem elé, belenéztem a belső visszapillantó tükörbe és mögöttem jött, mert közben meggondolta magát...
2. szintén balra kanyarodásnál először balra nézek, mert nem egyszer jártam már fordított esetben úgy, hogy annyira kidugta az orrát, hogy a kormányt félre kellett rántanom a másik sávba, mert ő egyből jobbra néz. :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!