Szerintetek mi az 5 legfontosabb KRESZ szabály amit soha semmilyen körülmények között nem szabadna áthágni?
Pl azt is rendszeresen megszegik, hogy zebránál álló autó mellett elmennek. A múlt héten 3 ilyet láttam. Szerintem ez az egyik legfontosabb.
Vagy olyan úton 90-el menni rossz idő esetén, ahol ez jelezve van.
1. STOP és elsőbbségadás kötelező tábla. Lámpa
2. Jobb kéz szabály
3. Követési távolság
4. Sebességkorlát betartása
5. Előzés nem zavarhatja a szembejövőt.
Nyilván olyat, hogy az út jobb oldalán kell haladni nem írok le, de az is fontos.
Én 3-at tudok mondani, de ezek esetén konkrétan a jogosítványt elvenném
1. Elsőbbségi szabályok.
2. Jelentős- és relatív gyorshajtás.
3. Követési távolság.
#4 önmagában a gyorshajtás nem okoz balesetet... mész egy gyér forgalmú országúton 130-al 90 helyett normál útviszonyok között nappal, kb. senkit nem zavarsz... de ha van egy konvoj, mert kishazánkban előfordul hogy megy elöl valami lassú, aztán még 2-3 autó aki nem mert előzni, aztán jön egy "gyorshajtó" aki kielőzi mindet, ha nem tudja egyszerre akkor meg cikázik. Na az balesetveszélyes. Nem magában a gyorshajtás.
Egyébként meg, miért is előzgetnek meg cikáznak az emberek manapság - a boyracer, és hülyegyerekek kivételével? Azért mert a 90-es sebességhatár már elavult. 110 körül van az ideális utazótempó, pályán pedig 150 körül lenne.
Az már más kérdés hogy a pályák nem engedik annyira szarok. Én is 105 körül szeretek közlekedni, egyszerűen azt kényelmes tartani, és érzem is hogy haladok. Ettől független még nem játszok versenypilótát és csak ott előzök ahol lehet és biztonságos, lakott területen belül pedig be szoktam tartani amit kell, és úgy általában, figyelek...
"mész egy gyér forgalmú országúton 130-al 90 helyett normál útviszonyok között nappal, kb. senkit nem zavarsz..."
Ez igaz lenne, de még ha vasárnap mész, akkor is előbb-utóbb elérsz valakit aki 80-al megy. És aki addig 130-al ment az nem szívesen fog onnantól 80-al menni, hanem minél előbb előz, és vissza 130-ra. Ezt is lehet persze biztonságosan csinálni, a többi ember zavarása nélkül, de leginkább nem.
Pl anyám Wagon r jével, csak egyenes úton lehet 90 el menni. Kanyargós uton már csak 80-al biztonságos. Vagy lehet h 90 nél is biztonságos, de nem komfortos. Nem tudom h milyen autód van, de sztem egy régi kisautóval te sem mennél 105-tel, mert idegesítő lenne hosszú távon.
"önmagában a gyorshajtás nem okoz balesetet..."
Aha...Érdemes megnézni a videót:
https://www.youtube.com/watch?v=f7q2CIKBbts
Gyakorlatilag jó minőségű utakon, tök egyenes szakaszokon, vagy minimális lassítással járó kanyaroknál szállnak el az emberek.
Amúgy szerintem legfontosabb alapszabály a TÜRELEM kellene legyen.
Hiszen az emberek többségét a sietség, oda nem figyelés, vagy kifejezetten a türelmetlenség viszi bele egy balesetbe.
Neki a 90 lassú mert türelmetlen, az 50 lassú mert siet, a másik lassú mert előtte van. Beleállnak a másik seggébe, siettetik. vagy bele mennek olyan dolgokba ami konkrétan a saját és mások életének kockáztatása...De miért? Azért, hogy nyerjenek 3-5 másodpercet.
1. Vezetésre alkalmatlan állapotban volán mögé ülés
2. Több sávoson ha valaki elengedi a gyalogost a zebrán, a másik sávban lévő pedig nem. Ilyen helyzetben ha valaki lassítás nélkül hajt keresztül a zebrán, automatikus jogosítvány elvétellel büntetném. Ha bamba akkor azért, ha meg nem akkor azért
3. Elsőbbségadás (lámpa, tábla, jobbkéz, kanyarodási szabályok)
4. Követési távolság
5. Veszélyes előzés. Ide tartozik minden. Kanyarban előzés, záróvonalon előzés. Vagy szimplán az is, amikor az 1.2 szívóval valaki meg szeretne előzni, és konrkétan szembe sávban bekísér a szomszéd faluig
"Egyébként meg, miért is előzgetnek meg cikáznak az emberek manapság?
Azért mert a 90-es sebességhatár már elavult."
Nem a sebességhatár avult el, egyszerűen az emberek hülyék.
Hiszen első amit mindenki megtanul sofőrként:
"az óra kevesebbet mutat"
"GPS szerinti sebesség"
"Ennyinél még nem jön büntetés"
Érdekes, autóúton 110 a sebességhatár, mégis 120-130 között mennek.
Városban, lakott területen 50 a határ, mégis 60-al mennek az emberek.
És ne is beszéljünk az egyéb korlátozásokról, csatlakozó út, kanyar miatt 70-60-40-30-as táblák. Ezek olyanok mintha ott se lennének.
Kedvencem az, Pesten van 1-2 baleseti gócpont, ahol kanyar előtt kint van a 30-as tábla. Egy ilyen balesetnél ahol az illető bele tette 60 körül és keresztbe állt a korláton, jöttek az "okosak" akik megmondták, hogy ők ennyivel mindig simán beveszik a 30-as tábla csak a "gyengébb sofőrök" miatt van kint...
Na és ezzel el is jutottam oda, mi kellene legyen a másik alap szabály. Hogy a vezetést ne "erőben" meg "tudásban" mérjék az emberek, mintha verseny lenne ahol neked kell győzni és a határokat kell feszegetni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!