Milyen autód van és mennyibe kerül havi átalányban a fenntartása?
#21: köszi, akkor elnézést, valóban korrekt számok. Viszont... nem amellett érveltél, hogy egy autó akár havi 20e-ből fenntartható? Mert ha ezt a 6 évet átlagolom, akkor az bizony 38e Ft / hó, majdnem a duplája, ha pedig a 2020-at leszámítjuk, amikor te is kevesebbet használtad, akkor 40e. Oké, hogy voltak hónapok amikor 10e-ből kijött, de ha mindent összeadunk, akkor a te számaid is inkább azt támasztják alá, hogy egy autó fenntartása közel sem jön ki havi 20-ból. És akkor a legolcsóbban fenntartható régiswiftről beszélünk, éves 5-10e km-vel...
Szerintem alulértékeled a 12 éves "fiatal" autók potenciális bajait, én nem gondolom, hogy te nyúltál bele egy kifejezetten rossz példányba, ahhoz kéne iszonyat szerencse, hogy egy öreg autóhoz 5 évig ne kelljen nyúlni. Sőt, egy 5 éves autónál is bőven lehetnek már zsebbenyúlós hibák, ha az előző tulaj nem volt kifejezetten óvatos, és mivel az 5 éves autók többsége céges lízing volt, elég kevés dédelgetett példány van a piacon...
#22 Arról volt szó, hogy az üzemanyagköltségen kívül belefér havi 20-ba.
Nem régi Swift, hanem 2003-as Ignis.
De akkor nézzük a fő számokat. Üzemanyagköltségen kívüli minden egyéb (pályamatrica, parkolási díj és bírság, ablakmosó, váratlan motorcsere meglepi, stb):
2015: 19.133 Ft/hó
2016: 21.669 Ft/hó
2017: 17.807 Ft/hó
2018: 38.288 Ft/hó
2019: 12.233 Ft/hó
2020: 10.399 Ft/hó
átlag: 19.921 Ft/hó, hajszállal, de befért havi 20 alá az egyéb költség.
Láttad a számokat, nem vetítek.
Motorcsere és váltógenerál, klímahűtőcsere és kompresszor felújítás nélkül sokkal beljebb lennék, szóval egy klímátlan fapad 1-es Swift akár havi 12-15 ezerből is kijöhet (olcsó kgfb-vel)
Ha üzemanyaggal együtt akarsz havi húszezerből kijönni, az már igazán kihívás. Ha a kocsid fogyaszt 7-7,5 liter/100 km-t (ami nagyon könnyen megeshet), akkor máris a huszas felénél tartunk havi 300 km futás esetén.
Én mégis azt mondom, hogy ha kifogsz egy ezres Suzuki Swift papa/mama autót (anyukámé ilyen: 17 éves és van benne 70 ekm; nem túlzok, újszerű állapotban van - de nem eladó...) akkor akár sikerülhet is.
Némi helyzeti előnnyel indultam, mert öreg autó, ami nem is erős = kicsi a teljesítményadó. 33 éves jogsi, lassan B08 besorolású KGFB (azért csak ennyi, mert 7 éve kezdtem saját kocsit vezetni, előtte 24 évig cégautóval jártam), életkori kedvezmény, balesetmentes múlt, csoportos beszedéssel fizetem egyben az egész évet, ez mind költségcsökkentő tényező. A többi meg: amit lehet, megszerelek magam, olajat és szűrőt jó helyen veszem, de nem vackot, stb
Száz szónak is egy a vége, ha mindenhol minden fillért megfogsz, és nem autózol ki havi egy tankot, nincs klíma, nincs semmi felesleges elromolható extra, nem ragaszkodsz a Michelin gumihoz, és a futóműre, fékre is vigyázol mint a hímes tojásra, akkor esetleg ki fogsz jönni havi 20-25 ezer Forintból.
Persze az egész nagy kalapból jól kimaradt az amortizáció, amennyiért vetted, annyiért nem fogsz tudni kiszállni semmilyen kocsiból. Bár egy öreg romnál ez már nem sokat számít, a 2-300 ezres árkategória már legfeljebb évente tíz-húszezret veszít az értékéből.
Amennyiben így közelíted meg a kérdést, akkor neked nem szabad autót venni.
Amikor mindig, minden csak a "megéri/neméri meg" és a "mennyibe kerül?" kérdésre van kihegyezve, akkor baj van.
Ha azért fogsz egy lassú autó mögött togyogni hosszú kilométereken keresztül, mert előzéskor "jujuj már 9.4-et mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő" akkor megette a fene.
Használd a tömegközlekedést, a bérlet ára bizonyára megtérül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!