Milyen autód van és mennyibe kerül havi átalányban a fenntartása?
2005 év végi 1.4 Honda Jazz, csak az üzemanyag 20-30 ezer Ft havonta (OMW prémium). Erre jön még ugye a biztosítás, gumik, szerviz, műszaki, amit nem kell havonta kiadni.
El kell, hogy keserítselek, de neked nem szabad most autót venned, nem fogod tudni fenntartani. Ha nem tudsz legalább 50 ezer Ft-ot félretenni rá (bármikor közbejöhet egy 100 ezres szerviz), akkor bele fogsz bukni anyagilag.
Ez így túl kevés infó...
Mit akarsz fenntartani? Egy ezres Suzukit, vagy egy Audi A8-ast...?
Egy kis szívó benzinest fenn tudsz tartani, jól tervezhető kiadásokkal. Olaj + szűrők + gyertyák.
Az, hogy mennyit mész, hozza a benzinköltséget. Ha fiatal vagy, a kötelező biztosítás lesz drága.
Ha megírod a típust, többet tudunk írni.
Nem lesz fenntartható.
Csak KGFB-s, teljesítményadós, olajcserés években talán. De mit csinálsz ha jön a vizsga? Ha kell egy szett gumi? Ha autód van, mármint kicsi, olcsó, egyszerű szívó benzines, akkor legyen készenlétben bármikor mozgósítható 2-300 000 forintod egy váratlanul beeső hibára. Ha nincs, akkor neked nem kell autó.
Lassan nagykorú 1.3-as Ignisem van, minden költségét folyamatosan írom. A tankoláson kívüli költségek évi 7-8000 km használat mellett volt hogy havi 10100 forintra jöttek ki, volt hogy 38300 forintra. Hol egy klímahűtő rohadt el, vagy a klímakompresszorban kellett csapágyat cserélni, vagy 4 új abroncs, vagy épp a konstrukciós hibaként el soha nem ismert váltóhiba kijavítása emelte meg a költségeket.
Ha az autó megvásárlása, és átiratása, valamint az ilyenkor kötelező szerviz után nem marad még 200 ezred tartalékban, és nem tudsz kigazdálkodni havi 30-at üzemanyagra és egyéb költségekre, ne vegyél autót.
Egy Suzuki Te autód; régi Swift, Ignis. Örök darab mind, és olcsó a fenntartásuk.
Évi 1 szerviz 30.000 Ft. De valami plusz mindig sorra kerül, akksi, gyertyák szíj, fékbetétstb. Ettől még a kocsinak semmi baja, de ezek előbb-utóbb elkopnak. 60.000 ft egy garnitúra gumi. Nálad az sokáig jó lesz, de nem tudhatod, a vétel után mikor lesz cserés.
Szóval, havi 20 azaz évi 240.000 ft-ból ki lehet hozni, odafigyelve, függően a benzinköltségtől.
Hogy írhattok olyat, hogy havi 20ból megvan a régiswift fenntartása, amikor ha havi 500 km-t megy vele, ami egyáltalán nem sok, akkor 8 literes fogyasztással számolva csak a benzinköltség 16e Ft havonta... Ha ehhez a kötelezőt hozzáadjuk mondjuk évi 75e Ft-al, már átlag havi 22e Ft-nál járunk, és akkor még adót kell fizetni, műszakiztatni kell, esetleg parkolást fizetni, pályamatricát venni, és csak most kezdjük karbantartani az autót...
Havi 20e az csakis úgy jön ki, ha szinte nem használod soha az autót, vagy rosszul számolsz, és nem adsz hozzá minden költséget az évben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!