Mercedesek közül az A osztálynak a legkissebb a fenntartási költsége? Illetve mit jelent, hogy CLA, CLK, CLS? Miért így nevezték el őket?
Általánosságban egy olcsó, gyenge, kevés extrával felszerelt autó olcsóbban fenntartható.
Persze vannak kivételek. Pl. a régi A-osztály kretén motor elhelyezése miatt nehezen javítható, ez megdobja a munkadíjakat.
Tégebben volt ertelme a nevuknek pls slk : Sport Leicht Kurz
Clk : Coupe Leicht Kurz stb stb
De mára kb semmi ertelme nincs a betűknek.Az A osztály meg mindig is mostoha gyereke volt amercinek,egy komplett csőd volt az a széria nagyon sokaig.Szoval nem feltetlen igaz hogy annak a legkisrbb a fentartasa csupan csak azert mert az van/volt legalulra pozicionalva
A mercinek a típusneveiben nincs sok logika.
CLK - Coupe Leicht Kurz
magyarul rövid, könnyű kupé
Itt az történt, hogy a pápaszemes (W210) E-osztály megjelenésével a kupét átnevezték CLK-osztályra. 2010-ben megszűnt a CLK és újra E-osztály kupé lett belőle.
Hasonlóan járt egyébként a CLC (ami a C-osztály kupéja volt) és a CL (ami az S-osztály kupéja volt)
CLS - Coupe Leicht Sport
magyarul könnyű sportkupé
Ez egy áramvonalas 4 ajtós kupé (fastback). Kb. az E és S osztály között van méretben, árban.
Aztán később változott a névadási logika. Van a pár alaposztály (A, B, C, E, S) és ezek elé kerülhetnek különböző prefixumok. Pl. GL-, ami SUV-okat jelöl, SL- roadstereket, a CL- 4 ajtós kupékat.
A CLS megmaradt és annak lett a kistestvére a CLA, ami szintén egy 4 ajtós fastback kupé és kb. az A és B osztály között van. Ez már az A-osztályhoz hasonlóan elsőkerekes és Renault motoros.
ABC sorrendben növekszik az autó mérete, ehhez a szabályhoz tartják magukat mióta létezik ez a rendszer. Pont, mint az Audinál és a BMW-nél, minél nagyobb a szám, annál nagyobb az autó (BMW-nél a 8as szériával elkúrták a logikát).
Ami 1 betűs autó, az jellemzően vagy sedan, vagy kombi, esetleg SUV (régen létezett M-klass, illetve az R-klass). Ami 2 betűs, az jellemzően 2 ajtós coupe, de itt már sántít a dolog, mert van ML, GL, ami SUV. Ami pedig 3 betűs, az mindegyik 4 ajtós coupe, asszem ez kivétel nélkül így van. Ja de nem, itt is borult a logika a CLC-vel, és volt SLS is. De CLA, CLS, GLE-nél működik a dolog.
A lényeg, hogy idővel a Merci is változtat a logikán, de ha egy generáción belül nézzük, akkor érvényesül egy jól kitalált rendszer. Persze tovább bonyolítja még a szakik számára is a rendszer, ha rátérünk arra, hogy mit jelentenek a W szériák, illetve hogy mit jelentenek a számok a betűk után (mostmár maguk a marketingesek sem tudják). Az is egy külön misét megér, hogy egy ilyen patinás márkának mennyire szar, teljesen érthetetlen rendszere volt a betűk előtt: 190-es Mercedes, 450-es, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!