Igaz az, hogy (önerőből kimenthetetlenül) besüppednek ezek a járművek Magyarország sík és erdei földútjain akár ősszel, akár télen (ilyen mostani átlagos sáros, nedves viszonyok közepette)? Fényképek alább.
Ezt írták itt: "Magyarországon ezekkel a sok tonnás szörnyekkel annyit érsz el hogy ásol magad alatt egy mély nyomvonalat amiből aztán még ezekkel a magas járművekkel sem tudsz kikecmeregni, puha fekete erdőtalajra nem jók, még az erdészetek és nagyobb mezőgazdasági termelők is előveszik a lánctalpas gépeiket ilyenkor télen, mert a gumikerekes járművekkel nem sokra mennek."
https://www.youtube.com/watch?v=Khn70zS_nn0
https://www.youtube.com/watch?v=qAGgCM_CrB4&t=84s
https://www.youtube.com/watch?v=kMXDqJw5ZrA
Nagyon könnyen igaz lehet, persze alapvetően a talajtól függ.
Lehet akármilyen erős autód, a lényeg a tapadás. Márpedig még egy közepes terepgumi is képes pillanatok alatt telemenni sárral, fűcsomókkal, stb., a felülete is taknyos-nyálkás lesz, és onnantól hiába a nyomaték, hiába kapaszkodik négy kerék, nincs kiút.
Bizony, vannak olyan körülmények, ahol a lánctalp kell, vagy legalább egy traktor. Azért a traktorgumi brutális mérete és mintája, plusz a traktor nyomatéka sokat tud segíteni ott, ahol egy sima 4x4 már csak egy helyben füstöl.
Azért linkeltem be a videófelvételeket, mert azokon is elég süppedős, sőt, egyiken meglehetősen magas vízállású, alatta feltehetőleg nem a legszilárdabb talaj látható.
Egy Ural Next-ben kevés lenne a nyomaték? (Gumit lehet venni rá, akármilyet. Mély mintázatút is.)
Persze, lehet venni gumit, de van olyan, hogy aszfalton is kell járni, nem lehet a leg durvább terepgumit feltenni.
Az is számít, milyen a terep. Látod, itt volt, ahol a hátsó tengely elforgott, de olyan hosszú a jármű, hogy az első már meg tudott kapaszkodni.
Ugyanakkor van olyan szituáció is, ahol a nagy tengelytáv végzetes, felül a jármű egy bakhátra, és akkor bakhatod.
Továbbá nem definiáltad, konkrétan milyen járműről van szó, de kétlem, hogy a magyar erdészetek a legmodernebb technikát tudná alkalmazni.
A lényeg, hogy minden jármű, minden felszereltség el tud akadni valahol, és minden szituációra lehet találni olyat, ami épp ott el fog menni.
Olyan azonban nincs, ami mindenütt (a lánctalpas pl. túl nehéz, az is hátrány lehet valahol).
Ráadásul ne a reklámfilmeket nézd, mert ott nyilván csak jókat fognak mutatni. Ha rákeresel a youtube-on olyasmikre, hogy offroad fail, ott ugye látni fogod a másik végletet is.
Az igazság meg valahol a kettő között van.
"Egy Ural Next-ben kevés lenne a nyomaték? "
A nyomatékteljesen mindegy, ha van sebességváltód..
Egy rakás feltétel megléte esetén azek is simán elássák magukat. Van a youtubeon egy rakás orosz videó, ahol az ilyen terepes gépek is szélvédőig sárban vagy hóban vannak. A fizikát nem lehet megkerülni.
Ezek a merev tengelyes orosz csodák azért nem a terepjárás csúcsai. Nézd meg mit tudnak a független kerékfelfüggesztésű 8x8, 10x10 teherautók, pl. a Tatra.
https://www.youtube.com/watch?v=qJ4AiLJdmqo
Az Ural Next az már csak játék. :)
Az igazi orosz 6*6-os jármű az az Ural 375, 4320 (azaz az elődjei), és a ZIL-157, és a 131. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!