Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem mennek úgy a benzine...

Miért nem mennek úgy a benzines autók mint a dízelek?

Figyelt kérdés

Mindenki, régebben is a legtöbb ember azzal volt, hogy a benzines autók mennek a legjobban, a, dízelekhez képest.

Ehelyett én pont az ellenkezőjét tapasztaltam.

Egy 110 lóerős dízel autó nagyon biztosan húz, érezhetően jól gyorsul és nem csak egy bizonyos fordulatszám felett, amikor megjön a kellő turbonyomás.

Míg egy 110-115 lóerős benzines autó és egy 70 lóerős között nem sok különbség van. Rálépek a gázra és szinte semmi sem történik. Gondolkodik, majd aztán gyorsul is valamilyen szinten, de semmi komoly, hiába ugyanannyi lóerős mint egy dízel.

Hát nem pont, hogy jobban kellene menjen?



2020. dec. 31. 08:11
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:

Értem. Végül is nem szoktam kínozni 1200-as fordulaton sem, nagy átlagban kb. 2200-3000 között használom.

S azt, hogy van megfelelő kenésem, hűtésem honnan állapíthatom meg?

Olajat most cseréltem benne nyáron (akkor vettem meg) azóta nem vettem észre, hogy enné. Bár nem egy kopott motor, még 50 ezret sem ment.

2020. dec. 31. 09:36
 12/23 anonim ***** válasza:
37%

Dízelekre nem nagyon jellemző az olajfogyasztás. (...vagy nem tudom neked most pontosan milyen is van.) Hűtés: nyáron nem forr fel, télen legfeljebb 10-15 km után beáll a vízhőfok 90 fok környékére.

Kenés: Nem fogy az olaj, indítás után szépen kialszik az olajnyomás jelző, nem kopik a motor, gyári ajánlásnak megfelelő (nem csak viszkozitás szempontjából!) olajat használsz.

2020. dec. 31. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
34%

#7 Na tegyünk gyorsan tisztába valamit. Én nem arról beszéltem, hogy melyik fordulatszám tartományban mennyit használunk egy autót, hanem hogy az alacsony, illetve magas fordulatszám tartomány között melyiknek az előnyét használjuk ki leginkább. Ezért használtam a "hasznos" szót kifejezetten.


Valóban abban igazad van, hogy sokak csak városban használják az autót és emiatt 98%-ban csak az alacsony tartományt használják, elmondásod szerint te is ilyen vagy, rendben. Bár az rögtön megér egy említést, hogy az autósok többségénél ez sokkal inkább 50-50, mintsem 98-2, de ez most lényegtelen. A lényeg, hogy még ha 98%-ban alacsony tartományban autózol is mondjuk egy dízellel, akkor mégis milyen sűrűn használod ki a dízel nyomatékelőnyét? Hányszor indulsz el a piros lámpától akkora gázzal, hogy legyorsulj egy benzinest? Mert szerintem kb. soha, max akkor, ha valami 18 éves friss jogsis menőjancsi vagy, de ezt nem feltételezem rólad. Ezzel szemben a benzines autó előnye nagyobb fordulaton jön ki, szóval ahogy elhagyod a várost és az 50-es táblát, azonnal olyan helyzetben vagy, ahol a benzines előnye kerül előtérbe és azt aktívan használod is.


Na, ez a különbség a hasznosság terén. Lehet, hogy sűrűbben használod olyan körülmények között az autót, ahol a dízelnek LENNE előnye (város), de azt az előnyt sosem fogod kihasználni, tehát haszontalan. A benzines előnye viszont folyamatosan ki van használva, amint 50 km/h fölé gyorsítasz.


Remélem így világos.

2020. dec. 31. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
34%

Mondjuk a turbó sokat dob a dízelek menettulajdonságához.


Kb. 1500-as fordulaton indulsz el a 110 lóerős benzinessel és dízellel is. Gyorsan felfelé váltogatsz.

Ugye váltásnál nagyobb fordulatról kisebb fordulatra is váltjuk a motort (visszaesik), még újra felpörög x fordulatig akkor váltunk újra.


A turbó dízelnél ez lehet 3000 fordulat, ahol elérted a max. Lóerődet, viszont benzinesnél 3000 fordulat csak kb. Fele ennyi lóerő.

Ezért érzed gyengébbnek.


Egy 1.9 turbós benzinest lenne érdemes kipróbálnod. Az gyorsabban összeszedi (kipörög) magát a váltások közt.

2020. dec. 31. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
76%

Ez a tulajdonság a középkorú motorokra igaz ~20 éve. A benzinesek szívók voltak, a dízelek meg már turbósok és közvetlen befecskendezésűek, magas befecskendezési nyomással.

A turbódízel baromira hátbarúg ugyanazon fordulaton, de egyáltalán nem jelenti azt, hogy jobban is gyorsul. Ez egy félreértés. A TDI kifejezetten ilyen hátbarúgásra van hangolva és ezt szeretik sokan félreérteni, mert semmivel se megy jobban egy 90 lovas benzinesnél, csak adott pillanatban mikor lepadlózod ken meg erősebben.

Természetesen az érzés és a nem kell üvegen járni vele meg annyit váltogatni tulajdonsága miatt én is jobban szeretem a dízelt, meg sokan mások is, de 90 lovas dízel kontra 90 lovas benzines között a valóságban nem lesz érdemi különbség.


Ha régebbre megyünk vissza ott a dízelek még inkább szívók voltak meg előkamrásak, azoknál nem volt ekkora különbség a benzineshez képest (érzetre), ma meg mivel a benzinesek is turbósok ráadásul változó geoval meg szelepvezérléssel így már azok is majdnem dízelszerűen mennek.

Viszont fontos megjegyeznem, attól, hogy pl. a TSI papíron 1500-nál leadja a maximális nyomatékát és a váltó is oda van hangolva, rohadtul nem szereti ha úgy van használva ötödikben elletve 40-nel a városban. Azt igazából a dízel se szereti.

2020. dec. 31. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
27%
Te, én nagyon nem szeretném ha a benzines autóm olyan lassú lenne mint egy dízel.. le kéne jönnöd a drogokról mert hülye kérdéseket teszel fel tőlük. :)
2020. dec. 31. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 anonim ***** válasza:
74%

#9, az megvan hogy a fordulatszámmérőnek a tartománya a piros mező előtt, nem azért tart 8 ezerig, mert 4 ezer felett meghal a motor? :D :D :D


BTW a telejsítményhez meg üzemanyag kell, a fillérbaxó dízelesek várják azt hogy valahoool biztos létezik egy olyan konstrukció ahol nulla üzemanyaggal lóerők ezreit lehet találni :D :D

2020. dec. 31. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
86%

Ne a loeroket hasonlitsuk hanem egy 2.0 szivo benzinest egy 2.0 szivo dizellel.

A dizel kb 90 loero lesz, a benzines 120, na tessek...

A nyomatek ami belenyom az ulesbe, a loero meg ami bennetart. Ha van nyomatek de nincs loero akkor esetleg elindulaskor jobban megindul de nem fog jol menni.

2020. dec. 31. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
48%

Nah megint egy profi, aki egy turbódízelt hasonlít egy szívóbenzinnel...


Furcsállom, már legalább két éve nem volt ilyen kérdés :D

2020. dec. 31. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
20%
akkor béna vagy, mert hetente van ilyen kérdés :D :D :D
2020. dec. 31. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!