A dízelek nyomatékosabbak, mint egy vele azonos térfogatú benzines motorok?
És attól miért következik, hogy nyomatékos kell legyen?
Egyébként a szívódízel nem nyomatékosabb a szívóbenzinesnél.
Valamennyire nyomatékosak, de az amiatt van, mert alacsony fordulaton üzemelnek, így nem lehet a teljesítményt a fordulatszám növeléssel növelni, hanem a szelepek vezérlését úgy határozzák meg, hogy alacsony fordulaton is legyen benne forgatónyomaték.
A mai dieseleknél már teljesen felesleges szívó dieselről beszélni, mivel már csak turbósok vannak. És egy mai td még többet is tud mint a mai benzines ugyanakkora ccm esetén.
Más kérdés hogy a benzinesek is kezdenek ráállni a turbós motorokra, és az már egy másik kategória.
Azért nem felesleges összehasonlítani a td-t a szívó benzinessel, mert ha diesel autót veszel, akkor milyet kapsz? Turbósat.
Ha benzines autót veszel milyet kapsz? 90%-ban szívót.
Tudom hogy alapból a szívó benzines jobban megy mint a sima diesel, de a turbó már hozzátartozik a diesel motorokhoz. Ugyanúgy az új benzinesek egy részéhez is már hozzátartozik.
"Ha benzines autót veszel milyet kapsz? 90%-ban szívót."
Melyik évszázadban? :D Mert ma már biztosan nem.
Kérdezőnek: ha mindkettő azonos feltöltésű, tehát nem feltöltött (szívó) vagy feltöltött (turbó, kompresszor), akkor igen, azonos térfogat mellett szinte mindig nyomatékosabb a dízel.
Kérdés, hogy számít -e. Egy jóféle tb motor megvan 150-200 le, mellé 250-300 nm, ez egy 2 tonna alatti autónál mindenre elég. Ha nem az üzemanyagon történő spórolás a cél, én biztos nem vennék dízelt, az traktorba való :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!