Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?
Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?
Àtlagos vezetési stílussal.
2008 körüli német TDI.





Amúgy igaz, én mikor tannultam vezetni, 2 éve, az oktatóm a vizsga előtti napokban felvitt pályára minket.
De ha nem tartottuk a minimum 120-at már ránk szólt, hogy ez csigatempó, ilyen sebességgel nem autópályára valók vagyunk.
Azt mondta, hogy ha vizsgaútvonalnak kihúzom az autópályát akkor bukás lesz ha 110-el tötymörgök.





#29: a 70 LE kocsival simán tartod a minimum 120-at az érdi emelkedőn végig.
Amiről te képzelegsz az a 20-30 LE kategória, azzal már a kamionokat akadályozod majd. De kétütemű trabantok nem is jellemzőek a pályán...
Ellenben sokszor egészen új és erős kocsikat látok, hogy 70-80-al akadályozzák a kamionokat.





Hát nem tudom ki hogy van vele, nekem 140 lóerős kocsim van de amikor lehet kerülöm a pályát.
Izgalmasabb kerülőkön, hegyi szerpentineken és egyéb változatos tájakon menni változatos tempóban mint egy egyenesen keresztül egyenletes tempóval haladni.
Nyáron autópálya igénybevétele nélkül mentem le az Adriára Egercsehiből.





Én úgy tanultam, autópályához tartós 70-et tudnia kell a kocsinak. Ezt ma minden forgalomképes állapotú kocsi tudja szerintem. Egyébként meg ha megvette drága pénzért a pályamatricát, igenis joga van használni akár a Trabantnak is. Régen ilyen kocsikkal átszelték Európát. Ma meg mindenki siet, nem csoda hogy ennyi a baleset.
Volt 55 lóerős 1.0-ás 3hengeres Corsa is a családban, a gyorsforgalmin azzal se volt gond, de még a 45 lovas Saxoval se. 125-130-at simán vitték, 110-et meg főleg. Nem mondom hogy halk volt és nem pörgött de nem volt használhatatlan.
Inkáb az a nem mindegy érzésre milyen a nagy sebesség.
Mert egy Altóban 70 felett már félelmetes, míg a régi Mercimben 150-nél is stabil volt az útfogás.
A Corsa E-nél olyan 140-ig érezni biztonságosnak.
Gumin is sok múlik, a Continental nyári pl. nekem stabilabbnak, tapadósabbnak és halkabbnak tűnik, mint a Vredestein téli.
Az sem csúszik, de valahogy nem érzem hogy olyan jól fogná az utat.
W210-es Mercimen elég használt volt mindkét garnitúra de ott mindegyikkel jól fogott.










Jó, látom marha nehéz itt a felfogása egyes embereknek.
A kérdés még mindig az, mivel ÉRDEMES pályázni. Nem az, hogy mi a minimum teljesítmény és sebesség, amivel fel SZABAD menni.
Nem tudjátok a különbséget a minimum, meg az ajánlott között. Attól még, hogy fel lehet menni 60 lovas kocsival a pályára döcögni 80-nal, attól még nem az az optimális és a kényelmes.
De akkor leegyszerűsítem, hogy a hülyék is megértsék. Szerinted mivel érdemesebb pályázni? Egy 60 lóerős kocsival, ami tudja tartani a 120-at 4 ezres fordulattal, és amúgy 140 a vége. Vagy egy 250 lóerős kocsival, ami 120 nál forog 1200-at és 230 a vége? Na? Melyikkel ÉRDEMES pályára menni? Nem azt kérdezem, hogy melyikkel SZABAD a kresz szerint. Melyikkel érdemes?
Aki nem tudja a különbséget az érdemes (vagyis ajánlott) és a minimum követelmény között, azon nem tudok segíteni.
Fel lehet menni pályára 60 lóerős kocsival 90-nel közlekedni? Fel. Nem tiltja semmi. Van annál ésszerűbb, kényelmesebb megoldás? VAN. Egy 150 lóerős kocsi. Akkor? Melyiket érdemes választani?
Csakmert itt 10 ből 9 ember azzal érvel, hogy tök fölösleges ide a 100+ lóerős kocsi, amikor el lehet döcögni minimummal 90-nel egy 60 lovas kocsival. El lehet igen. Akkor minek laksz családi házban, amikor el lehet éldegélni egy 15 négyzetméteres szobában? Miért nem érjük be mindenhol a minimummal? Mert ezt akarjátok beadni. Hogy nem kell erősebb kocsi, elég az ami tudja a minimumot.





Azt nem fogod fel, hogy a 60LE kocsival sem 80-al mész, de hát ennyire telik tőled.
Mindenki hülye csak te vagy helikopter. 100LE felett bármivel nyugodtan lehett pályázni. Aki nem tud vezetni, annak mindenhova 300LE kell, mert csak bután padlógáz-satufék módban tud vezetni.





#36 Bezzeg ha repülővel megyek fel a pályára akkor meg az a baj...
Pedig az alapjáratban viszi a 130-at és 1000 a vége. 😏





Te nem érted.. Nem arról van szó, hogy egy kocsi TUD e menni 90-nel, vagy 130-cal, vagy akármennyivel, hanem hogy KÉNYELMESEN tud-e annyival menni. Hányszor írjam még le? :D. Nem mondtam, hogy 60 lóerős kocsi nem tud 80-nál többel menni. De hogy 100 nál már szét akar kábé szakadni az egész kocsi, üvölt a motor, és félelmetes az egész, abban biztos lehetsz.
Elmondanám... Haverom egyes Swiftje 53 lóerő vagy mennyi. Tud menni 100-zal. Akár 130-cal is lejtőn hátszéllel. Én 100 nál rettegek abban a kocsiban. Ordít, szélzaj meg motorzaj az akkora, hogy a saját hangod nem hallod, pörög a motor négyezret. Tök jó igen. Tud menni annyival? Tud.
Sőt... Másik haverommal mentünk mi szintén egyes Swiftel pályán. Hát majdnem fölszálltunk, aztán 120-szal mentünk.
Szóval ezt a különbséget érts meg. Lehet menni 120-szal ígyis, meg úgy is. És ez a nem mindegy...





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!