Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?
Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?
Àtlagos vezetési stílussal.
2008 körüli német TDI.




















100 lóerő bőven elég, főleg egy dízelnél, ahol nyomaték is van rendesen. 200-250 Nm meg szokott lenni, azzal elég durva lenne, ha az enyhe autópályás emelkedőkön (nem hegyi utakról beszélek) ne tudná tartani a tempót.
Ilyen autóval ingáztam 230 km-re közel egy évtizedig. Arra hogy a tempomatot berakjam 130-140-re és fogjam a kormányt bőven elég volt. Gyorsításnál se éreztem lomhának. Az ezt megelőző 90 lóerős 1.4-es szívó benzinesemhez képest egy felüdülés volt.
150 lóerő már nagyon kényelmes, kifejezetten dinamikus. A mostani autóm 160 lóerő 350 Nm mellett, amivel elég szépen ki lehet lőni ha megmozdítom a jobb lábamat.
Szóval 100-150 lóerőre szavazok.





Mondjuk autópályára pont elég kevés LE is. 70LE szívó benzinessel is gond nélkül lehet pályázni(tapasztalat). Az autópályának pont az a lényege, hogy nem kell nagyokat gyorsítani, mindent meg lehet oldani lendületből.
Országútra kell inkább, hogy ugorjon, úgy hamar letudhatók az előzések a dombosabb hegyesebb vidékeken.
Egy 100LE vagy afeletti TD bárhova elég közlekedésre. Csak működjön a turbó :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!