Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?
Autópályára hány lóerős autót érdemes vàlasztani, 1,5tonna saját tömeg mellett?
Àtlagos vezetési stílussal.
2008 körüli német TDI.
#19: rengeteget jártam az M7 Bp-Világos szakaszán 75LE kocsival, általában 4 személlyel csomagokkal.
Alapvetően mentem 110-120 körül, onnan gond nélkül fel lehet gyorsítani 140-re, nem kell a kamion mögé beragadni. Időben kell gyorsítani, indexelni és bemenni a belső sávba. Ha tétovázol, akkor biza beragadsz a kamion mögé, de onnan a 200LE sem fog kisegíteni, ha közel vagy a kamionhoz...
Nehogy már a 65Le-s kocsimmal ne mehessek fel a pályára mert néhány embert zavar, hogy nem gyorsul hirtelen.
Simán eljárkálok vele 150-el is, pedig van vagy 1,8tonna a karosszéria.
Persze ez csak városi tempó, pályán 2 kilóval is megy, csak idő kell neki, de ha a turbó beindul.... Nem lehet lelőni.
De körülményektől függ.
Van mikor nehezen gyorsul illetve van olyan is amikor már bevan járatva, hogy hirtelen kipörög.
A pályát pedig amíg elérem bejáratom rendesen mert kb 30km innen a legközelebbi felhajtó.
Ha jó látom, senki sem említette, de fontos lehet: van-e 6. fokozat a kocsiban? Mert Nekem pl. az 1.4-es 90 lóerős Corsám a 160-at lazán megfutja, de akkor már nagyon magas a fordulatszám. Autópályán nem közlekedek vele, de a 110 km/h órás gyorsforgalmin elég sokszor, és 5.-ben 110-nél olyan 3500 körül forog már és a fogyasztás is felugrik. Ilyen kocsiknak a 80-as tempó a legjobb kb. 6. fokozattal viszont érezhetően jobb lenne mert az ereje megvan hozzá. Nemtom amúgy ilyenen mér spórolnak még.
Szimulátoroknál is pl. ott vannak a régi amcsi izomautók 3 sebességes automatával. 3-400 lóerők, megy, mint a barom, aztán 180-200-nál vége a tudománynak, elfogy a váltó. Semmit nem tuningolok rajta, csak beteszek egy 6 fokozatút, máris megfutja a 250-270-et. A gyorsulása persze kicsit gyengébb lesz, de nem annyival, hogy zavaró legyen. A váltóbeállítás és a váltó minősége sokat számít, a valóságban is így lehet.
#25: a 90LE corsa 160 körül már közel jár a végsebességhez, és ugye a végsebességet csak a teljesítménymaximum körüli fordulaton tudja.
Ha ott még beváltanál egy 6. fokozatot, valószínűleg vissza is lassulna a kocsi.
A régi amcsi autókban meg van bőven erőtartalék, és a nagy köbcentis V8 kis fordulaton is óriási nyomatékot ad.
Még jóhogy nem már lóerőhöz kötnétek az autópályák használatát.
Ha az én autóm bír 60-al menni akkor ugyanúgy jogom van igénybe venni az autópályákat ha már fizetem a súlyadót.
Ha gyorsabb vagy, úgyis elengedlek, nem fogok eléd vágni nyugodt lehetsz a gyenge Suzukimmal amely már 120-nál kormol. Nem értem miért zavarnék bárkit is és miért baj az ha a külsőbe 105-el lazán elutazgatok.
#27: autópályán 60-nal ön és közveszélyes vagy. Jogod az lehet, hogy van, de ha ép eszed is van hozzá, akkor nem mész fel a pályára így. Én még 80-nal sem mennék fel, csak ha tényleg beállsz egy kamion mögé és ki sem dugod az orrod...
Egyébként a motornak nem árt a magas fordulatszám, az maximum az idegeidnek árt a hosszútávú zaj, meg magas fogyasztás miatt.
#27: Senki nem mondta, hogy baj ha lassan mész. De nem azért mész lassan, mert lassan akarsz menni. Hanem mert nem bírja a kocsid. Ergo nem autópályázásra való. Ilyen egyszerű. Ez nem "kényelmes" autópálya tempó. Itt már kompromisszumot kötsz.
És a kérdés az az volt, hogy mit érdemes autópályára választani. A válasz tök egyszerű: Olyan autót, ami tudja tartani a 120-130-cat stabilan, anélkül hogy meg akarna halni az egész kocsi. Tehát mondjuk nem 6000-ret forog a motorja 140-nél.
Mégegyszer. Kérdés, hogy mit ÉRDEMES. Nem pedig mit LEHET.
Érted? Nyilván fel lehet vinni a kis szarokat is. Meg lehet keresni a szélsőségeket. De nem érdemes. Nem arra van kitalálva. Nem kell megmagyarázni, hogy de bezzeg a 60 lovas kocsival is lehet autópályázni, mert tud menni 70-et.
Ennyierővel lovaskocsival is pályázz, ha rohadt gyors lovakat teszel előre.
Érted? Mindent meg lehet magyarázni. De amit te említesz, az már nem a normál, kényelmes autópályázás. Az hogy valamit tudsz csinálni, nem jelenti, hogy kell is, és nincs annál jobb megoldás.
Mégegyszer leírom. A "mit érdemes"-re nem a minimum "mit lehet felvinni" a válasz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!