Szerinted egy négyévszakos gumi jó lenne ilyen használat mellett ?
Egy 2014-es Mazda 3-asom van, 100 lovas nem egy erőgép. Sajnos a kocsit úgy vettem, hogy a nyári meg a téli is gyári, tehát 7 évesek, összesen 130 ezret raktak a kocsiba, a gumikban nem tudom hogy oszlott el, de cserések.
Mivel az év nagy részében a nagyvárosi forgalomban járok csak, ezért gondolkodtam a négyévszakoson. Évente 5-10 ezernél nem megyek többet, ebből kb. nyáron megyek autópályára (horvát nyaralás), vagy főútra, télen egyáltalán nem megyek "nagyobb sebességgel".
Mivel a négyévszakosokról egyre jobbakat írnak, gondolkodtam egy "Nexen N'Blue 4 Season WH17", amiről a tesztek is jókat mondtak és nem egy nagyobb vagyon.
Magyarországon a hó lassan már alig esik, inkább a hideg vizes aszfalt, ami gyakoribb szerintem. Valamint az időjárási változások is nagyon furcsák, sokszor még decemberben is meleg van, az általános 7 fok alatti hőmérséklet pedig szinte sosem állandó, ha igen akkor is teljesen random bizonyos hónapokban/hetekben, tehát lehet hogy novemberbe felraknám a télit márciusig, és ebből a 90%-ban melegebb lenne, mint 7 fok, ami tönkre teszi a télit.
Vélemény...?










Soha nem értettem, hogy miért gondolják egyesek, hogy kevesebbet mennek akkor kevésbé csúszik az út...
Persze a 4 évszakosak egyre jobbak. Én személy szerint nem a futástól tenném függővé, mert attól még, hogy hó nincs, fagy van, ami ugyanúgy csúszik akkor is, ha 10 és akkor is ha 100 km-t mész.
El kell olvasni a teszteket. Nem csak egy ADAC tesztet, mert időről időre jönnek vele, hogy manupiláltak, aztán döntösön mindenki saját belátása szerint. Egy ekkora autóra nem nagy összeg két garnitúra minőségi gumi.





Ilyen felhasználásra bőven elég a négyévszakos, főleg ha óvatosabb is vagy télen.
E/C/69db besorolást viszont én nem mondanám jónak.
Kicsit többért nézd meg ezt: Nokian Weatherproof 175/65 R14 82T
Ennek C/B/68db az osztályozása.





Hát a nem nagy összeg az pont 2x 100 ezer.
Figyelj a 4 évszakos is jól teljesít a vizes aszfalton. Elmondom neked, hogy ha jég vagy fagyos az út, akkor mindegyik csúszik. Itt azon van a hangsúly, hogy a hideg levegő miatt a téli jobban tapad, a nyári pedig nem tapad télen, mert más az anyaga.





Akkor ne beszéljünk arról, hogy mennyibe kerül a 19" gumim, vagy éppen a téli Pirelli-m :D
Azért az nagyon nem mindegy, hogy párás, nyirkos időben, amikor nem jágbordás az út, hanem csak talajmenti vagyok vannak, vékony jéghártya stb. Akkor hány méter a különbség fékútban... Erre írtam mindent.
2x100.000 Ft nem szabadna problémát okozzon 5 évente annak, akinek futja autóra. Ha ez nem fér bele a keretbe, akkor valójában nem engedheti meg magának az ember az autót. (Pláne, hogy nem is egyszerre kell kifizetni). Egyébként, ahogy előttem is írták, vannak jobb 4 évszakos gumik már, el kell olvasni jó pár tesztet. De szerintem ilyen esetben prémiumban kell gondolkozni.
4-es, nekem 205/60 és R16 kell, az E-B-s besorolás. Egyébként a besorolásból az üzemanyagfogyasztás, az 100 km-re számolódik ki.
"Az „A” és a „G” kategória üzemanyag-fogyasztása között akár 7,5%-os eltérés is lehet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy „A” kategóriás gumiabroncsokkal 1000 kilométerenként több mint 6 literrel kevesebb üzemanyagra van szükség, mint „G” kategóriás abroncsok használata esetén.*"
Nagyon sokan nem tudják, hogy az E-s besorolás is annyit tesz csak, hogy 5 literes fogyasztás esetén 100km-re levetítve +0,14 deci plusz fogyasztás van. Mondhatni teljesen elhanyagolható, a vizes csúszáshoz képest, ahol meg méterekről beszélünk.





Nagy baja a téliguminak sem lesz, ha nincsenek tartós hidegek sem.
Én is próbaképp használom a Nokiant, még csak márciustól. Tapadással eddig nem volt gondom, és vészfékezéskor sem hagytam ott a fele gumit az aszfalton.
Majd pár év alatt kiderül, mikor érik meg rá a csere.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!