Autó kipufogó kiégetése? Többi lent
Adott egy 3-as Golf 1.6 (75 LE) benzin 1996-ból.
Óra szerint 280 000 km van benne (szerintem nyugodtan meg lehet szorozni 2-vel egy ilyen idős kocsit), tehát igazából ez csak egy támpont, ha egyáltalán számít.
Én már beletettem 40 000 km-t tavaly január óta, abból olyan 35 000 km-t városban, alacsony fordulaton váltva, a kedvezőbb fogyasztás miatt.
Ebből adódik, hogy elég kormos a kipufogó, szeretném kiégetni.
Egyáltalán ez lehetséges? Tehát hogy a kipufogó vége is kitisztuljon teljesen, mert ugye az a “leghidegebb”. Fel tud annyira melegedni a vége is? Főleg ilyen őszi időbe (országúton 90-nél azért csak kapja rendesen a “hűtést”)?
Olaj és egyéb szűrők cseréje, nagyszerviz most volt, tehát műszakilag elvileg rendben.
A CO értéke valamiért magas, a katalizátor be lett méretve külön, az jó.
Tehát innentől kezdve még kis millió oka lehet, de kiindulva a valós futásteljesítményből, lehet már motor túl öreg hozzá. Büdös benzin szagú (ez mondjuk annak is köszönhető, hogy ott tankolok, ahol lentebb leírtam), de nincs füst, olajat sem eszik egy dekát sem.
Visszatérve a kiégetésre, hogy kell csinálni?
Valahol olvastam egy másik kérdés alatt, hogy 80% terhelésen (nekem 5200 a max fordulat, tehát kb 4000-4200 fordulaton) járatva kéne menni vele 15-20 percet. Ez nekem országút, 4. fokozatra tippelek.
Ez tényleg elégetne minden koszt benne?
Természetesen tankolnék bele 100-as OMV-t.
Igen, egyébként Auchan-nál tankolok, nem kérek róla véleményt.
Ez egy 20+ éves kocsi, amit még 92 oktános benzinre (is) terveztek, tehát ennek a 95-ös “arany”. Épp ezért nem látom értelmét “jobbat” tankolni bele, ha egyszer 92-essel is tökéletesen menne.
Nem kell OMV benzint venni bele.
Autópályára felmész, mész 130-al egy 20-30 percet. Ez tuti lesz egy négyezres fordulat körül.
Ha a kipuf vége kormos, az nem számít.
Prémium üzemanyag leginkább csak lassítja a dzsuvásodást, egyébként totál mindegy hogy melyik kútról teszed bele, ugyanazt kapod mindenhol, még a Lukoilnál is.
Autópályán kell jól meghajtani, ahogy már leírták.
Gyertya most volt cserélve benne.
Értem, szerintem is mindegy az üzemanyag a fentebb leírtak miatt, de abból szempontból gondoltam, hogy hatásosabb lenne, mert több tisztító adalékot tartalmaz és így segíti a tisztulást, feloldást.
Miért kell autópálya? Mármint nem az a lényeg, hogy 4000-rém pörögjön a motor? Tehát most ha országúton 90-nel megyek 20 percet 4-be 4000 fordulaton az nem ugyanaz mint autópályán 130-al 5-be 4000 fordulaton?
Az az országút kevés lesz. Pályázni kéne vele, és nem ötödik fokozatban, hanem negyedikben, és ami a csövön kifér. 75 lóerőnél nem kell félni, hogy bele fog forogni a tiltásba, mert ahhoz kevés.
Amikor ilyet kellett csinálnom, akkor egy Bp-Győr-Bp + "féltégla a gázpedálon" sokat javított a helyzeten. Egy csak városban használt, nagyon ellustult kocsiról volt szó. Ha neked a tiltás 5200-nál van, 4800-ig nyugodtan elengedheted, ez a motor ott adja le a maximális teljesítményt. Ha rendes olaj van benne, és a hűtéssel sincs gond, nem lehet tőle semmi baja. De 15 perctől ne várj csodát, egy óra legalább kell neki.
És ha mennék autópályán egy Debrecen-Polgár-Debrecen (oda-vissza 102 km az autópálya része, valamint 1 óra).
Persze mindezt két részletben, mert akkor már megállnánk vásárolni az M3 Outletbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!