Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány kiló méterenként szoktáto...

Hány kiló méterenként szoktátok "kitisztítani" a részecskeszűrőt, és a kipufogórendszert autópályán?

Figyelt kérdés
Arra célzok, hogy a tudatosabb dízel(konkrétabban dpf-el felszerelt dizel) tulajok elvileg megadott km-enként elviszik pályára az autóikat, ha városban használják őket a mindennapokban, mivel pályán akár 20 percig is tudnak úgy haladni az autóval, hogy 3000-4000 fordulatnál járatják az autót, és ezáltal kiégetik a lerakódott hamvakat a szűrőrendszerből, amik városi használat során letapadtak. Ti ezt hány kiló méterenként szoktátok elvégezni, és hány percig pörgetitek a motort?

2018. okt. 21. 19:39
 1/5 anonim ***** válasza:
Nem szoktam ilyet csinálni. Igaz pont azért vettem dízel autót, mert heti kétszer 240km-t ingázok autópályán. Automatikusan a háttérben regenerálja a részecskeszűrőt, amit csak akkor veszek észre, ha folyamatosan figyelem a fogyasztásmérőt. 3000-es fordulat fölé szerintem még az életben nem pörgettem a motort. 140km/h-nál kerek 2500-as a motorfordulat. Ez elég neki ahhoz, hogy mindent elintézzen magának. Sosem volt ebből gondom. Amúgy ilyen használat mellett kb 800-1000km-enkéntindít regenerációt.
2018. okt. 21. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
És az "ilyen használat mellet" úgy érted, hogy a te autódra célzol igaz?
2018. okt. 21. 19:50
 3/5 anonim ***** válasza:
Igen, tehát nagyrészt autópályás használat, nagyon minimális várossal. Ha főleg városban jársz akkor ennél lehet sűrűbben célszerű meghajtani.
2018. okt. 21. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
én arra gondoltam minden 300-350 kiló méterenként.
2018. okt. 21. 21:19
 5/5 anonim ***** válasza:

500-800km, de pontosítanék a részleteken:

az enyém nem jelzi ki, ha (normál aktív módon) regenerál, így erre bluetooth-os OBD szkennert és VAG DPF nevű applikációt használok.

Ha jelzi a regenerálást, akkor minél hamarabb megyek egy-két lejáratnyit az M0-on, 3000-3100 körüli fordulaton 3. sebességben. Ez elég szokott lenni a kormot 20-22g-ről 3-5g-ra csökkenteni. 20g felett szokott indulni a regenerálás, 3…5g alá viszont nem megy.

Szerencsére fix útvonalon közlekedek (Gyömrői út/Gyorsforgalmi), így van esély részleges regenerálásra is (azaz nem tisztul ki teljesen a szűrő, de a regenerálási ciklus szabályosan lezárul).

Önmagában az én motorom nem tud regenerálni, azaz hiába hajtom meg pályán, max terheléssel, nyáron esetleg elindul valami. Az app szerint -20…-30mg/km regenerálási sebességgel.

Amikor az autó aktívan regenerál, akkor viszont -600…-3000mg/km körüli sebesség sem ritka, azaz a passzív regenerálás nálam valóban nem ér semmit.


Saját tapasztalatomból kiindulva a „néha hajtsuk meg a pályán a kocsit, hogy kikormoljon” mondást igen helytelennek tartom. Érdemes beszerezni akár egy pár ezer forintos szkennert és telefonos applikációt a részecskeszűrő diagnosztizálásához, mert anélkül előfordulhat, hogy feleslegesen rója az ember a kikormolós köröket.

2019. jan. 15. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!