Hány kiló méterenként szoktátok "kitisztítani" a részecskeszűrőt, és a kipufogórendszert autópályán?
500-800km, de pontosítanék a részleteken:
az enyém nem jelzi ki, ha (normál aktív módon) regenerál, így erre bluetooth-os OBD szkennert és VAG DPF nevű applikációt használok.
Ha jelzi a regenerálást, akkor minél hamarabb megyek egy-két lejáratnyit az M0-on, 3000-3100 körüli fordulaton 3. sebességben. Ez elég szokott lenni a kormot 20-22g-ről 3-5g-ra csökkenteni. 20g felett szokott indulni a regenerálás, 3…5g alá viszont nem megy.
Szerencsére fix útvonalon közlekedek (Gyömrői út/Gyorsforgalmi), így van esély részleges regenerálásra is (azaz nem tisztul ki teljesen a szűrő, de a regenerálási ciklus szabályosan lezárul).
Önmagában az én motorom nem tud regenerálni, azaz hiába hajtom meg pályán, max terheléssel, nyáron esetleg elindul valami. Az app szerint -20…-30mg/km regenerálási sebességgel.
Amikor az autó aktívan regenerál, akkor viszont -600…-3000mg/km körüli sebesség sem ritka, azaz a passzív regenerálás nálam valóban nem ér semmit.
Saját tapasztalatomból kiindulva a „néha hajtsuk meg a pályán a kocsit, hogy kikormoljon” mondást igen helytelennek tartom. Érdemes beszerezni akár egy pár ezer forintos szkennert és telefonos applikációt a részecskeszűrő diagnosztizálásához, mert anélkül előfordulhat, hogy feleslegesen rója az ember a kikormolós köröket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!