Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki mennyit “bukott” eddig az...

Ki mennyit “bukott” eddig az autóján?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi, hogy kinek eddig mennyibe van az autója.Nyilván nem akarok senki pénztárcájában turkálni csak szimplán kíváncsi vagyok. Az én autóm egy 2005-ös Mazda 3.800 000-ért sikerült hozzájutnom és eddig 200 000-et költöttem a futóművére. Nyilván mivel Mazdáról van szó ezért a kasztni is foglalkozós. Illetve problémám van a hátsó lámpájával is. Néha felkapcsol néha nem. Hamarosan kuplungot kell cserélni illetve úgy gyertyák is tervben vannak. Aztán még lesz rajta fék csere. A jobb első ajtón is szükség lesz egy zár cserére. Úgy számolgattam hogy kb. még egyszer rá fog menni az autó vételára. Akkor lesz másfél millió környékén. Aztán ha évek múltán elszeretném adni kapok érte talán 5-600 000 Ft-ot. Tehát összességében 1 milliót fogok az autón bukni.Ezt én rettentően sokallom.Dehát ez egy ilyen szakma. Ha valaki még számolja mennyit költött az autójára illetve mennyiért tudná eladni vagy esetleg adta el azt szívesen meghallgatom


2020. szept. 26. 18:26
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
12%

"Az autón csak bukni lehet."

"Hogy mennyit buktam? Mint amennyit minden autós"


Csak a magatok nevében beszéljetek.

Jó néhány autót hoztam már be Magyarországra amiket használtam egy darabig majd amikor meguntam eladtam.

Eddig még egyszer sem buktam egyiken sem, sőt kivétel nélkül mindegyiken volt haszon.

Bocs.

2020. szept. 29. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
100%

Minden autón buksz... elárulom, hogy az új/majdnem új autón a legtöbbet, nyilván minél drágább, annál inkább. Értékvesztésen.


Egyébként tessék.


Van egy BMW X5 40d, külföldi (munkaügyben sokat járok Németországba) utakra, messzi nyaralásokra használjuk. 2012-es, sok extrás. 2015-ben vettük 17 millió forintért, jelenleg olyan 10m körül van az értéke. 2017-ig volt garis, azóta szervizre elment eddig ~1m forint 3 év alatt. Tehát ezen jelenleg kb 8m a bukásunk, ha eladjuk most, de annyira nem sírunk ezen, mert sokkal szívesebben utazom ebben akár 1000km-t egy fenékkel, mint valami olcsóbb megoldással. Mindennek megvan az ára. Egyébként ezt az autót tényleg a mostani tél után adjuk el, úgyhogy ezt a bukót be fogjuk nyelni.


Van egy '97-es BMW 328i kabrióm, hobbiautó, de késő tavasztól őszig jó időben azzal járok városon kívül mindenhova. Itt kicsit trükkös a matek, mert ez pont olyan autó, aminek megy fel az értéke mostanában, ahogy klasszikussá kezd válni. Én 4 éve vettem, akkor 1,3 millió forintért, ráköltöttem azóta igen sokat, nem (csak) azért, mert tönkrementek benne dolgok, hanem főleg azért, mert folyamatosan felújítottam, ez most sem ért véget, és ilyen idős autónál nem is nagyon tud, amíg használod. Kb 2m forint lett ráköltve 5 év alatt, ebben benne volt egy karosszéria lakatolás, utána teljes alváz-és üregvédelem, fényezés, kárpitosmunka (teljes belső újrahúzva/bőrfestve), teljes hajtáslánc felújítása, motorgenerál, kis motortuning (nagy szívósor + hozzáírt vezérlés), két alkalommal teljes fékcsere ATE felsőpolcos alkatrészekkel, egy garnitúra 225/235mm széles Pilot Sport 4S, és egyéb kopó-fogyó dolgok. Most el tudnék kérni érte minimum ~2m forintot, ha várok a vevőre akkor kicsit többet is, tehát kb 1,1-1,2m forint lenne a bukásom rajta.


És akkor van az utolsó, a családi járkálós Kia Cee'd, amit nyúzok én is, párom is, ahányszor rövidebb útra megyünk. 5 éve vettük újonnan 4,9 millió forintért, gari miatt egy forintot sem költöttünk még szervizre, ér most kb 3,5 milliót. Így ezen 1,4m bukó van, ezt is most tervezzük eladni.


Nem tudsz olyan autót venni, amin nem buksz. Ez van.

2020. szept. 29. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:
@21, igen, nyilván lehet ezt így is csinálni, beülsz egy külföldről hozott autóba pár hónapra, aztán eladod valami palimadárnak drágábban, mert itthon drágább a használtautó (mivel nagyobb a kereslet is rá, nincs pénz újra ugyebár). Akinek van erre ideje és energiája, annak ki lehet ezt így hozni, igen, másik kérdés, hogy szerintem baromi kényelmetlen dolog folyamatosan más-más autóba átülni. Kivéve, ha ez a foglalkozásod.
2020. szept. 29. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
100%

2018-as autó, kb 7,5 millió forint értékben.

Eddig minden meghibásodást (sajnos volt egy pár) garanciában javítottak.

Amit én fizettem:

- köztes olajcsere: 40.000Ft

- 1. éves szerviz: 34.000Ft

- 2. éves szerviz: 80.000Ft

- Téli kerék garnitúra: 200.000Ft

- ablaktörlő lapát szett: 8.000Ft.

- kötelező biztosítás nagyjából 50.000Ft/év

- Cascot csak az eső évben kötöttem, utána lemondtam, ez 130.000Ft volt, éves díjat egy összegben előre utalva, 10%/100.000Ft önrésszel.

- Adó 40.000Ft/év.

Ezen kívül mosás, ápolás, csomagtértálca, illatpatronok a gyári illatosítóba, aliexpressről típusspecifikus kulcstok és kb 1800-1900 liter prémium gázolaj tankolása eddig. Ezeket nem forintosítottam még.

Fogalmam sincs hogy mennyit fog érni 2028-2030 körül, amikor tervezem eladni. Így nem tudom mennyit "bukok" rajta. De napi kaján, ruházkodáson, múzeumi belépőn, sőt lakásfelújításon is sokat "buktam" már.

2020. szept. 29. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:
Ja, még előző vagyok. Lemaradt, hogy autópálya díjat is "bukok" minden évben. 4 db megyeit szoktam venni, ez 20.000Ft/év.
2020. szept. 29. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 anonim ***** válasza:
Az autopalya dij miert bukas? Hat utazol ,az utazas penzbe kerul A vonatjegy is meg az ido is penz.
2020. okt. 9. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
29%
Nem érted az iróniát... Mert az autó egy kényelmi eszköz, nem befektetés. Sosem fog pénzt termelni, hacsak nem munkaeszköz. Az értékvesztése is természetes, hacsak nem valami ritka muzeális darabról beszélünk. De nem értem ez mért olyan meglepő egyeseknek. Ez minden használati tárggyal így van. Akár egy mobiltelefont, akár egy mosógépet veszel, ha használod, nem fog annyit érni, mint amikor kihoztad újonnan a boltból. Mért lenne ez más az autóval?! A kocsira folyamatosan költeni kell. Nem azért mert rossz, hanem mert ezzel jár. Akár szerviz, akár adó, vagy épp autópálya díj. Használva van, kopik, elhasználódik bizonyos része + vannak járulékos költségei + veszít az értékéből. Szerintem felesleges azt számolgatni, hogy ez mennyi. Kb mintha valaki azt számolgatná, hogy mennyit "bukna" ahhoz képest ha egész hónapban nem zsíros kenyéren élne. Felesleges ezt számolgatni. Mint ahogy a mobilodat, mosógépedet sem számolgatod évente, hogy mennyit vesztett az értékéből, vagy mennyi áramot használt, mennyi pénzt telefonáltál le, neteztél el mint "bukás".
2020. okt. 10. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
4 millát
2020. okt. 10. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!