Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki mennyit “bukott” eddig az...

Ki mennyit “bukott” eddig az autóján?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi, hogy kinek eddig mennyibe van az autója.Nyilván nem akarok senki pénztárcájában turkálni csak szimplán kíváncsi vagyok. Az én autóm egy 2005-ös Mazda 3.800 000-ért sikerült hozzájutnom és eddig 200 000-et költöttem a futóművére. Nyilván mivel Mazdáról van szó ezért a kasztni is foglalkozós. Illetve problémám van a hátsó lámpájával is. Néha felkapcsol néha nem. Hamarosan kuplungot kell cserélni illetve úgy gyertyák is tervben vannak. Aztán még lesz rajta fék csere. A jobb első ajtón is szükség lesz egy zár cserére. Úgy számolgattam hogy kb. még egyszer rá fog menni az autó vételára. Akkor lesz másfél millió környékén. Aztán ha évek múltán elszeretném adni kapok érte talán 5-600 000 Ft-ot. Tehát összességében 1 milliót fogok az autón bukni.Ezt én rettentően sokallom.Dehát ez egy ilyen szakma. Ha valaki még számolja mennyit költött az autójára illetve mennyiért tudná eladni vagy esetleg adta el azt szívesen meghallgatom


2020. szept. 26. 18:26
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
42%

10:


Jelenlegi ár - vételár - szervízköltségek.


Pl 500.000-1.300.000-600.000= 1.400.000 bukás😁

2020. szept. 28. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
24%
#11 A szervizköltséget mióta vonod ki a kocsi árából? 😂😂😂
2020. szept. 29. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 anonim ***** válasza:
21%

#12: Amióta a KGFB-t, teljesítményadót nem, és az évek alatt hozzáadott értéket sem adják hozzá.

Engedd el, ez emelt szintű matematika, nem érthetjük :D

2020. szept. 29. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 anonim ***** válasza:
68%

#12 #13 ha az olvasás nem megy, az írást nem kéne erőltetni...


Teljesen jól írta. A kocsi jelenlegi értékéből ( 500.000) levonta a vételárat ( 1.300.000), ez eddig -800.000, és mivel a kivonásoknál a műveleti sorrend balról jobbra történik, valamint nem volt zárójelben a "vételár-szervizköltségek", ebből az összegből levonta a 600.000 szervizköltséget, így jött ki a -1.400.000


Nem emelt szintű matematika, csak alsó tagozatos számtan. Ti biztos azért írtátok ketten ugyanazt, mert kettőtöknek együtt van meg összesen a nyolc általános...

2020. szept. 29. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
18%

#14: Valószínűleg nem esett le, hogy nem a másodikas matematikai műveletek elvégzése a probléma, hanem a mögöttes elmélet elvi hibája.

De hát igen, itt két diplomával hülyének nézik az embert, ha gondolkozik, meg szoktuk

2020. szept. 29. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
Én 1 éve 700ért vettem egy 2005-ös G astrát , futóműre leginkább plusz 1-2 apróságra költöttem 130at, fényezés javításra 90et, gumikra 40-et. Össz 960-ba van,de most újszerű,tökéletes állapotú,kívül-belül szép,nem rohad...
2020. szept. 29. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
75%
#15, nincs semmi hibája az elméletnek. Teljesen jól számolt, a szervizköltséget is levonta. De fejts ki, te diplomás analfabéta, ha jobban tudod.
2020. szept. 29. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
VFTS 400 at buktam.
2020. szept. 29. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
28%

#17: Úgy látom, hogy nem lesz értelme, de tessék:

A vételi és eladási ár különbsége ok, ahogy a "buktát" növeli a szervízköltség is. Továbbá üzemanyag, a KGFB, a teljesítményadó, parkolódíj, esetleges büntetések, műszaki vizsga díja, vásárlás körüli egyéb költségek (eredetvizsga, átíratás, illeték stb stb), pályadíjak. Ha nagyon messzire megyek akkor a garázs építése, amortizációja, bérlése vagy bármi egyéb a tárolással kapcsolatos költség.

Ezzel szemben csökkenti a buktát, a tulajdonlás alatti kiélvezett előnyök. Buszbérlet, vonatjegy stb gondolom egyértelmű. Az már nehezebben számszerűsíthető, hogy mennyit ér a tulajdonos ideje, amivel gyorsabban jut el helyekre, mennyi házhozszállítási díjat spórolt meg, mennyivel olcsóbban vásárol a város széli hiperben, mint kis csomagokban kézben hazacipelni mindent a sarki kisboltból, de akár mondhatom, hogy mennyi "hasznot" termel a nem munkavégzésre, de a munkahelyre bejutásra használt autó. Ezeket mindent számításba lehetne venni. És még tényleg nem mentünk el olyan, itt feldolgozhatatlan témákig, mint környezetvédelem, dugók, zaj, balesetek és miegymás.


(Egyébként, ha mindenképpen második osztályos matek szintjére butítjuk a választ, akkor is duplán hibás, mert a kivonások eredménye negatív szám lenne, de pozitívat írt (1.), egy negatív értékű bukta pedig a "minusz szor minusz egyenlő plusz" gondolatmenet szerint már pozitív (2.), tehát nem bukott, hanem keresett rajta)



#18: Valószínű egy mérnök és közgazdász diplomával több év autóipari tapasztalattal kummantottam ruhatár szakon... Érdekes, hogy sose a tudatlan 8 általánososba állnak bele először, hanem a tanulatlan kezd el pörögni a megszerzett képesítéseken...


#15

2020. szept. 29. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 anonim ***** válasza:

#19 te azt írtad le hogyan lehet kiszámolni a különbséget aközött hogy valaki kocsit tart, és aközött hogy busszal/gyalog járt volna.

De a kérdés nem erre vonatkozott, hanem hogy mennyibe kerül az autó fenntartása, azaz mennyit bukott az egyén az ideális autóhoz képest.

Az ideális autó (ami nem létezik) olyan, hogy megveszed x összegért és ugyannnyiért (ha precízek akarunk lenni inflációval növelt x-ért) tudod eladni, miközben semmit nem kellett rá költeni, csak tankolni.

2020. szept. 29. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!