Opel Astra H GTC 1.9 CDTI (150hp) Mennyit bír még? 🤔
Szerelő egy ilyen motoros insigniával legózik a kertjében, 98 ezer km van benne, beállt az olajszivattyúja.
Szerintem örülj, ha nagypapa tempóban el tudsz jutni vele a-ból b-be.
1.9 dízel hatchback mennyit bír?
Szerintem olyan 500 kilót még 4 utassal is simán elvisz 2 pont között (pl. tégla, festék, vagy egyéb árú elfér hátul, ha lehajtod az üléseket).
Ha chiptuningra értetted, akkor annyit nem, amitől bármi változna anélkül, hogy ráköltenéd az autó jelenlegi árának háromszorosát erősebb alkatrészekre (víz-/olajpumpák, dugattyúfejek, váltómű, fékrendszer, stb).
Ez egy átlagos dízel hatchback agglomerációs ingázáshoz, nem sportautó.
Pont hogy a turbódízelt lehet chiptuningolni leginkább, bár én nem vagyok híve.
180 Le-t, 390 Nm-t ki lehet hozni belőle ( [link] csak ahogy írtam a váltó miatt nem érdemes. Hamar kifekszenek majd a csapágyak.
Amit valaki említett, víz-, olajpumpa, dugattyúk teljesen megfelelőek, nem kell hozzányúlni. 1.9dth-n gyárilag 300-as féktárcsa van, az is megfelelő, mert úgyis csak a megengedett sebességgel tudsz közlekedni. Annyi a különbség, hogy nagyobb teljesítménnyel, azt hamarabb éred el. Ennél erősebb autóm van gyárilag. Azon is 300-as tárcsák vannak. Ráadásul ugyanúgy egy dugattyús a munkahenger, mint a H Astrán. Szóval a fék sem gond. Szűk keresztmetszet a váltó. Azzal nem nagyon tudsz mit csinálni. Legfeljebb sok pénzért egyedileg valahogy meg lehet erősíteni, de vagy jó lesz, vagy nem. Szerintem nem érdemes vele azért a 30 lóért vesződni. 150 Le-vel, 320 Nm-rel is szedi szépen a pacskert az az autó. A 8,9 másodperces 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás közel nem tragikus, még 2020-ban sem.
Locsold rá az autó összértékének legalább a 2x-ét, és lesz egy kihegyezett autód, amit utána 2-3 év múlva veszteséggel adsz el.
20%-ot üzemórásan ki lehet belőle hozni, de érdemes?
Egy normál állapotú H Astra értéke jelenleg 1-1,5 millió forint körül van. "Locsold rá az autó összértékének legalább a 2x-ét..." Egy chiptuning hol kerül legalább 3 millió forintba?!
Nem valami szakadék 90-es évekbeli szívóbenzinest akar turbósítani, mint amivel rendszeresen jönnek itt az oldalon. Csak szoftveresen 15-20% teljesítménynövelés simán elérhető. És közel nem kerül 3+ millióba.
Akkor mégis kifejtem, a váltóprobléma mellett miért nem chipeltetnék. Valahogy nem hiszek abban hogy a motortervező mérnökök hülyék és nem tudnak normális szoftvert írni. Abban sem hiszek, hogy gonoszak és lehetne erősebb is az autó büntetlenül, de pusztán irigységből szándékosan csinálják gyengébbre. El lehet menni teljesítmény irányába az optimalizálással a gyári értékeken felül, ez evidens. Csak annak következményei lesznek. Hosszú távon mindenképp. Rosszabb lesz a környezetvédelmi kibocsájtás, magasabb lesz a fogyasztás (a semmiből nem lesz plusz energia), jobban kormolódik a kipufogóoldal, jobban fárad a technika, turbó, injektorok, EGR, stb... Úgy növelni a teljesítményt hogy semmi másra nincs negatív hatással, bárki bármit mond, nem lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!