Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme van a több száz...

Mi értelme van a több száz km/órás végsebességnek az autókban,ha még autópályán is max csak 130-al lehet menni(de még az is ritka a dugók miatt)?

Figyelt kérdés
Sokan emlegetik kivagyi szándékkal,hogy az ő autójuknak mennyi a végsebességük,meg milyen hamar gyorsulnak százra(nem autóversenyzőkről vam szó),ami kicsit visszatetsző,tekintve minden bokorban ott a traffipaxos rendőr az autóutakon meg az autópályákon,de akkor mi értelme van egyáltalán ilyen teljesítményű autókat gyártani,ha átlag forgalomban résztvevő,nem autóversenyző ember nem is tud élni vele?

2020. szept. 3. 20:02
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
100%

Azért nem úgy kéne beállítani, mintha németországban minden autópálya sebesség korlát nélküli lenne. Egyes szakaszok azok.

És az átlag nem 300 km-rel arébb lévő gyárba megy melózni minden reggel.

2020. szept. 4. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
48%
Egyrészt, alig-alig trafipaxoznak nálunk, másrészt autópályákon többnyire még nálunk is elég jól lehet haladni. Harmadrészt, leírták a többit sokan sokféleképpen.
2020. szept. 4. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
100%

"autópályán is max csak 130-al lehet menni(de még az is ritka a dugók miatt)"


Ez azért erős költői túlzás. Nem csak nyaranta szombat délelőtt a Balaton felé az M7-esen lehet pályán gurulni. Én pl vasárnap éjjel Budapesttől 200km-re járok rendszeresen autópályán. És igen csak gyér, kihalt ott olyankor a forgalom. Ettől függetlenül tartom az óra szerinti 140-es tempót. Néha jön néhány szerb rendszámú nagy prémium autó, amik úgy húznak el mellettem, mintha a 140-es sebességemmel állnék. Bőven 200 fölött közlekednek. Ebből a szempontból én nem bánnám ha több traffipax lenne. Aztán azon szoktam röhögni, mikor meglátnak egy fix kaput, azonnal világítanak a féklámpák. Lelassít 120 körüli tempóra, majd ki idő múlva folytatja megint 200-zal.

A traffipax a gyorsulást nem méri. Nincs is rá korlát. Így nem hátrány ha egy autóban van erőtartalék és ha kell, pl egy előzésnél ki lehet lőni. 80-120 közötti rugalmasságot én fontosabb paraméternek tartom, mint önmagában a végsebességet. Jól gyorsuló erősebb autóknak általában velejárója a magasabb végsebesség.

Valaki említette a gumik sebességindexét. Előző autómnak csak 180 km/h körül volt a gyári végsebessége. Ennek ellenére a gyári szerelésű gumi Y-os sebességi indexű (300 km/h) volt. Nem hiszem, hogy a gyártó azért rakott rá ilyet, mert azt gondolta, hogy ennyivel fogok közlekedni. :D És még csak nem is valami hú de különleges speciális gumi volt, csak egy sima, bár prémium gyártó terméke.

2020. szept. 4. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
100%

"nem autóversenyző ember nem is tud élni vele"

Autóversenyzők pont, hogy ismerik a sebességgel járó veszélyeket és nem gyorshajtanak. Felelőtlen vérpistikék, a 20 éves BMW-vel, akik feszegetik a határokat.

Az autóteljesítményből következik a megnövelt végsebesség. Tudják a gyártók, hogy nem lesz kihasználva.

2020. szept. 4. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

"Azért nem úgy kéne beállítani, mintha németországban minden autópálya sebesség korlát nélküli lenne. Egyes szakaszok azok."

Pedig de, alapvetően még mindig korlátlan az összes pálya, még a szar minőségű 2 sávosak is. Mert ilyen is van. Csak a felújításoknál van korlátozás (állandóan újítanak, rengeteg van), a nagyon veszélyes szakaszokon, illetve ha közvetlenül egy város mellett megy el a pálya.

2020. szept. 4. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
100%

Az a gond, hogy ezek a korlátozások (Volvoknál 180, német autóknál 250) csak szoftveresek, ha valaki ki akarja üttetni, akkor kb másfél perc.

Egy elég gyenge, 60-70 lóerős autóval is lehet pályán egyenesen 150-160-as tempót menni, viszont ezek a hétköznapi közelekedésnél már sokszor kevésnek bizonyulnak erőtartalék szempontjából (pl. előzésnél).

Egy 100-120 lóerő körüli átlagos autó is sík úton megközelíti gond nélkül a 200-at, és ezek nem versenyautók.


Magyarul nincs értelme gyengébb teljesítményű autókat gyártani, mert azok is bőven tudnak 130-nál gyorsabban menni, viszont más szempontból veszélyesebbek és kényelmetlenek.

2020. szept. 4. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
#11, azért a nagy része az a főbb vonalaknak. Most utaztam át nyáron, inkább úgy mondanám, hogy bizonyos szakaszokon van sebességkorlát.
2020. szept. 4. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!