Mi értelme van a több száz km/órás végsebességnek az autókban,ha még autópályán is max csak 130-al lehet menni(de még az is ritka a dugók miatt)?
Azért nem úgy kéne beállítani, mintha németországban minden autópálya sebesség korlát nélküli lenne. Egyes szakaszok azok.
És az átlag nem 300 km-rel arébb lévő gyárba megy melózni minden reggel.
"autópályán is max csak 130-al lehet menni(de még az is ritka a dugók miatt)"
Ez azért erős költői túlzás. Nem csak nyaranta szombat délelőtt a Balaton felé az M7-esen lehet pályán gurulni. Én pl vasárnap éjjel Budapesttől 200km-re járok rendszeresen autópályán. És igen csak gyér, kihalt ott olyankor a forgalom. Ettől függetlenül tartom az óra szerinti 140-es tempót. Néha jön néhány szerb rendszámú nagy prémium autó, amik úgy húznak el mellettem, mintha a 140-es sebességemmel állnék. Bőven 200 fölött közlekednek. Ebből a szempontból én nem bánnám ha több traffipax lenne. Aztán azon szoktam röhögni, mikor meglátnak egy fix kaput, azonnal világítanak a féklámpák. Lelassít 120 körüli tempóra, majd ki idő múlva folytatja megint 200-zal.
A traffipax a gyorsulást nem méri. Nincs is rá korlát. Így nem hátrány ha egy autóban van erőtartalék és ha kell, pl egy előzésnél ki lehet lőni. 80-120 közötti rugalmasságot én fontosabb paraméternek tartom, mint önmagában a végsebességet. Jól gyorsuló erősebb autóknak általában velejárója a magasabb végsebesség.
Valaki említette a gumik sebességindexét. Előző autómnak csak 180 km/h körül volt a gyári végsebessége. Ennek ellenére a gyári szerelésű gumi Y-os sebességi indexű (300 km/h) volt. Nem hiszem, hogy a gyártó azért rakott rá ilyet, mert azt gondolta, hogy ennyivel fogok közlekedni. :D És még csak nem is valami hú de különleges speciális gumi volt, csak egy sima, bár prémium gyártó terméke.
"nem autóversenyző ember nem is tud élni vele"
Autóversenyzők pont, hogy ismerik a sebességgel járó veszélyeket és nem gyorshajtanak. Felelőtlen vérpistikék, a 20 éves BMW-vel, akik feszegetik a határokat.
Az autóteljesítményből következik a megnövelt végsebesség. Tudják a gyártók, hogy nem lesz kihasználva.
"Azért nem úgy kéne beállítani, mintha németországban minden autópálya sebesség korlát nélküli lenne. Egyes szakaszok azok."
Pedig de, alapvetően még mindig korlátlan az összes pálya, még a szar minőségű 2 sávosak is. Mert ilyen is van. Csak a felújításoknál van korlátozás (állandóan újítanak, rengeteg van), a nagyon veszélyes szakaszokon, illetve ha közvetlenül egy város mellett megy el a pálya.
Az a gond, hogy ezek a korlátozások (Volvoknál 180, német autóknál 250) csak szoftveresek, ha valaki ki akarja üttetni, akkor kb másfél perc.
Egy elég gyenge, 60-70 lóerős autóval is lehet pályán egyenesen 150-160-as tempót menni, viszont ezek a hétköznapi közelekedésnél már sokszor kevésnek bizonyulnak erőtartalék szempontjából (pl. előzésnél).
Egy 100-120 lóerő körüli átlagos autó is sík úton megközelíti gond nélkül a 200-at, és ezek nem versenyautók.
Magyarul nincs értelme gyengébb teljesítményű autókat gyártani, mert azok is bőven tudnak 130-nál gyorsabban menni, viszont más szempontból veszélyesebbek és kényelmetlenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!