Automata váltós autónál mi értelme van a kézifék meglétének?
Nem rég vettem egy ősrégi automata Suzuki Swiftet, automatikával...
Az autó minden része olyan mint egy mezei Swifté, annyi különbséggel, hogy a váltó automatikus, illetve nincsen kuplung pedál, a fék pedál pedig nagyobb...
Tehát ebből ki lehet következtetni, hogy elől a váltó mögött, a két ülés között ugyanúgy van egy kézi fék, aminek nem látom értelmét, mivel az autót csak P állásban lehet magára hagyni, ugye ami egy fékező állás... sőt az autó csak P és N állásokban indul, tehát nem értem így se, a kézi funkcióját, ráadásul télen vagy hosszabb állás esetén a kézi fék beragad...
#2 Mármint megáll egy meredekebb emelkedőn/lejtőn, berakja az autót P-be. Ilyenkor szokott még előre vagy hátra (attól függően, hogy lejtőn vagy emelkedőn állt-e meg) gurulni, végül pedig bólintani egy picit az autó, mikor lelép a sofőr a fékről. Amerikai filmekben sok ilyet látni. Meg kattanni is szokott a váltó, ami annak a rögzítő retesznek a kattanása, ami épp beakad, ahova kell, rögzítve ezzel az váltó kimenő tengelyét. Csakhogy ez a retesz nem arra van kitalálva, hogy önmagában, meredek emelkedőn/lejtőn megtartsa az autót.
Aztán mondjuk fél óra múlva indulna... Ha kijönne P-ből a shifter.
Persze mindezt a klasszikus automatával, nem a mai, modern, akárhány fokozatú mittoménmilyentronic váltóval.
Egyik előnye, hogy nem (csak) a váltó tartja meg az autót. Emelkedőn mindig használom emiatt.
Másik, hogy ha a központi fék nem működne, valahogy még meg tudsz állni.
Mi értelme van a kéziféknek?
Ennyi műszaki tálentumot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!