Mi értelme van a több száz km/órás végsebességnek az autókban,ha még autópályán is max csak 130-al lehet menni(de még az is ritka a dugók miatt)?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem csak nekünk gyártanak autókat.
Németországban pl. nincs sebességhatár, rengeteg az autópálya és az emberek gyakran többszáz kmt tesznek meg naponta.
Ehhez kell egy nagy erős kocsi, ami kevesebbet eszik
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1es vagyok.
Még az kimaradt, hogy azoknak a körükben, akik ilyen több tízmilliós kocsikat vesznek meg kell legyen a tudat, hogy az ővéjük jobb
Ez most hülyén hangzik, de így igaz ahogy leírtam, még ha hibásan is.
Nem föltétlenül fognak ők 260-nal cikázni egy magyar autópályán, de ha odalépnek akkor azt szeretnék, hogy vagy 6 autóval előbb legyenek :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Műszakilag pont ugyanúgy semmi értelme, mint 3-400+ lóerőes személyautókat árulni. Szakmai berekbekkben is tudják, hogy hülyeség, Japánban már évtizedek óta 180 km/h-s limiter van minden autóban, a Volvo 2021-től globálisan is minden járművébe beépíti ezt a korlátozást, aztán pár évre rá EU-s szinten is kötelező lesz az ADAS (intelligens sebességszabályozó), amit nem nagyon tudnak majd kicselezni a sofőrök.
Viszont marketing szempontból a versenysport és a sportossághoz kapcsolódó tulajdonságok még mindig az egyik legfőbb selling point, főleg a drágább szegmensben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát ezt aztán lehetne tárgyalni hajnalig...
Az enyémben 250-nél van az elektronikus korlátozás, de 240-nél még tol. Viszont hogy miért pont 250, arról lövésem nincs.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Viszont hogy miért pont 250, arról lövésem nincs."
Valószínűleg azért, mert a kommersz gumik sebességindexe a "V" (240 km/h) jelöléssel egyszerűen véget ér, így nem is tudnál rá olyan abroncsot vásárolni, amivel szabályosan közlekedhetsz. Ha már német autópálya: a Polizei kedvenc időtöltése, hogy a nem német rendszámos autókat kiszedegeti és a sebességindex miatt büntet, nálunk ugye 190/210 km/h körül van még a legtöbb prémium gumi maximálisan engedélyezett sebessége is, ha ennél gyorsabban mégy vele akkor jár a bünti, még ha korlátozás nélküli szakaszon is használtad.
Nyilván azokban a méretekben, amikkel a német prémium autókat szerelik léteznek nagyobb sebességindexű utcai abroncsok, de ezek csak az utóbbi években kezdtek terjedni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Németeknél közös megegyezés még a 80as évek végéből, hogy 250nél lekorlátozzák az autókat. Ha jól tudom, a 750es BMW volt az első, amelyiket korlátozni kellett, mert ezt a tempót is túllépi.
Amúgy mindig jó ha van erőtartalék, és bár senki nem ismeri be, de mindenki elnyomja néha 130 fölé Németországon kivül is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az erős autó jó dolog annak, aki szeret vezetni. Ennyi.
Az, hogy itthon a dugók miatt nem lebet 130-at menni, a legnagyobb baromság, nyáron balatonra menet meg vissza igaz csúcsidőben, és annyi. Máshol meg mész. Sokkal balesetveszélyesebb a 130 helyett 90-nel tötyörgő fogyasztásművész, mint aki esetleg 150-nel tolja az arra simán képes és stabil autójával.
Németországban 160-170km/h az autobahnon átlagosnak mondható, ekörül mennek a legtöbben. Márpedig ahhoz, hogy hosszú távon egy ilyen utazótempót tudj tartani kényelmesen, kell olyan autó, ami erős (és így akár tudna menni 250-260 körül is). Ennyi. Amúgy meg nem rossz dolog az, hogy ha rálépsz a gázra, akkor történik is valami.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!