Mi értelme van a több száz km/órás végsebességnek az autókban,ha még autópályán is max csak 130-al lehet menni(de még az is ritka a dugók miatt)?
Nem csak nekünk gyártanak autókat.
Németországban pl. nincs sebességhatár, rengeteg az autópálya és az emberek gyakran többszáz kmt tesznek meg naponta.
Ehhez kell egy nagy erős kocsi, ami kevesebbet eszik
1es vagyok.
Még az kimaradt, hogy azoknak a körükben, akik ilyen több tízmilliós kocsikat vesznek meg kell legyen a tudat, hogy az ővéjük jobb
Ez most hülyén hangzik, de így igaz ahogy leírtam, még ha hibásan is.
Nem föltétlenül fognak ők 260-nal cikázni egy magyar autópályán, de ha odalépnek akkor azt szeretnék, hogy vagy 6 autóval előbb legyenek :)
Műszakilag pont ugyanúgy semmi értelme, mint 3-400+ lóerőes személyautókat árulni. Szakmai berekbekkben is tudják, hogy hülyeség, Japánban már évtizedek óta 180 km/h-s limiter van minden autóban, a Volvo 2021-től globálisan is minden járművébe beépíti ezt a korlátozást, aztán pár évre rá EU-s szinten is kötelező lesz az ADAS (intelligens sebességszabályozó), amit nem nagyon tudnak majd kicselezni a sofőrök.
Viszont marketing szempontból a versenysport és a sportossághoz kapcsolódó tulajdonságok még mindig az egyik legfőbb selling point, főleg a drágább szegmensben.
Hát ezt aztán lehetne tárgyalni hajnalig...
Az enyémben 250-nél van az elektronikus korlátozás, de 240-nél még tol. Viszont hogy miért pont 250, arról lövésem nincs.
"Viszont hogy miért pont 250, arról lövésem nincs."
Valószínűleg azért, mert a kommersz gumik sebességindexe a "V" (240 km/h) jelöléssel egyszerűen véget ér, így nem is tudnál rá olyan abroncsot vásárolni, amivel szabályosan közlekedhetsz. Ha már német autópálya: a Polizei kedvenc időtöltése, hogy a nem német rendszámos autókat kiszedegeti és a sebességindex miatt büntet, nálunk ugye 190/210 km/h körül van még a legtöbb prémium gumi maximálisan engedélyezett sebessége is, ha ennél gyorsabban mégy vele akkor jár a bünti, még ha korlátozás nélküli szakaszon is használtad.
Nyilván azokban a méretekben, amikkel a német prémium autókat szerelik léteznek nagyobb sebességindexű utcai abroncsok, de ezek csak az utóbbi években kezdtek terjedni.
Németeknél közös megegyezés még a 80as évek végéből, hogy 250nél lekorlátozzák az autókat. Ha jól tudom, a 750es BMW volt az első, amelyiket korlátozni kellett, mert ezt a tempót is túllépi.
Amúgy mindig jó ha van erőtartalék, és bár senki nem ismeri be, de mindenki elnyomja néha 130 fölé Németországon kivül is.
Az erős autó jó dolog annak, aki szeret vezetni. Ennyi.
Az, hogy itthon a dugók miatt nem lebet 130-at menni, a legnagyobb baromság, nyáron balatonra menet meg vissza igaz csúcsidőben, és annyi. Máshol meg mész. Sokkal balesetveszélyesebb a 130 helyett 90-nel tötyörgő fogyasztásművész, mint aki esetleg 150-nel tolja az arra simán képes és stabil autójával.
Németországban 160-170km/h az autobahnon átlagosnak mondható, ekörül mennek a legtöbben. Márpedig ahhoz, hogy hosszú távon egy ilyen utazótempót tudj tartani kényelmesen, kell olyan autó, ami erős (és így akár tudna menni 250-260 körül is). Ennyi. Amúgy meg nem rossz dolog az, hogy ha rálépsz a gázra, akkor történik is valami.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!