Van értelme egy használt autóra nagyobb összeget költeni?
Pár hónapja vettem egy 2006-os, 1.2-es fekete Opel Corsa C-t. Most van benne 92 ezer km.
Sok dolgot cserélnem kell rajta. Most per pillanat szelepfedél tömítés kell, mert szivárog az olaj, de vannak ennél nagyobb kiadások is. Mostanában hangoskodik a motortér, lehet cserélni kell az ékszíjat. A kerékösszetartással is gondok vannak, rezeg az autó 70-en, no meg a kézifék is kuka, mert tövig kell húzni, hogy megfogja az autót. Utóbbin próbáltunk állítani, de semmi sem történt, “kilazult”.
Alul rozsdásodik sok helyen, nem volt mindig garázsban. A kipufogódob lassan kilyukadhat.
Na már ha ezeket mind kicserélem, szerintetek mennyire lehet életképes a kis autóm? Kevés benne a kilométer, viszont most elég sok nyűgje van. Ennek ellenére amúgy nagyon jól néz ki, esztétikailag szép az állapota.
A kérdés lényege az az, hogy szerintetek érdemes nagyobb összeget költeni rá és teljesen helyrepofozni? Jelenleg egy jó meleg garázsban tartom, ott a nedvesség helyett legfeljebb por éri.
Imádom vezetni a Corsát, csak nem tudom van-e értelme a teljes renoválására költeni. Nem tudom vajon meddig húzza egy már 14 évesnek számító kisautó. Szerintetek ne sajnáljam rá a pénzt?
A szelepfedéltömítés és ékszíjcserét úgy hívják: karbantartás!
Halló, egy autót karban kell tartani, ezt senki nem mondta neked vásárlás előtt?
Amúgy ezt a kettőt anyagárban meg tudod csinálni magadnak is.
Nem tudjuk mennyiért vetted a kocsit, mennyit szeretnéd használni, egyáltalán mi a rossebnek vettél 1.2-es Corsa-t.. De ha nem akarsz rá költeni akkor ne költs, lakd le és add el műszaki lejárta előtt. Aztán ne vegyél több autót, mert az autókra költeni kell ám :D
Igen, mindent megkell csinálni , az olaj folyástól a kézifékig és a kipufogót is.
Csak azt nem értem hogy " Mostanában hangoskodik a motortér", ez mit jelent?
Csak azt nem értem hogy " Mostanában hangoskodik a motortér", ez mit jelent?
azt, hogy a kérdezőnek gőze nincs az autókhoz,aminek ékes bizonyítéka, hogy megvett egy lestrapált, visszatekert órás, 14 éves kocsit és meg van lepődve, hogy költeni kell rá pár hónappal később
Mennyi ideig akarod használni?
Ha csak pár hónapig, aztán eladod áron alul a lerúgott hulladékot, akkor minek foglalkozni vele persze. Ha értelmes állapotú autót akarsz hosszabb távra, akkor értelemszerűen meg kell csináltatni
Mondjuk ezeket kivétel nélkül is láthattad vétel előtt is, tudtad mire számíts.
Tehát ez egy elhanyagolt autó, amire most költeni kell. Szelepfedél tömítés, hosszbordás szíj, kézifékkötél, futómű. Ezek gyakorlatilag kopó lakatrészek. Bármelyik autón előbb utóbb foglalkozni kell ezekkel. Csak emiatt nem lökném bontóba.
A rozsda már komolyabb dolog. Kérdés, hogy mennyire rohad. Mennyire kell lakatolni.
Na meg hogy mennyi ideig szeretnéd használni. Van-e lehetőséged, pénzed, igényed sokkal jobbat, újabbat venni. Összehasonlításul nekem egy 15 éves H Astrám van 300e km fölötti futással. Most kapott új fékeket elöl-hátul 100e Ft értékben. Májusban kapott elöl két IDS+ lengéscsillapítót toronycsapágyakkal együtt 250e Ft értékben. Előtte kapott vadonat új Hitachi generátor, Continental szíjjal 150e Ft értékben. Most ősszel fog új téli gumikat kapni, amire nagyjából szintén 100e-et számolok. Most jött el az az idő, hogy már erre is kell költeni. De ezek nagyrészt kopó alkatrészek. Ennél nagyobb baja soha ne legyen! Abszolút nem sajnálom rá a pénzt, mert szép az autó vigyáztam rá, jól is megy, kényelmes, jól fogyaszt. Hála istennek rozsda nem igazán jellemző. Nincs igényem ennél újabb, komolyabb autóra. Úgyhogy annak ellenére hogy már 15 éves, simán költök rá, megkap mindent amit kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!