A fizetésed hány %-át költöd autó fenntartásra?
5 millióért egy gyenge-közepes felszereltségű Tipo van. Esetleg Dacia, vagy hasonlóból akciósan belépő szint alapfelszereltséggel, 3 hengeres 1 literes motorral. Idéntől irdatlanul megdrágultak az új autók. Ma már egy 7-8 milliós autó nem számít kirívóan drágának.
Csodálkozom, hogy a használtautó piac, ezt az árugrást nem követi le. Meggondolandó a használt. Ahogy fentebb részleteztem, az újnak és a használtnak is vannak előnyei.
Ha már autó a téma, saját tapasztalat: 2 éve vettem 850ezerért egy akkor 13 éves kombit. Be lett vizsgáltatva, nagy baja nem volt. Persze használtautónál legalább az ár felét rá kell számítani szervízre. Ezalatt a 2 év alatt olyan 300ezer ment szervízre, ebből volt egy 100ezres vezérléscsere, a többi a meglévő problémák orvoslására ment el. Vagyis 2 év alatt eddig került 1.150.000-be az autó. Újonnan egy hasonló kombit, legalábbis a motort tekintve, de alapfelszereltséggel legalább 7-8 millióért tudtam volna venni.
Tegyük fel hogy az újat megveszed 8-ért, használod 15 évig, és addig egyszer sem kell szervizelni (pedig hogyne kéne), majd 15 év után eladod 1,5millióért. Így évi 435.000 az új kocsi költsége. A használt autómmal most tartok évi 575.000-nél, és ahogy múlnak az évek, még ha évi többszázezres szervízdíja is lesz, ez csak csökkenni fog. És ismét megjegyzem, új autónál nem számoltam szervízköltséget, de biztos lehetsz benne hogy 10 év múlva azzal is járhatsz szerelőhöz...
Szóval egyértelműen azt nem lehet kimondani hogy az új autó=szuper, használt autó=gazdasági csőd. Nem egy rettegett modellt kell venni túlárazva, aminek a javítására rámegy a gatyád, és olcsóbban kijössz hosszú távon is.
100%, hogy egy normális, nem betegágy haszáltautó mindenképp olcsóbb, mint egy új, ahogy a 24-es is írja.
Nyilván vannak az új autónak olyan előnyei, amik nem, vagy csak nehezen forintosíthatók, de biztos hogy nem vennék hitelre autót, maximum nagyon speciális esetben (pl. munkaeszköz).
10% és nem kell tankoljam + átlag felett keresek valamivel + nincs lízingdíj/törlesztő.
Valaki árulja már el hogy jön ki neki a 3-4%? Mert szerintem pénzügyileg elég sokan 0%-on álltok.
#26 Egy olcsó, öreg használt autóval, amit keveset használnak kijöhet a matek.
Ha én is nem járnék haza Bp-ről vidékre hetente, hanem csak a városban használnám, akkor talán kijönne 4%-ra. Mondjuk a fizetésem is jóval átlag feletti.
Lízingdíj nincs, kp-ra vettem két éve autót. Üzemanyagra elég sok elmegy, mert havi 2000-2200km-t elautózok. Ezen felül szerviz, biztosítás, adó, autópályadíj, egyebek...
Havi szinten a fizetésem kb 25%-a megy el ezekre.
Pénzügyileg lehet hogy nullán állok, mert a fizetésem meg sem közelíti a KSH által közölt kozmetikázott átlagot. Ez "nyilván" kizárólag az én hibám... De van egy vidéki megyeszékhelyen lévő házam, egy budapesti lakásom, egy 2018-as autóm és jelenleg kb 4,5 millió forint megtakarításom a bankban vésztartaléknak. Soha az életben nem volt szerencsére egy forint hitelem sem. Így 37 évesen ezzel nem vagyok elégedetlen, még ha ez nullának is számít. Ha nem csak az anyagiakat nézzük: van egy feleségem, két kicsi gyerekem, összességében nem tartom magam boldogtalan embernek.
"Valaki árulja már el hogy jön ki neki a 3-4%?"
Aki pl. új autót vesz annak nincsenekbsok évig nagy kiadásai. Van kötelező szervíz ami 10-20ezer évente. Kötelező is mondjuk 30ezer 1 évre. És semmi más szervízdíj nincs, hisz új autó. Így évente ki kell adni a kocsira 50ezret, és ez havi 300 nettós fizetésnél átlag kicsit több mint 1%.
Nekem használtautóm van, párszázezret költöttem rá 2,5 év alatt. Ez a vizetésem 4,5%-a. Benzindíjat nem számoltam hozzá, mert a munkahelyem fizeti (mivel amortizációt is belekalkulálják, ezért több pénzt kapok km-enként mi amennyibe nekem kerül. Így a teljes havi fogyasztásom fedezve van, hiába nem csak munkába járok a kocsival)
29: de ez így nem helyes, mármint ha veszel egy új autót, akkor is bele kell számolni az amortizációt, akkor is, ha ezt csak saccolni tudod.
Ergo amortizáció havi szinten = (vásárlási ár - eladási ár) / kettő között eltelt hónapok száma
Így a havi költség a következő (bár az eltérések miatt érdemesebb éves szinten számolni):
Amortizáció + szervíz költség + biztosítás/casco + üzemanyag + adó + esetleges hitel költségek + parkolás + egyéb költségek
Na és ez itt a kérdés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!