A fizetésed hány %-át költöd autó fenntartásra?
9: én 2 éve vettem új autót hitelre. Az ok:
-rendszeresen járok hosszú (2000-3000 km-es) utakra, ráadásul kisgyerekkel
Előtte mindig használt autóim voltak, amiket kp-ra vettem. Állandóan volt velük valami, amit szerelni kellett. Ilyenkor mindig várhattam a szervízre, napokig nem volt autóm, az hosszú utakon azon izgultam, hogy csak gond nélkül hazaérjünk. Egyszer volt, hogy nem sikerült. Kétszer volt, hogy az elutazás napja előtti délutánon még azon imádkoztam, hogy elkészüljön a szervízben. És mindig a stressz, hogy vajon épp mennyit kell fizetni.
Amióta új autóm van nincs ez, minden költség tervezhető, az autó mindig rendelkezésre áll, nem izgulok azon, hogy célba érünk-e. Kényelmesebb, kevesebbet fogyaszt.
A legvégén, ha számbaveszem a költségeket többe kerül, mint amíg régi autóim voltak, de nem nagyságrendekkel, ennyit ér nekem a kiszámíthatóság.
Az autóval járó költségek nem csak az üzemanyagban, szervízben és az esetleges hitelben merülnek ki. Szerintem érdemes az értékvesztéssel is számolni, hiszen ez is lényegében része a fenntartásnak.
Példa: Józsi vesz 3 millióért egy járgányt, 5 év múlva eladja 1,5-ért. Összesen másfél milliót emésztett fel az autó használata a fent felsoroltakon kívül. Ez még havi 25 forint költség, csak az értékvesztésen!
#11!
Pontosan én is ezért vettem új autót 2018 februárjában. Csak azért írtam általánosságban, nem konkrétan a saját példámon, mert az a tapasztalatom, hogy akkor egyből megy a lepontozás.
Én csak 200km-re ingázok rendszeresen. A régi 15 éves sokat futott autóm helyett úgy gondoltam, hogy beruházok egy újra. Nekem is ez a legelső újonnan vett autóm. Úgyhogy teljesen értem, amiről írsz.
Nekem mondjuk nem úgy jött be, ahogy számítottam. De bízom benne, hogy ez csak egyedi eset és véletlenül kaptam csak ilyen autót. Eddig ugyanis fél évet nem bírt ki, hogy ne kelljen valami miatt garanciában szervizbe vinni. Hol a vezérlés hullott szét, hol a kettős tömegű lendkerék, hol lámpavezérlő modult kellett cserélni, máskor meg teljes kuplung hidraulikát. Most épp a futómű kezdett el nyöszörögni. Most tart 32.000 km-nél az autó, 90%-ban egyenletes autópályás felhasználás mellett. És ezeken már mind túl van. Pedig nem taposom ki a belét, próbálok vigyázni rá. Az eddigi javítások, már 1 millió fölötti költségbe vannak. De szerencsére nekem egy fillérbe nem került a garancia miatt. De akkor is nyűg, foglalkozni vele, szervizbe járni. Amíg szervizben van azokon a napokon megoldani a közlekedést autó nélkül. A 15 éves autómmal nem jártam ennyit szervizbe.
Eredetileg jó 10 évre terveztem ezzel az új autóval, de most már erősen gondolkozom rajta, hogy garanciaidő után eladom és veszek mást.
Viszont én nem hitelre vettem, hanem kp-ra. Ha csak 5% a THM minden banki költséggel együtt és csak 5 milliót veszel fel 5 évre, az is több mint 1 millió forint kvázi ajándékba a banknak, amit tudnék másra is költeni. Így inkább én azt a stratégiát követem, hogy összegyűjtöm a pénzt és ha megvan, akkor veszek csak másik autót. Nekem valahogy kevésbé "fáj" a bankszámlámon lévő pénzt kiadni, amit a mindennapi életem során nem használok, olyan mintha nem is lenne, mintha minden hónapban a fizetésem felét-harmadát be kellene fizetnem a banknak.
#9
Köszi az eddigi válaszokat!
Én is ezen hezitálok, hogy érdemes-e új autót venni, főleg hogy ennyire irreálisak az árak a jövedelmekhez képest. Pedig én messze átlag felett keresek, de így elérhetetlennek vagy legalábbis ésszerűtlennek tűnik az új autó. Egyszerűen nem akarok havi 120 ezer felett költeni autóra szemben a jelenlegi 40 ezerrel még akkor sem ha ezt egyébként ki bírnám fizetni. És akkor még csak egy "olcsó" új autóről beszélek, mondjuk egy Vitaráról vagy Fiat Tiporól.
Irreálisan sokat drágultak az autók. Egyrészt a kreténül átvert környezetvédelmi normák, másrészt a szinte kötelező (ámbár totál felesleges) bbiztonsági extrák miatt, amiket már alapáron belepaszíroznak minden fapad modellbe, csak hogy meglegyen az öt csillagos törésteszt. A holttérfigyelőkre, sávtartókra és társaikra gondolok, nem a légzsákokra.
Ott tartunk, hogy egy közepesen felszerelt, kiegyensúlyozottan motorizált nem presztízs kompakt autó 6-7 millió körül van, ha nagyon ügyes vagy, de nem nehéz 8-10-ért konfigurálni.
Én most azt mondom, hogy átlagos elvárásokkal inkább érdemes venni egy pár éves, jó hírű típust 3-4 millióért és inkább félrerakni még egy misit szervízre. Nem csak az Opelekről hallani ilyet, amit már valaki említett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!