Tényleg olcsóbb egy prémium japán autó fenntartása (Lexus), mint egy azonos korú, állapotú és teljesítményű E osztályos Mercedesé vagy 5-ös BMW-é?
6-8 éves példányokban gondolkodom, a kínálat tetejéről (100.000 km alatti futásteljesítménnyel). Tisztában vagyok vele, hogy ilyenkor már az ember belefuthat költséges tételekbe. A kérdésem, hogy melyikkel vállalok kisebb kockázatot a szervizköltségek szempontjából?
Extrákkal kapcsolatban nincsenek nagy elvárásaim. Számomra csak annyi fontos, hogy szívó benzines legyen (legalább 200Le), automata és hátsókerék meghajtású.
Kérem, hogy olyanok írjanak, akiknek valós tapasztalataik vannak!
Lehet hogy nem 5-ös hanem 3-as BMW kategóriája (bár a Mazda 6 is bekerült valahogy), de én egyértelműen egy Lexus IS300h-t vennék.
Lexus (Toyota) megbízhatóság, 200+ lóerő, szívóbenzin+elektromos motor, fogyasztás 7l alatt.
Más példájából tudom, hogy nem feltétlenül olcsóbb. A keletiekben vannak olyan összetett alkatrészek, amiket szándékosan csak egyben árulnak, jó drágán. Szerintem egy idő után kiegyenlítődnek a keleti és a nyugati autók közötti fenntartási költségek. Eleve a vételár is kiegyenlíti a költségbeli különbségeket, a keleti autók jóval drágábbak használtan, az azokat övező kereslet, hype melletti kisebb hirdetett példányszám miatt.
De ha túl sokáig egyiket sem tartod meg, vagy nem mész velük sokat, akkor meg úgyis mindegy.
Másik probléma, hogy már egy nyugati prémiumhoz sem nagyon értenek a szerelők, nemhogy a keletiekhez.
Akkor már inkább egy nem túl régi Mazda 6, aminek a javításához legalább rendesen értenek a kereskedések saját szerelői és nem prémium árat számolnak rá vásárlásakor, a javítására és az alkatrészekre.
Ha van pénzed új Mazda 6ra, akkor vegyél új autót! Olyat, aminek a leghosszabb a garanciaideje a te vezetési szokásaidat figyelembe véve! Az új kocsinak garanciaidő alatt a fenntartása a legolcsóbb.
Pl Kia 7 év vagy 150ezer km
Toyota 3 év / 100ezer km
Mazda: már pár évesen rozsdás szinte az összes, olyan helyeken és annyira, mint egy másik autó 15 évesen.
E merci szintén rozsdásodós, de egy fokkal jobb, mint az előző, fenntartása költséges, főleg ha légrugós és az elektromos dolgok is tudnak költséges meglepetéseket okozni.
Bmw 3, 5 főleg ezekre igaz, hogy olyan emberek használják, akik csak a gázpedált használják és refivel való villogtatás a kedvenc időtöltésük. Sose vennék ilyet. (Tudom sokaknak nem fog itt ez tetszeni, de ez a jellemző.) Ritka az amikor egy idős orvos vesz ilyen autót, aki karbantartja és nem hajtja, persze nem lehetetlen.
Szóval hanyagolnám, mert valószínű rommá törtet fogsz találni, vagy olyat aminek már lóg a bele. Karbantartása zsebbenyúlós. Sok lángba borul és porig ég, típushiba.
Kia nem rossz autók, rozsda nem igazán jellemző, lánccal lehet gond 100-150e km környékén.
Szóval a lényeg LEXUS-t vennék, mert nem jellemző rá rozsdásodás, se elektromos huncutságok, fenntartása olcsóbb, mint azonos méretű típusu mercinek, bmwnek, audinak. Japán márkák közül még a Nissan számít jónak rozsdavédelem szempontjából, meg a toyota. Honda se annyira rossz, de ott azért alá kell már feküdni vétel előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!