Napi 200 km autópálya ingazasra kompakt autó alacsony fogyasztással?
Sziasztok!
Ausztriaba fogok ingazni és nagyjából 200 km lesz a táv (100 oda 100 vissza), és minél több de pontos tippet szeretnék hallani nálam jobban értő személyektől, hogy vajon milyen autó felelhetne meg a leginkább nekem?
Szempontok:
1. Minél kevesebbet fogyasszon (de ne legyen hibrid vagy elektromos)
2. Dízel vagy benzin? Autópályán lenne főleg használva, városban való használat alig kb 10-20%ot tenne ki nálam.
3. Körülbelül 10-15 éveseket néztem, mert a keret amit rakolteni tudok magára a kocsi vásárlásra az kb 700.000-1.1 millió , (ha van fiatalabb kocsi az persze nem baj, de ahogy néztem kb 10 evesektol láttam ilyesmit)
4. Elso autóm lesz, ezért nem szeretnék egy nagy kocsit, legyen rajt 4-5 ajtó hogy beszállni be lehessen, de igazából én amit néztem kettő az pl 2008as suzuki swift az elég kis rövid ami persze nem baj, vagy hasonló opel Astra g ami még okés hosszusagra.
5. Amennyire lehet legyen persze biztonságos torestre.
Ami nem fontos nálam:
-kinezet, trendiség, extras belső ...
Csak egy olyan autót szeretnék amire elvisz ahova kell és haza, de azt úgy teszi hogy minél kevesebbet kene alkatrészre költeni folyton és üzemanyagra.
Ja és ha még 150 ezer körül van a km benne az is szuper lenne.
Kérlek segítsetek már annyit nézegettem a hirdetéseket, kíváncsi vagyok a velemenyeitekre.
Elore is köszönöm!
#10-es!
Ahelyett, hogy kérdeznél, a tudatlanságodból adódó rosszindulatú megjegyzéseidet és gúnyolódásaidat megtarthattad volna magadnak!
Pécs és Budapest között ingáztam 8 éven át. Nyilván hazudok, nem kötelező elhinni. Nem írtam olyat, hogy oda-vissza a majd' 500 km-t naponta tettem meg. El volt osztva hétfő hajnalra és péntek délutánra. Igen, elindultam reggel 5-kor, utána dolgoztam, este 8 körül volt vége napnak. A hétvégék is csak péntek este kezdődtek. Elhiheted, hogy nem jókedvemből vállaltam ezt. Hanem vagy ez, vagy a munkanélküliség éveken át. Havi 2000 km, évi kb 25.000. Ezt eztán egyik autó se bírja ugye?! 8 év alatt csoda hogy egy autó kibír 175.000km-t. 120.000-rel vettem. Nyilván most is hazudok... Havi 110-120 liter gázolaj, amire kaptam km-enként 9Ft-ot. Havi 25-30eFt-ba került nekem saját zsebből. Nem is értem, hogy tudtam ilyen hihetetlenül rettenetes összeget kifizetni.
Minden hónap első hetében volt egy Bp-Siófok-Szenttgotthárd-Bp utam. Egy Bp-Kékestető-Bp. Egy Bp-Kecskemét-Bp. És egy Bp-Hortobágy-Bp. Nekem ez egy fityingembe nem került, mert szerencsére a céges autókat nem elvárás, hogy saját zsebből tankoljam. Ott a céges tankolókártya. + még azon a héten megtettem a saját Pécs-Bp-Pécs utamat is. Ez egy hét alatt majdnem 2000 km autózás. És nem vagyok hivatásos sofőr. Erre írtam, hogy teljesen megszokható.
De nyilván hazudok és csak kitalálom, mert nincs jobb dolgom...
fuelly.com -on nézzed meg.
Próbának összehasonlítottam Volvo S40 és V50-et, ugyanazzal a motorral (ez a két autó megegyezik, csak a V50 kombi), 1 liter a különbség.
Annyian írták már, de leírom én is: napi szinten egy idő után nagyon eleged lesz, ha valami hangos kis kávédarálóval kell ennyit menned.
Eddig senki nem írta, de szerintem neked a Chevrolet Lacetti lenne jó, méghozzá a 2 literes 121 lovas dízellel.
Semmi extra maga az autó, elég igénytelen, de írtad, hogy neked ez nem számít. Viszont a motor erős, megbízható, jól fogyaszt, és egy ilyen autó azért már tud annyi komfortot adni (pl. klíma, Swiftnél jobb zajszint), hogy ki lehessen vele bírni idegeskedés és stressz nélkül egy ilyen életformát.
Itt van például egy:
(úgy érdemes keresni rá hasznaltauto.hu-n, hogy "Daewoo", "Lacetti", "Dízel", és 1900 köbcenti felett - jelenleg 14db van, nekem közülük ez tűnik a legkorrektebbnek)
Teljesen felesleges hosszú távra tervezni a kocsival. 1 milliód van rá, és kb. ugyanennyit is fogsz eltankolni az első évben. Ez azt sugallja nekem, hogy a pénz csak pillanatnyilag probléma, de ahogy az osztrák melód beindul, nem lesz az.
Most vegyél valamit, bármit, amivel el tudod kezdeni a dolgot, majd jövőre vegyél egy rendes autót, amikor lesz már rá pénzed. Én erre tuti, hogy egy sima szívó benzinest vennék, mert az kisebb eséllyel rohad le vagy rejteget kellemetlen hibákat, és erre az átmeneti időre nem lényeges, hogy többet fogyaszt. Jövőre úgyis eladod és veszel egy optimálisabb, nagyobb dízelt 2-3x ennyiből, mint a legtöbb sokat ingázó ember. Ne most keresd a nagy megoldást, hanem majd amikor nem 1 millából kell valami erősen kompromisszumos szart venned.
Szia! Igaz, kb. fél millióval drágább vagy még több, de Toyota Priust is szerintem jó lehet. Nincs mit mondani, idézek egy oldalról: POZITÍV: Tágas, praktikus, takarékos. Egyedi, jövőbe mutató, mégis problémamentes mechanika. Használtan megfizethető, olcsón fenntartható.
NEGATÍV: Gyors autópályán erősen dolgozó motor. Alacsony csomagtér.
#19
A Prius mindenhova való, csak pont pályára nem. Erre a felhasználára nem a legideálisabb megoldás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!