Napi 200 km autópálya ingazasra kompakt autó alacsony fogyasztással?
Sziasztok!
Ausztriaba fogok ingazni és nagyjából 200 km lesz a táv (100 oda 100 vissza), és minél több de pontos tippet szeretnék hallani nálam jobban értő személyektől, hogy vajon milyen autó felelhetne meg a leginkább nekem?
Szempontok:
1. Minél kevesebbet fogyasszon (de ne legyen hibrid vagy elektromos)
2. Dízel vagy benzin? Autópályán lenne főleg használva, városban való használat alig kb 10-20%ot tenne ki nálam.
3. Körülbelül 10-15 éveseket néztem, mert a keret amit rakolteni tudok magára a kocsi vásárlásra az kb 700.000-1.1 millió , (ha van fiatalabb kocsi az persze nem baj, de ahogy néztem kb 10 evesektol láttam ilyesmit)
4. Elso autóm lesz, ezért nem szeretnék egy nagy kocsit, legyen rajt 4-5 ajtó hogy beszállni be lehessen, de igazából én amit néztem kettő az pl 2008as suzuki swift az elég kis rövid ami persze nem baj, vagy hasonló opel Astra g ami még okés hosszusagra.
5. Amennyire lehet legyen persze biztonságos torestre.
Ami nem fontos nálam:
-kinezet, trendiség, extras belső ...
Csak egy olyan autót szeretnék amire elvisz ahova kell és haza, de azt úgy teszi hogy minél kevesebbet kene alkatrészre költeni folyton és üzemanyagra.
Ja és ha még 150 ezer körül van a km benne az is szuper lenne.
Kérlek segítsetek már annyit nézegettem a hirdetéseket, kíváncsi vagyok a velemenyeitekre.
Elore is köszönöm!
Napi 2 óra autópályára ne akarj kis kocsit venni. Lehet ezekkel is menni autópályán, de a szélzaj és motorzaj nagyon kellemetlenné teszi az utat. Időnként elfogadható, de minden nap nem. Fárasztó lenne nagyon.
Nekem volt SX4-em, azzal nem tudtam 120-nál gyorsabban menni huzamosabb ideig, mert a zaj egyszerűen túl sok volt.
Azt ajánlom, hogy valamilyen dízel sedant vegyél. A sedan forma legjobb autópályára, mert a legcsendesebb, illetve nagyon stabil az egyenes futása is. A dízel meg a felhasználás miatt ajánlott - fogyasztás szempontjából mindenképpen ez lenne a jó.
A konkrét autóban szubjektív véleményem, hogy Volvo S40-t vegyél. A kereted alapján első generációsat, lehetőleg dízelt. A fennmaradó összegből cseréltessed ki az összes folyadékot, lengéscsillapítót és vegyél rá új gumikat (középkategóriásat).
Barátnőm kis swift-jevel mentünk már ilyen tavokat autópályán és valóban nem volt halk, de nem volt veszes, engem kifejezetten nem zavarna annyira, de ha van halkabb megoldás az persze jobb lenne.
Nagyon jó lenne sok választ kapni, hogy körül tudjak nézni és összehasonlítani a típusokat amiket ajánlotok :)
#4: mindig ledöbbenek, hogy mekkora gyökerek osztják járnak ide oltogatni. Gratulálok az érdemi hozzászólásodhoz, gondolom sokat gondolkoztál rajta.
Majd amikor egyszer sikerül a 140 ezer forintos roncsodból átülni egy komoly autóba, megérted miről beszéltem. Addig folytassad csak habzó szájjal postolást.
#5: rendszerességgel van a baj. Le lehet menni kisautóval Balatonra, de ha minden nap kéne, hamar eleged lenne belőle. Aki sokat pályázik mind nagy autóval jár, ez nem véletlen.
Erre a használatra egy dízel tökéletes. Optimálisan tudod használni, részecskeszűrővel se lesz gond, szépen tud regenerálni.
Amúgy valami 1.7cdti H Astra jó lehet erre a célra. Korban, árban belefér a kívánalmaknak. Ha nem valami bizonytalan előéletű, import bontószökevényt fogsz ki, nem kifejezetten problémás a motor. 5 csillagos törésteszt, alap a 4 légzsák, de ha jobban felszerelt még függönylégzsák is van. 5-5,5 literből vígan eljárkálsz vele. Relatív kényelmes, akár gyári ülésfűtés, digit klíma, gyári navigációst is találsz. Nem túl hangos autó, 6-os kézi váltóval 2300-as a motorfordulat 130km/h-nál. A korai 1.7-esekhez volt hosszú 5-ös váltó, az sem vészes, 2800 körüli. 10-15 éves dízelből valós 150e km futásút lesz nehéz találni.
20 cent/km napi 40 euro havi 800. Ennyiből bérelsz lakást a munkahelyed mellett minden költséggel együtt. Nem xopsz az autóban napi 3 órát.
Ez lenne egy verzió, ha lenne pénzed. Az viszont nincs. A lakásbérlésnek vannak járulékos költségei: Kaució, Provízió, Bútor, Gépek,... 3000 euró ehhez nagyon sovány. Esetleg segít a munkáltatód
vagy bérelj egy pici bútorozottat esetleg szobát. A 15 éves lefutott roncs hányszor fog leroharni? Mennyi lesz a tréler és a javíttatás költsége?
Napi 200 kilométer munka mellet nem fehér embernek való. Roncs leszel a munkahelyeden és otthon is.
Teljesen megszokható. Én egy irányba mentem 230 km-t 8 éven át, az akkori 7-15 év közötti autómmal. Egyszer sem hagyott az út mellett.
Sokszor volt, hogy reggel 5-kor keltem, 8-ra beértem a munkahelyemre. Ott becsekkolás után egyből átültem céges autóba és aznap még 600 km-t lenyomtam. Azt nem mondom, hogy nem volt fárasztó. Főleg az elején. Szerencsére ez nem volt mindennapos mert nem sofőr vagyok. Általában hónap elején voltak ezek az országos szintű céges utak. Simán hozzászoktam.
Előző.
5 kor keltél este 8-ra hazaértél. Ez aztán az élet!
Napi 460 kilométer az havi 10.000 az 700 liter benzin. 400 forintos benzinnel 280.000 forint Hihető, hogy ezt kifizettedd, esetleg a munkáltatód. + A járulékos költségeket.
évi 120.000 kilométer Ezt nyomtad ahogy írtad 8 évig. Az összesen 960.000 kilométer csak erre. Esetleg még máshová is elugrottál és nem új autóval kezdted.
Melyik az a járgány ami elmegy 1.000.000+++ kilométert lerobbanás nélkül?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!