Mi volt a legundorítóbb okádék bontószökevény, amit valaha vezettél? :D
Nekem egy szalagkorlát alól kihúzott 95-ös Ford Escort, ezen a rothadó szeméthegyen még másfél év műszaki volt amikor hozzám került első autóként mint "ajándék", hát örültem neki hogy legalább ilyen van, menni ment, de ekkora förtelmes ortó mocskot én azelőtt még nem láttam.
Az alváza purhabbal volt kitömve, ez akkor lett nyilvánvaló amikor a következő műszaki vizsgán a grafitceruza úgy ment bele, mintha vaj lenne. Persze ekkor a vizsgáztató már üvöltve káromkodott, mert előtte nem találta rajta a kipufogót, hát persze, mert 2 héttel korábban az leesett róla egy fekvőrendőrön áthaladva, a lökhárító felével együtt. :D
Világítás mint egy kancsal k**va, az egyik erre, a másik arra, index "manuális váltós" volt (fel, le, hátra, előre -- minden egyes villogásra), sebességet és üzemanyagot szerintem soha a büdös életben nem mutatta ez az okádék, égők szépen égtek mint karácsonykor, már belül, ahány oldal annyi szín.
Végül beszámíttattam egy autókereskedésben az átírási költségért cserébe (mert a másik opció az volt hogy bele rakok 3 kanna benzint és felrobbantom a g**cibe ezt a tűzre való szemetet), gondoltam jó hülyék hogy ezt a méhtelepszökevényt átveszik, de aztán mit látok egy hónap múlva? Ott van fenn meghirdetve 250.000 jó magyar Forintért "normál" állapotúként. :D
Ide másolom a kispolskink népítéletét:
Takarékossági és szegénységi okokból vettük meg. Ehhez képest 7l felett fogyasztott. H?vösben egy lyukas takarót húztunk a sebváltóra és azt terítettük magunkra, +5 fok a küls?höz képest. Egy viszonylag hosszú túra során egy hirdelen indítástól lekopott a ricni az egyik féltengelyr?l(vontatás). Egyszer leesett az önindító, mert letört a pajzsról és a madzagnál fogva húztuk magunk után(vontatás). Az önindítóbowden szakadása csak az els? 5 alkalomal esett rosszul, ezután már rutinosan csomóztam egy hurkot végére, mint a régi simsonosok, és a hátsó ülés felett kellett csak meghúzni, s rajt! A gáz és a szívató bowden hol megszorult, hol meg a dió csúszott le a végükr?l, s ha el is veszett, akkor vontatás. Az olajnyomás lámpa viszonlag hamar kigyulladt kevéssel az alapjárat felett. Az együtt járó két dugattyú miatti iszonyatos kartárgáz minden olajat kifújt a létez? összes résen. Ebb?l persze jutott a dinamóra és a feszültségszabályozóra is, amelyek ezt egy egyszer? tönkremenéssel jutalmazták. A jobb els? kerékcsapágy egy rövid morgás után eltört, s egy vasárnapi hajnalon álltunk a semmi közepén kitört kerékkel. A bal oldali ajtó nem csukódott kett?re. Hiába állítotam be a zárat, pár becsapás után újra elmászott a helyér?l. A kipufogót egy egyszer? hengercsere után nem lehetett visszatenni, mert kiszakadt az alu hengerb?l a két milliméter menet. Az üzemanyagjelz? nem mutatott semmit, egyszer elszámoltam a kilómétert, s szintén a semmi közepén maradtunk benzin nélkül. Fékhatás, gyorsulás, utazási élmény semmi. A koronát az tette fel, amikor egyszer motorfék közben véletlen levettem a gyújtást, majd újra ráadtam. A felgyülemlett benzin hatalmas durranással repítette ki a hengerfejtömítést. A maga korában a biztonság még nem volt szempont, a törésteszt szót Lengyelországban nem is ismerték. Csak sajnálni tudom azokat, akiket nem védett meg a papírvékony, picike kaszni, és áldozatul estek a szocialista ipar remekm?vének. Ahogy tudtam, megszabadultam t?le. Letoltam apámék kertjében a gazba azzal, hogy majd jövök az áráért, ha el sikerül adni. Sikerült. Megúsztam.
Hibalista
- féltengely(ricni le), önindító(nyakban letört a pajzs), önindítóbowden(3 hetente elszakadt), gázbowden(megszorult), szívatóbowden(meglazult), els? kerék csapágy(eltört), bal oldali ajtózár(nem zárt), kipufogócsonk(letört), üzemanyagjelz?(nem mutatott)
Egy suzuki swift ami annyira szétrohadt, hogy a bal első kerék kiesett alóla. Aztán vissza lett foltozva. A lengőkar csavarja bele lett heggesztve a karosszériára ráhegesztett lemezbe. Stabilizátor kipufogó stb nem volt alatta. Fordulaton a dugó belevert a szelepekbe és az olajnyomás se volt túl magas.
Mikor lejárt róla a műszaki bedobták a roncstelepre.
Dacia motoros Aro. Iszonyat fogyasztás (11-14 liter) cserébe harmatgyenge. Végsebesség 100 km/h. Folyamatos "ezen a héten nem ment tönkre még semmi, vajon most mit talál ki" érzés. Még 50.000 km előtt hengerfejes lett. Utolsó (téli) hónapot tönkrement önindítóval húztam ki, volt hozzá kurbli, csak megizzasztott.
Egy román vitte el szinte kilós vashulladék áron.
Hibák: folyamatos elektromos hol-ez, hol az.
Kezemben maradó, szétugró kapcsolók.
Füstölő világításkapcsoló.
Folyamatosan változatos hibákat produkáló biztosítéktábla (kicserélt új rosszabb mint a régi...)
Beteges önindító.
Rendszeresen elállítódó szelephézag.
Összkerékhajtás ricni a harmadik használatnál kuka.
Apukám vitorlázik már lassan 50 éve, ahova már kiskoromtól engem is vitt. 11-12 évesen kezdtem vezetni, ahány ember volt a reptéren, mindegyik tanítgatott picit, tök hasznos volt, hogy nem 1 oktatóm volt, hanem mondjuk 30. 13 évesen már minden hétvégén kint voltam autót vezetni, mivel mindenki repülni járt, de voltak autóval elvégzendő feladatok is (csörlőkötél visszahúzása, vendégek szállítása a startra, vissza a hangárhoz, vízért menni, repülőt startra húzni, hosszúra szállt gép visszahúzása a starthoz, csörlőkezelőt retyóra vinni stb), úgyhogy ez ilyen win-win szituáció volt. Nekik több idejük és emberük maradt repülni, repülést oktatni, én meg kocsit vezethettem reggeltől estig, amit imádtam. Mulatságos volt a sétarepülésre jött vendégek reakciója is néha. Volt aki konkrétan nem hagyta, hogy én vigyem ki a startra, annyira kételkedett, ki ez a kosgyerek és miért ül volán mögött :D , ő akarta vezetni a kocsit, én meg mondjam, hogy merre kell mennie. Be se tudta rakni sebességbe első pár próbálkozásra.
Na, 2 kocsija volt a klubnak ebben az időben. Ezek általában a tagok levedlett autói voltak, amik már nem tudtak volna átmenni műszakin, vagy amiket inkább ilyen célra ajánlott fel a tulaj, ahelyett hogy 50 ezerért valami random gyökérnek eladja, aki 2 hónap alatt lenullázza.
Az egyik egy régi 3 ajtós dízel Daihatsu volt, talán Charade, a másik pedig egy kocka Lada, 2104es.
A Daihatsu már nem 3 ajtós volt, hanem 2, mert a vezető melletti ajtó lerohadt és levágták. Valamikor 15-16 éves koromra már a másik ajtó is hiányzott, de azt nem tudom miért szedték le. Ennek volt olyan a váltója, hogy az a vendég nem tudta 1-esbe rakni. Ugyanúgy lötyögött üresben, mint bármelyik sebességben és nagyon keskeny volt az, hogy hogy kell tartani, hogy megfelelő sebességbe menjen, azaz meg kellett szokni, de még én is néha 3-asba tettem 1-es helyett a legvégén is, annyira laza volt minden. Illetve néha nem igazán volt alapjárat, azaz ha meg akartam állni, volt hogy egyszerre kellett kuplungolni, féket nyomni meg a gázt, hogy ne fulladjon le. Volt még egy csomó apróság (pl ventilátort bekapcsolva leginkább port meg száraz növénytörmeléket fújt), amikre már nem is emlékszem, de ezek voltak a főbb tulajdonságai :D Iszonyatosan élveztem minden hétvégét, amikor kint lehettem.
A Lada vállalható volt, csak nagyon fent fogott a kuplung. Nem szerette a benzines motor, hogy súrlódással együtt több száz kg sodronykötelet kell húzogatnia kilométereken keresztül, azaz nagyon fontos volt, hogy minél kevesebbet kuplungoljak a startnál.
Szintén Ford, egy Orion, 1985-ös, (ugyanaz mint az escort..) 2000-ben vettem, 15 éves volt, valószínű ez volt a legfiatalabb autóm a mai napig is, meg a leg borzalmasabb állapotú is. :D
Olyan szinten szét volt rohadva az is, hogy a pirosnál elálltak mellőlem az emberek az autóikkal. :D
Tanulván a történetből még vettem utána 3 Fordot, kb ugyanaz mind.
Akkor valahogy nekem az volt természetes, egy autónak úgy kell rohadni, mint a Fordoknak.
Aztán elkezdtem gyanúsan nézegetni, hogy még Apám Kadettja se rohadt annyira, ezek után elkezdtem más típusokat nézni, lett egy peugeot 205.
Na az 1989-es volt, 1 darab rozsda nem volt rajta.
Azóta szabályos rozsda fóbiám lett, volt, hogy tescónál hasaltam egy autó alá, és nézegettem, mennyire rohadt egy típus. :D
Benne meg ott ültek a cigók csendben. :D
(nem vettem észre)
Egy 120-as skoda!
Egyik fiatal kollegam mondta,hogy megörökölte a nagyapja féltve őrzött csehszlovák csodáját,patika állapotban.Allitasa szerint hibátlan volt az autó,meg ő alakitott rajta kicsit az ízlésének megfelelően.Az autó sosem láttam mert "állapotának megőrzése" címen mindig mindenhova a simsonjával közlekedett.
Egyszer elkezdtük szivatni,hogy nem is létezik az a kocsi csak kamuzza az egeszet stb stb,ugyhogy bejelentette,hogy masnap azzal jön dolgozni........hát gyerekek.......ha láttatok már igazi kotlófészket.......
Olyan szintű lemattult napszívta "fényezés" hogy mikor vegig huztad rajta az ujjad,a piros festek rajta maradt az ujjadon.Rozsda hegyek mindenhol,a küszöb itt nem purhabbal volt kifújva,hanem rongyok voltak a lyukakon keresztül beletömködve majd arra rágittelve es igenyesen ecsettel alvazvedővel felkenve az egesz az ajtók közepéig.Az általa elvégzett "alakitasok" kimerültek a teljes tipusidegen diszkós krómos disztárcsák meg egyéb igénytelen "tuning" kiegeszitők felaggatásán.....a jó izles határán belül az autő külsejéről nyilatkozni nem lehetett.Tekintve hogy a sokktól szóhoz sem nagyon jutottunk,főleg miutan a korábban általa előadottakból valami teljesen masra szamitottunk,a kulcsot pörgetve kerdezte,hogy na melyikünk vezeti mert a motor is meg van "piszkálva" amitol a skoda olyat megy hogy nem fogjuk elhinni.Vállaltam a feladatot.......mondanom sem kell alig akart beindulni az a szar,alapjarat nem volt,ha negyed gázt adtal neki torpant,ha kicsit többet akkor még úgy ahogy ment is,nyél gázon meg csak hörgött fulladt semmit sem csinált.A fék alig fogott raadasul folyamatosan pumpalni kellett mert valahol levegős volt aztán ha benyomtad egyre csak hullott be a pedál......a kuplung mint a kő olyan kemény.....az autó vagy 5nyomon ment,úgy húzott minden fele,a skoda messze földön hires könnyű kormánya úgy szorult,hogy egy rossz zsigulit könnyebb volt kormanyozni állo helyben.A váltó az 1-est csak recsegve vette stb stb.....annak az autonak tényleg minden baja is volt!
Végül még felnyitotta a motorteret,hogy megcsodalhassuk azt a fantasztikus tuningolt motort amitől repül az auto......a nagy tuning az vokt hogy a légszűrő le volt szedve.A motor orrán száján folyt az olaj.......vizes flakonok bekeszitve hatra mert "néha" felfőzte a vizet,.ég ugy is,hogy a srác allitasa szerint nem volt benne termosztát.
Egy darabig azt gondoltuk amugy,hogy most meg ő szivat minket,mert nem letezik hogy ez a nagytatától megörökölt hibátlan darab....de aztan kiderült hogy de.
Egy szó mint száz,ekkora fospermet szarputtony minden eleméből vérző a belét földön húzó szart még nem vezettem az előtt meg utana sem.
Három csodával volt dolgom eddigi életemben. Időrendben:
1. Zsuk. Még szüleim vették a családi gazdaságba, átcseszték őket. eleveszar váltóval vették, a harmadikat vagy vette, vagy nem.Nagy nehezen áttolták műszakin, lyukas ajtóval! :D Még a futómű volt a legjobb állapotban, de az előző tulaj láthatóan semmit nem költött rá. Elektromos hibák sorozata, rohadó fülke, végül már a kartert is folyamatosan a fülkébe termelte. Vasárban ment el.
2. Családi trabant. Olcsón adták, hogy majd felújítjuk. Állandóan beázott valahol, doblemeznél, taposónál kíméletlenül rohadt. Igazából helyközi busz helyett használtuk, néha egy-egy hosszabb út. Végül a szerelő beszélte le apámat a további pénzlocsolásról. Bontóba ment.
3. Maruti. Ismerősé. Ami nem lógott rajta, az rohadt. Előműszakiról küldék haza, hibalistát összeírták, majd javasolták, hogy látogassa meg a haver a szomszédos kereskedést, ahol a javítási költség duplájáért műszakis autót vehet.:)
"Egy szó mint száz,ekkora fospermet szarputtony minden eleméből vérző a belét földön húzó szart még nem vezettem az előtt meg utana sem."
😂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!