Mit gondoltok az önvezető kamionokról? Lesz ebből valaha valami?
Persze, valamikor a jövőben biztos. Zárt helyen már most is van néhány hasonló dolog automatizálva. Azaz mondjuk gyártelepen a targoncák, egyéb fontos áruszállításra alkalmas járművek.
A közút nyilván pár fokkal nehezebb, de már most is vannak prototípusok, törekvések.
Néhány videó:
https://www.youtube.com/watch?v=Qs69m9T-4Rk
https://www.youtube.com/watch?v=vMXivgUGVn8
Az nem is kérdés, hogy sikerül "összehozni" olyan önvezető automatikát, ami gyakorlatilag bármilyen helyeztet meg fog oldani. Két kulcsszó van itt: a jogi szabályozás és a fokozatosság.
Jogilag nincs a földön egyetlen egy ország sem, ahol engedélyezett lenne a teljesen autonóm vezető jármű közúton (kötött pályás már van). A jogalkotók nem is fogják ezt engedélyezni addig, amíg az önvezetésnek a korábbi fokozatai (ha valaki nem ismérné jelenleg 0-5 között vannak az önvezető képességű járművek). Jelenleg a forgalomban a legmodernebb autók is a 3-as szintet tudják magabiztosan hozni, de ezt sem hibátlanul.
Az 5-ös szintű önvezetés egész biztosan nem lesz jogilag engedélyezett egészen addig, amíg a 4-es szint nem működik megbízhatóan és bizonyítottan.
A fokozatosság pedig ott jön a képbe, hogy nem fogják péntekről hétfőre lecserélni a flottát és a sofőröket. Ha el is jön az idő, mikor már legális lesz egy önvezető kamion (ez azért vélhetően alsóhangon is legalább 15-20 év még) akkor is először csak a hosszú, egyenes sztrádautakat depo és depo között fogják automatizálni. Amúgy is ez a legpraktikusabb, mert a sztrádán a legritkábbak a váratlan szituációk és ott használható ki legjobban az, hogy a gép nem fárad és 24 órát mehet, maximum tankolni kell megállnia. A Depó-ből pedig az emberek ki tudják majd szállítani az árut lokálisan.
Aki most kamionos annak nincs reális oka tartani attól, hogy elveszíti a munkáját a robottal szemben.
Soha semmi ilyesmi nem lesz. Akik szerint lesz, azoknak halvány liláskék gőzfogalmuk sincs arról, hogy milyen bonyolult dolog ez, mert számukra tök egyértelmű felismerni egy STOP táblát, amit félig befed a hó, de a számítógép számára nem lesz az. A helyzet az, hogy a vonatok sem tudnak önvezetőek lenni, pedig azok csak egyenesen mennek egy sínen, annál bot egyszerűbb közlekedési eszköz nincs, mégis szükség van mozdonyvezetőre. Az olyan helyeken, mint a közutak, autópályák, soha nem lesz önvezető jármű. Átmeneti sáv- és távolságtartó berendezések lesznek és ezek lehet idővel biztonságosabbak lesznek, de több nem lesz, sofőr mindig is kell majd és lesz is. Ugyanolyan felfújt lufi volt ez pár évvel ezelőtt, mint most a villanyautó. Azóta már rájöttek, hogy mindig is szükség lesz sofőrre, pár év és rájönnek, hogy a villanyautók csak a kis városi autók helyét tölthetik majd be és kikopnak a nagy elektromos autók, ellenben majd szépen megjelennek a kisautók elektromosban, ami nem lesz rossz.
Minden évre jut valami baromság, amit a tudatlan átlag parasztnak el lehet adni, azok meg futnak utána, mint a birkák és fizetnek.
Sose lesznek ilyenek.
A vonatokat, buszokat sokall könnyebb lenne automatizálni és még csak tervbe sincs.
Ez amúgy csak egy gumi csont, rágódni kell rajta aztán ha meg unják , ott hagyják.
Nem lesz ez megoldva talán 50 év múlva sem.
Mint irják ami nagyon egyszerű lenne, a vonat és a buszokat sem tudják megcsinálni.
Pedig ott az utolsó centi, útkereszteződés, lámpa minden adva van és még sem. Ugyan azon az útvonalon oda és vissza.
A vonatnak nincs útkereszteződés, nincs körforgalom, nincs csuszós út , tulajdonképp semmi nincs , se forgalom irányitó lámpa, csak menni kellene neki és nem tudják megcsinálni. Vajon miért nem ?
Ha azt nem tudják megcsinálni akkor a kamiont meg főleg nem .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!