Mit gondoltok az önvezető kamionokról? Lesz ebből valaha valami?
#8
Igaz, még tervben sincs: [link]
Sőt, azóta el is ütött egy nőt. Az érdekessége az, hogy a nő fülhallgatóval a fülében a busz elé lépett, kivizsgálták az esetet és nem a busz hibája volt.
"A helyzet az, hogy a vonatok sem tudnak önvezetőek lenni, pedig azok csak egyenesen mennek egy sínen, annál bot egyszerűbb közlekedési eszköz nincs,"
Mondd csak, te ültél már akár BP-en metrón? Javaslom sétálj előre és nézd meg ki ül a vezetőfülkében. Marha nagyot fogsz csodálkozni :)
Szerintem megoldható lenne olyan formában, hogy nagyobb távokon, sztrádákon, autópályákon önvezető üzemmódban közlekednének egy-egy nagyobb elosztó pontig, ahonnan pedig "emberes" kamionok vinnék tovább az árut.
Másrészt akárhogy nézzük, a legolcsóbb robot maga az ember, és ez sokáig így marad.
"a legolcsóbb robot maga az ember,"
Ez azért kamion esetén nem egészen így van. Egy 2-3 millió forintos felár konkrétan hónapok alatt megtérül egy cégnek, mivel:
- Sofőrnek nem kell bért fizetni
- Napi 9 helyett 24 órát mehet a kamion (már ez önmagában borzalmas nagy előny)
- A sofőrfülke, mint olyan teljesen feleslegessé válik, 1,5-2 méternyivel nagyobb raktér alakítható ki és a kamion önsúlya is kisebb lesz
- Akár tetszik majd a sofőr kollégáknak akár nem, a robot 100% bizonyossággal hatékonyabban fog vezetni (kíméli a vasat, jobb fogyasztást ér majd el, stb...) és a baleseteket is biztos, hogy nagyobb eséllyel fogja elkerülni.
30-40 évig biztonságban? 🤣🤣🤣
Maximum fele annyi! Azért az szerintem elég árulkodó, hogy maguk a kamionos szervezetek úgy saccolják, hogy 2050-re már a teherfuvarozás 99%-a önvezető kocsik által fog történni.
és ezt maguk a sofőrök mondják.
értelemszerűen először a nyugati világban Kelet-Ázsiában lesz váltás és az terjed majd szépen szét a világban idővel.
A 2020-as években ez a technológia elkészül a 2030-asokban meg majd elterjed a 2040-esre gyakorlatilag egyeduralkodóvá fog válni.
Nagyokosnak figyelmébe! Egyrészt, aki azt hiszi, hogy a vonatok közlekedése annyiból áll, hogy mennek a sínen, az igencsak sötétben tapogatózik!
Másodszor! Felmerült, hogy ha a buszokat, villamosokat sem tudták automatizálni a városi közlekedésben, a kamionok esetében végképp reménytelen a helyzet. Nekik üzenem, hogy emögött az a nagyon egyszerű ok áll, hogy a városi tömegközlekedés nem piaci alapon működik és jellemzően nem is magánkézben van. Nincsen verseny, a piaci helyzet nem változik. Ergó üzleti szempontból értelmetlen hatalmas fejlesztéseket, beruházásokat, kutatásokat csinálni. Na, és ezeknek mind az ellenkezője igaz a kamionokra, meg úgy általában a logisztikában, ami napjainkban az IT mellett a világ legfontosabb és legdinamikusabban fejlődő tudományterülete.
Sok hülyeséget írtak még itt az okosok, de legyen elég ennyi. Őszintén nem értem, hogy ha valaki ilyen szinten kotta egy témához, akkor minek játssza el az okost!
18-as! Mert jellemzően öntelt sofőrökről van szó, akiknek az egyedüli dolog, amiben sikeresek az életben, hogy megtanultak vezetni, és ezért a "fantasztikus képesééért" több pénzt marnak föl mint átlag diplomás.
De most elkezdtek fosni, hogy jön a gép és ez a privilegizált helyzetük megszűnik.
kimondani ezt viszont sosem fogják, hogy félnek, így kitalálják, hogy a gép nem tudja ezt se azt se amazt se -közben meg már többségét rég tudja, csak tengelyjóskáék erről nem hallanak.
Az átlag "buci" kamionos hisztériázik, hogy ilyen szar a gép és soha nem lesz önvezető, a értelmesebbje meg már rég tudja és elfogadja ezt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!