Érdemes ilyen robogót rendelni leginkább városi közlekedésre, illetve ingázásra kb. 25km-s távra?
Illetve megéri az árát? Csakis újonnan rendeltet szeretnék, de ha van jobb is bátran lehet ajánlani.
Én ezeket néztem ki:
Ha a kettő közül kéne választani, melyiket ajánlanátok? Egyébként van autóm, de ezekkel ha jól látom jóval kevesebbet kell tankolni, így hosszútávon szerintem megtérül az áruk.
Ha főleg városba kéne, akkor az SH300 felesleges sok viszont :) Ha jó teljesítmény és alacsony fogyasztás a legfontosabb, akkor a Burgmanokat ki is zárhatjuk akár, marad a két 125-ös Yamaha, az SH150 meg a PCX125. Fogyasztás szempontjából kb ugyanott vannak. Az SH150i talán egy hangyabokányit többet fogyaszt, de cserébe fürgébb, illetve ha mégis el kéne hagynod a várost, főúton biztonságosabb az SH150i, mivel tudja tartani a tempót a legtöbb helyen, utas nélkül. Egyedül emelkedőn nem fog menni a 100.
Illetve az SH-nak 16" a kereke, a PCX-nek 14". Magyarország útjait ismerve jobb a 16", jobban kisimítja a kátyúkat. Ha ősszel, kora tavasszal is akarod használni, ajánlatos felrakni egy nagyobb plexit, ami a hideg szelet és esőt távol tartja. Illetve esetleg érdemes venni egy lábzsákot, amit a nyakadba tudsz akasztani. Én utcai cipőben toltam végig a Cambridge - London távolságot, végig esett az eső, oda is, vissza is, de száraz maradt a lábam, cipőm, nem fáztam, a felsőtestemtől is . Ehhez képest motorral ez rémálom lett volna, az eső a felsőtestedről az öledbe hull, átáztatja a nadrágod, utána a menetszél lehűti az egész lábad.
Ilyenből több verzió van, van olyan, amit magadra kell felvenni, mint egy konyhai kötényt, de az nem véd annyira, cipőd be fog ázni. Sokkal jobb, amit külön a motorhoz találtak ki rá kell csatolni a motorra, és véd mindenhol, akár a nyakadba is tudod akasztani, és akkor szinte teljesen védve vagy, sokkal melegebb érzésre, mivel a menetszelet teljesen kizárja mellkastól lefele. Ebből olyan is van, ami az egész kezedet befedi, azzal akár télen is bátran lehet menni, viszont nem látod a kezelőszerveket (a zsák alatt van minden), ami miatt haladóknak ajánlott csak :) Nekem ilyen volt a Vision 110, úgyhogy London fele nem fáztam semennyire. Ha csak főszezonban akarod használni, akkor ezek feleslegesek, elég egy jó kabát meg nadrág.
Illetve bocsánat, külön volt ilyen kézzsák rajta. Nincs olyan lábzsák, ami a kézfejet is fedi. Ahhoz külön kell venni kézzsákot. De hidegben az is hasznos cucc, nekem decemberben 10 fok alatt előkerül a doboz aljáról. Habár most nem használtam, mivel a mostani motoromnak van kézvédője.
Karbantartás elég olcsó. Ha ez is szempont, akkor végképp az SH150i-t ajánlanám :) Az SH300i akkor lehet jobb, ha gyakran mennél utassal, akár városon kívülre is. Mivel írtad, hogy leginkább városba kéne, ezért a 150-es is jó. 70-ig kb mindegy. 70 fölött jön elő igazán a különbség. 70-80 között veszít a lendületből a 150-es, míg a 300-as kényelmesen gyorsít 100-110-ig. Ha autóúton, M0-son kéne ingáznod, vagy utast vinnél gyakran, akkor az SH300i lehet a jobb, de ezt drágább fenntartani (több olaj, drágább alkatrészek stb), többet fogyaszt, adó is több, biztosítás is több. Csak azért mondom, mert írtad asszem, hogy fontos, hogy relatíve olcsó maradjon. Az SH150i gyakorlatban ugyanazt tudja városban, csak sokkal olcsóbb fenntartani.
Ja, ha mindenhova vinni akarod, akkor SH300i lehet a befutó. A 150-es se rossz, csak városon kívül sok lesz neki a 100, illetve városon belül is érezhetően lomhább.
Én 125-ös motorral kezdtem, gyakran vittem a barátnőm ode-oda, sőt Budapest - Sümeg között is ingáztunk néha, meg voltunk Prágában ezzel a motorral. Tátrán felfele 2-esben 40 volt a max, nem tudtam 3-asba rakni, mert elkezdett lassulni :) Egy 150-es picit jobb nyilván, mint egy 125-ös, meg nem akarsz 16 fokos emelkedőn menni túl gyakran. Ha nem zavar, hogy kompromisszumos ebből a szempontból, akkor jó lehet az SH150i is. Ha zavar, akkor 300i, viszont ott meg az a kompromisszum, hogy egyedül is többet fogyaszt, meg jóval drágább fenntartani (adó, benzin, kgfb, alkatrészek). A kgfb sokkal olcsóbb, ha vidéki a lakcímed, mintha budapesti.
Bocsi, de mi az a kgfb? :)
Gyakran vinném a barátnőmet igen. Milyen alkatrészek szorulnak cserére, és mennyibe fáj a legdrágább alkatrész csere? Benzint egy literrel fogyaszt többet úgy tudom a 300i papíron legalábbis. Az még elfogadható.
kgfb = kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, amit mindenki "kötelezőnek" vagy csak simán "biztosításnak" hív. Ez az a díj, amit fizetned kell egy biztosítási társaságnak, hogyha esetleg balesetet okozol, akkor fedezve legyen a kár. Mivel statisztikailag Budapesten, Pesten több az okozott baleset, ezért akiknek itt van lakcímük, többet kell fizetniük, mivel nagyobb valószínűséggel okoznak balesetet. Nekem 900 köbcentis motorra 36 ezer volt pár éve a kgfb 23 évesen. Ugyanez a motor, ugyanez az évjárat ugyanannyi idős embernek vidéken 20 ezer volt kb. Csak a lakhely volt különbség kb.
Ugye mondtam, hogy robogókhoz kevésbé értek, de nagyjából megpróbálom leírni, mik vannak. Az árakat sajnos nem tudom, de gyors kereséssel utána tudsz nézni. Vannak a fékhez szükséges betétek, tárcsák. Ugyan 1-1 mindkettő esetén (150i vs 300i), de a 300i-nek nagyobb, mivel húsosabb fékerő kell a nagyobb teljesítmény, nagyobb sebesség miatt. Nagyobb féktárcsa alapból drágább, a betétek is drágábbak, az egész fékrendszer drágább. Mindkettő folyadékhűtéses, azaz hűtő- és fékfolyadékok cseréje asszem 2 évente esedékes (leírásban benne lesz pontosan mikor kell), véghajtás szíj, gondolom a 300i-nél ez is drágább, mivel masszívabb kell bele a nagyobb teljesítmény miatt, fogalmam sincs, milyen gyakran kell cserélni, láncot kb 25-40 ezer km-enként. Szelephézagokat szerintem kb 30-40 ezer km-enként kell állítani, gumikat kb 15-30 ezer km-enként talán, felhasználástól függően. Aztán ott van az éves olajcsere, ez is drágább a 300i-nél, mivel valamennyivel több olaj kell bele. Nem tudom, hogy mi lehet a legdrágább, de talán a kuplung, váltó? Automata váltó, ráadásul elég picike, tuti nem olcsó.
Ja igen, 1 liter a különbség fogyasztásban kb, 20%-kal drágább az is.
Az SH300i forgalomba helyezés nélkül 1 889 000, azaz inkább 2 milliónál van a vége mindennel együtt. Ezért javasoltam, hogy vegyél egy olyat, amit megvett valaki tavaly, felszerelt rá 300 ezer forintnyi kiegészítőt, használta 800 km-t, nem tetszik neki (túl gyenge, túl erős, mégse akar motorozni, kell a pénz a lakásra stb), visszaviszi, amit te megveszel készen 1,8 millióért. Még be sincs járatva. Persze ha van rá pénzed és nem sajnálod, mehet az új, nyilván az más érzés :)
Elég időtállóak, nem kell ettől tartani. Hosszó éveken keresztül ki fog szolgálni, ez szinte biztos. Főleg, ha a kötelező szervizintervalllumokat tiszteletben tartod. SZerintem simán elmegy 2-300 ezer km-t is, ha vigyázol rá.
Szerintem túl drága 2 millió forintért egy 300-as robogó, de ez az én szubjektív véleményem. Én ugyan használtan, de a 900 köbcentis túramotorom vettem 1 millióért relatíve tip-top állapotban full extrásan, 3 doboz, pótféklámpa a dobozban, bukócső, ködlámpa, nappali menetfény, markolatfűtés, magasított plexi, extra pleximagasító, sebességfokozat-jelző, GPS, külön módosított nyereg, Givi tanktáska. Csak a kiegészítők új értéke kb 300 ezer forint, de inkább több.
Nyilván külön kategória egyrészt, másrészt 15 év korkülönbség, más perspektívából látjuk a kettőt, úgyhogy téged ne érdekeljen, hogy nekem ez drága :) Én is épp gondolkozom egy új motor beszerzésén, amivel egyedül tudnék menni kalandozni, Honda CRF250L a kiszemelt, kb 1,4-1,5 millióért meg tudnám venni alig használtan, ha türelmesen kivárnám. Az szerintem teljesen beleférne, de ott sokkal többet kapnék szerintem arányaiban, mint egy 2 milliós SH300i esetén. Mivel a CRF250L sokkal verszatilisebb (ez egy létező magyar szó?), ingázásra is jó, utassal is jó akár, egyedül bárhol elmész vele, ahol gyalog (nagyjából). Nyilván kevésbé praktikus, ha valaki csak ingázni akar, mivel robogóhoz lehet venni ezt a lábtakarót, amivel hirtelen kétszer olyan kényelmes lesz hidegben, esőben ingázni, mint a CRF250L-lel. Azaz más perspektívából látjuk a dolgokat, ami persze nem baj.
Wow! Ez aztán az információ áradat. :D
Nem tudom, hogy létezik-e az a szó, de értem mire akarsz kilyukadni. :D
Említetted, hogy 2-300 ezer km-t simán elmegy ha rendben van tartva. Hát ez hamar meglesz kb 2-3 éven belül, mert autóval napi szinten járok össze-vissza, nagyobb távokra is. Az autót a robogó váltaná fel, szóval így félő, hogy ki fingik a garancia után. De a Hondában azért megbízok, mert autó fronton mégiscsak a legmegbízhatóbb márka. De gondolom így is olcsóbban jövök ki a kötelező cserékkel és tankolással, mint autó esetében, amivel heti szinten többször is tankolok. Mindenképp benézek egy márka kereskedésbe.
Egyik ismerősömnek való eladó motorja egyébként. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!