Érdemes ilyen robogót rendelni leginkább városi közlekedésre, illetve ingázásra kb. 25km-s távra?
Illetve megéri az árát? Csakis újonnan rendeltet szeretnék, de ha van jobb is bátran lehet ajánlani.
Én ezeket néztem ki:
Ha a kettő közül kéne választani, melyiket ajánlanátok? Egyébként van autóm, de ezekkel ha jól látom jóval kevesebbet kell tankolni, így hosszútávon szerintem megtérül az áruk.
Igen, megéri, főleg ha sikerül valami akciót kifognod. Esetleg még megpróbálhatod, hogy megpróbálsz halászni egyet 500 km-rel. Kiállítási darab, visszavitt darab, ilyesmi. Körbe kell menni a szalonokban, meg kell adni az elérhetőségeid és felhívnak, ha kapnak egy ilyet. Újonnan, 0 km-esen nem biztos, hogy a legjobb vétel, mivel elég gyorsan eltűnik 10-20% az árból. Ha alapból ilyen alig használtat veszel, máris spóroltál 100-200ezer forintot, ami mehet benzinre, miközben igazából van egy tk. új robogód.
Milyen jogsid van amúgy? Legalább A1 kell a 125-ös PCX-ez, és legalább A2 a 150-es SH-hoz.
Főbb különbségek, hogy a PCX-nek jobb a szélvédelme, mint az SH-nak. A PCX kevésbé fürge, mivel kevesebb nyomaték, kevesebb LE társul a kisebb motorhoz. A PCX-en nincs USB csatlakozó gyárilag, az SH-n van. Ezektől eltekintve mindkettő nagyon jó kis robogó. Én az SH kistestvérét próbáltam ki, Vision 110, Cambridge-London oda-vissza távon, utassal. Borzalmasan gyenge volt 2 főnek, de tette a dolgát. 200 köbcenti alatt akármelyik robogó gyenge lesz 2 főnek amúgy, úgyhogy ebből a szempontból kb mindegy.
Én a tesztben azt olvastam, hogy a pcx robogó szinte kívánta, hogy a kanyart lendülettel vegye be. Úgy jött le nekem, hogy a pcx jobban repül, erősebb. De márka kereskedésben fogok szerintem érdeklődni.
B jogsim van egyébként, de megcsinálom hozzá a szükségeset.
Látom, írtál privátot, válaszolok itt az összes kérdésedre.
Nyugodtan kérdezz, szívesen segítek akár itt, akár üzenetben. Nem a robogó a fő "szakterületem", inkább motorokhoz értek, de sok az átfedés nyilván.
Ha fontos a teljesítmény, akkor a kettő közül egyiket sem ajánlom, hanem mondjuk egy SH300 lehet a legjobb megoldás. Az SH150-hez amúgy is legalább A2-es jogsi kéne, akkor meg már vehetsz SH300-at is akár. Nem fogyaszt sokkal többet, mivel egy 90-100-as tempóhoz a kisebb köbcentit tövig kell kifacsarni, addig egy 300-asnál erőlködés nélkül menne a 100. A szél önmagában hasonlóan hat a két robogóra, mivel súlyuk, súlypontjuk, felületük hasonló. Ami különbözik mondjuk egy 125-ös meg egy 300-as robogó között, hogy 100 km/h fölött válik a menetszél zavaróvá, ha nincs megfelelő szélvédelem. Ha ilyesmi sebességgel akarsz menni, akkor vagy egy nagy túraplexit ajánlok, vagy egy motoros füldugót (kb 5000 forint, de megéri). A túraplexi eső meg bogarak ellen is véd, megszűnik a felsőtestedet ostromló szélnyomás, amitől a derekad kevésbé fárad. Ha nincs plexi, derékizmaiddal folyamatosan ellen kell tartani a szélnek, ami 90 fölött fárasztó tud lenni hosszabb távon.
Ha több márkát veszünk szemügyre, akkor eléggé hasonlóak a főbb márkák ezen kategóriás modelljei. Konkurencia még a Suzuki Burgman 125, esetleg Suzuki Burgman 200. Ezek nagytestű robogók (kicsit, mint a PCX), azaz szélvédelem jobb, mint az SH-nak, viszont nehezek kb 30 kg-mal, azaz a 125-ös Burgman lomhábban viselkedik, mint a PCX, illetve többet is fogyasztanak. A 125-ös Burgman kb 3,5 litert fogyaszt vegyes felhasználással 100 km-en, a PCX pedig kb 2,5 L/100km, persze felhasználástól függően ez változik. A 200-as Burgman lehet a legjobb választás (ha nem akarod az SH300-at), ha autóúton is akarsz menni, mivel alapból elég jó a szélvédelme, illetve akár 130-cal is tudsz menni, de 110-115-öt relatíve kényelmesen tudja. Ha utast is vinnél néha, akkor is jó a 200-as, kényelmes, nyugis közlekedéshez elég a 18 LE. Mindkettő megbízható tudtommal, a Burgmannak egész nagy rajongótábora van itthon is.
Ha fogyasztások érdekelnek, akkor a [link] oldalt ajánlom, a legtöbb motorról, robogóról pontos adatot tudsz találni, én is itt szoktam utánanézni a fogyasztásnak.
Aztán van még a Yamaha, ők Xenter 125-tel illetve NMAX125-tel harapnak egy szeletet a piacból. Most pl találtam 998 ezerért új Xenter 125-öt a használtautok.hu-n, ami elég jó árnak tűnik. Ez kistestű, azaz SH-hoz hasonlóak ezen tulajdonságai, csak persze lassabb, mint a 150-es SH. Az NMAX 125 meg nagytestű, azaz leginkább a PCX-hez hasonlítható, fogyasztásuk is szinte megegyezik. Egyedül a Suzuki Burgman az, amelynél picit több a fogyasztás, mivel nehezebbek.
Kb ezek vannak, amik közül válogatni tudsz, kb leírtam melyiknél mi a fontosabb szempont. Azaz ha autóúton is kell menned, akkor legalább 150 köbcenti kéne (de inkább 200) értelmesen, illetve szélvédelem sem árt (nagytestű robogó lehet ideális), ha csak 90-es főúton, és ott se sokat, akkor akármelyik 125-ös is jó lehet. 125-öshoz A1, afölött A2 kell, vagy A-val akármelyik jó, de az drágább jogsi és előzetes gyakorlat nélkül nehezebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!