Mi lehet a belsőégésű motorok jövője?
"Nem győzünk AdBlue pumpát cserélni 3-400ezerért, Berlingo, új Jumpy, Insignia, Zafira Tourer mind volt már."
Ezzel aztán nem győztél meg. Ezekszerint ti ilyen műhelyben dolgoztok, ahol ezzel foglalkoznak. Ha 5000-ből egy autóban tönkremegy az Adblue cucc, az odakerül hozzátok, és ezt fogjátok látni. A hibátlan 4999-et nem fogjátok látni.
A 2018-as Euro6-os dízel autóm nem tudom mennyire számít őskövületnek, de hála istennek ebbe még nem kell AdBluet töltögetni. Anélkül teljesíti a normát.
Igazság szerint ezek a motorok nitrogén-oxidban, részecskékben már elég tiszták. És relatív üzembiztosak is. Az én autómban is van két turbó, de hála istennek, nem kell évente cserélni. Ha ez ember nem üti-vágja, 200-300ekm-t ezek lazán elfutnak. Ha pedig meghibásodik, akkor na bumm, fel lehet újítani. Ha a turbófelújítás anyagi csődbe vinne, akkor eleve tudatosan nem vettem volna autót, mert az anyagi helyzetem nem teszi lehetővé. Ezért nem értem sokszor azokat akik pár százezerért vesznek autót és ki vannak akadva, bele akarnak halni a tudatba, ha pl 50e-t még rá kell költeni egy meghibásodás miatt. Ha valaki ennyire rossz anyagi helyzetben van, nem értem mért akar feltétlenül autót, mikor világos, hogy nem engedheti meg. Mindegy, ez más téma már... Sokkal lejjebb a kibocsájtást már nem lehet szorítani. Amin megy most a rugózás az a CO2. Ezért vannak a 3 hengeres motorok, benzineseknél is nagy nyomású közvetlen befecskendezés, ami meg hozza magával a benzines részecskeszűrőt, stb... A vezetők próbálnak valamit tenni, hogy hosszú távon ne fulladjunk meg, nem legyen klímakatasztrófa, csak ez meg a technológiát lehetetleníti el. A másik, ezzel összefüggő probléma, szerintem a Föld túlnépesedése. Amikor én születtem, a 80-as években még csak 4,5 milliárdan voltunk. Most már lassan a 8-at is elérjük. És szinte mindenki autóval akar járni. Mert ma már buszra szállni cikinek számít ezek szerint. Így autóból is jóval több van, mint 30 éve. Ami egy öngerjesztő folyamat, mert az egyre több autó, egyre szigorúbb korlátozásokat követel, ami miatt még bonyolultabbak lesznek az autók. Hogy az elektromos autózás ebből kiút lesz-e, azt még senki nem tudja. A harmadik, hogy mennyi a közlekedés hozzájárulás a teljes kibocsájtáshoz? Nem sok, ha pl Trump gazdaságpolitikáját nézzük. Tegyük hozzá azt is, hoyg ezek az Euro normák meg CO2 korlátozás csak Európára vonatkozik. A világ többi része tojik bele... Tehát ez csak hangyafaroknyi, amit ezzel a vergődéssel meg tudnak spórolni itt Európában.
"A 2018-as Euro6-os dízel autóm nem tudom mennyire számít őskövületnek, de hála istennek ebbe még nem kell AdBluet töltögetni. Anélkül teljesíti a normát."
Talán Ford? Mert a VW-be már kell, és nagyon sok más márkába is. De ez nem von le semmit az értékéből, ettől még lehetnek nagyon megbízhatók. Kamionokba, traktorokba már 10-15 éve alap az Adblue, és semmi gond nincs vele, annyi, hogy ez is egy plusz költség, de nagyon kevés kell.
"Talán Ford? Mert a VW-be már kell, és nagyon sok más márkába is."
Opel.
#13
Sok dologban igazad van...
Legfőbb probléma a túlnépesedés, toszunk mint a nyulak hogy legyen utód, pedig nem ez a helyes út, hiszen a Föld nem tud ennyi embert kiszolgálni.
Lehetne a születésszabályozással foglalkozni de hát az kényes téma, inkább megvárjuk míg élhetetlen lesz a bolygó és az emberiség nagyja megdöglik magától. Nem tudom miért kell ebbe az irányba evezni...
A közúti közlekedés a CO2 kibocsájtás valóban kicsi része, főleg hogy leginkább Európa izgul ezen. Egyrészt ha mindig másra mutogatunk (akár földrajzilag, akár ágazatilag), akkor nem lesz váltotás. Mindenhol változtatni kell amennyit lehet, talán a hajókkal is foglalkozni fognak, talán Trumpot is elzavarják és az utód értelmesebb lesz.
A belsőégésű motorokról már tudjuk hogy ennyi volt, nagy áttörést nem fognak ezután elérni. Nem biztos hogy az elektromos mindent meg fog változtatni, de esély van arra hogy sokkal jobb lesz. A van esély és a biztos zsákutca közül egyértelmű hogy melyik a jobb.
Jelenleg elég sok dolog múlik az akksik jövőjén, a megújuló emergiákon és esetleg a fúziós erőművön.
Én sajnálom,hogy nem igazán lesznek már új dízel modellek.
Szerintem nincs velük baj és vannak már euró 5-6 os dízelek is amiknek alig van károsanyaguk.
Nem értem miért az autókon akarják megfogni a világ károsanyag kibocsátásának csökkenését,de inkább a gyárak füstölgő kéményeivel kéne kezdeniük valamit..
Szerintem nem jó ötlet ez az elektromos autózás pláne,hogy egyre több ember veszi és viszonylag kevés töltőállomás van.
Vicc az egész
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!