Mi lehet a belsőégésű motorok jövője?
Én kicsit azt látom, hogy a technológia magát zabálja fel.
Alapvetően két probléma van: a z erőltetett downsizing és az elektronikai túlbonyolítás. A mai motorok sokkal kényesebbek és betegesebbek, mint mondjuk a 20 évvel ezelőttiek, és ez nem feltétlenül a gyártók bénasága, hanem a fojtogató szabályozási környezet következménye. Az irreális kibocsátási értékeket csak agyonfojtott és alulméreteztt motorokkal és ezernyi jeladóval meg szenzorral lehet teljesíteni, ami finoman szólva sem a hosszú élettartam és a hibamentes működés záloga. Lehet, hogy egy mostani autó teljesíti az Euro6-ot, de ez lassan az üzembiztonság rovására megy.
Egy mai benzinmotorhoz képest az elektromos autók motorja egy szögegyszerű konstrukció, ami sokáig nem romlik el. Az egyetlen gond az a fránya hatótáv, amíg azt nem sikerül elfogadható értékre feltörnászni, addig a tisztán elektromos autó nem alternatíva, a hibrod viszont igen. Abban meg ugyanúgy belsőégésű motor van, de nem kell egy 1.0 literes blokkból 120 lóerőt kisajtolni, mert egy gyengébb, de pont emiatt tartósabb motor együttdolgozva a villanymotorral hozza az elvárt nyomatékot és teljesítményt.
Szóval szerintem a távoli jövő az elektromos autóé, de a mi életünkben (33 éves vagyok) még nem váltják le teljesen a benzineseket. Szerintem 30-50 éves távlatban legfeljebb a hibrid váltja le a benzinest.
"most 2020 környékén minden gyártó, akinek van dízelmotorja, az nagyon kiegyensúlyozott, megbízható, átgondolt dízelmotor"
Ja, ha az akár négy turbót, a kis és nagynyomású és szabályzott vízhűtésű EGR-t, a egy ütem alatt 6 befecskendezést, az elektromosan szabályzott áramlású vízpumpát, a 6 utas résvezérelt termosztátegységet, az AdBlue által regenerált SCR katalizátort (amit 2db. NOx érzékelő szonda/elektronika felügyel - darabja kb.150e.-ért) na ezeket pont nem lehet kiegyensúlyozottnak és megbízhatónak nevezni. Ráadásul ma már egy nem probléma egy 2000 köbcentis dízelnek 200LE felett lennie. Akkor ez nem túlhúzás?
Persze ilyneket a downsizingos benzinesekre is feltudnék sorolni. De egy mai dízel igazi időzített (anyagi) bomba. Aki ezekekkel foglalkozik, jól tudja.
6os
Pont egy extrém példát hoztál fel. A legtöbb dízel egy turbóval fut, de a BMW se gyártja már a 4 turbóst. Az átlag dízelmotor 1.5-2.0 közötti motor, 1 turbóval, 150 ló körül. Na ezek nagyon jók. De a 2 turbó sem halálos, nekem is biturbó a 3.0 TDI, és qrva jó. Egyedül DPF és EGR szelep van rajta azok közül, amiket te ott felsoroltál. Igen, az Euro 6nál van AdBlue is, már ahol, de attól sincs mit félni.
"A legtöbb dízel egy turbóval fut, de a BMW se gyártja már a 4 turbóst"
Vagy de, a 2020-as háromezres dízel ami 550d néven fut, 4 turbós.
"az Euro 6nál van AdBlue is, már ahol, de attól sincs mit félni"
Miről beszélsz? Ezek szerint nem műhelyben dolgozol és élsz ebből. Nem győzünk AdBlue pumpát cserélni 3-400ezerért, Berlingo, új Jumpy, Insignia, Zafira Tourer mind volt már.
Lehet, hogy qrva jó a 3.0TDI de ha majd elkezd a magasnyomású megkotlani és spént küld a piezótekercses injektorokba és mind megáll, a szerelő meg mond egy hétszámjegyű összeget. Akkor rájössz, hogy miért jár minden szerelő szívóbenzines japánnal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!