Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a belsőégésű motorok...

Mi lehet a belsőégésű motorok jövője?

Figyelt kérdés
2020. ápr. 30. 08:32
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%
Még egy jó darabig lesznek, ha erre irányul a kérdés
2020. ápr. 30. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
67%

Én kicsit azt látom, hogy a technológia magát zabálja fel.

Alapvetően két probléma van: a z erőltetett downsizing és az elektronikai túlbonyolítás. A mai motorok sokkal kényesebbek és betegesebbek, mint mondjuk a 20 évvel ezelőttiek, és ez nem feltétlenül a gyártók bénasága, hanem a fojtogató szabályozási környezet következménye. Az irreális kibocsátási értékeket csak agyonfojtott és alulméreteztt motorokkal és ezernyi jeladóval meg szenzorral lehet teljesíteni, ami finoman szólva sem a hosszú élettartam és a hibamentes működés záloga. Lehet, hogy egy mostani autó teljesíti az Euro6-ot, de ez lassan az üzembiztonság rovására megy.


Egy mai benzinmotorhoz képest az elektromos autók motorja egy szögegyszerű konstrukció, ami sokáig nem romlik el. Az egyetlen gond az a fránya hatótáv, amíg azt nem sikerül elfogadható értékre feltörnászni, addig a tisztán elektromos autó nem alternatíva, a hibrod viszont igen. Abban meg ugyanúgy belsőégésű motor van, de nem kell egy 1.0 literes blokkból 120 lóerőt kisajtolni, mert egy gyengébb, de pont emiatt tartósabb motor együttdolgozva a villanymotorral hozza az elvárt nyomatékot és teljesítményt.


Szóval szerintem a távoli jövő az elektromos autóé, de a mi életünkben (33 éves vagyok) még nem váltják le teljesen a benzineseket. Szerintem 30-50 éves távlatban legfeljebb a hibrid váltja le a benzinest.

2020. ápr. 30. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
72%
Az a helyzet, hogy az elektromos autók a hidrogén hajtású autókkal együtt, összefogva SEM tudják teljesen leváltani a belső égésű motoros autókat. Egyszerűen nem tudunk annyi akkumulátort és hidrogént előállítani, hogy teljesen kiirtsuk a belső égésű motorokat. Ha nem történik óriási fejlesztés az akkumulátoroknál és/vagy a hidrogén hajtásnál, akkor a jelenlegi felállásban úgy fog ez kinézni, hogy egy ideig terjednek majd még a villanyok és a hidrogén, de mindig lesz benzin és dízel is.
2020. ápr. 30. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%
A mai napig vannak napi használatban gőzmozdonyok, sőt még lovas kocsik is. Nem félek tőle, hogy eltűnnek a robbanómotorok. Meg azt sem tartom kizártnak, hogy az emberek megunják a túlbonyolított kütyüket, és visszatérnek a régi, jól bevált dolgokhoz. Történhet olyan ipari, kultúrális, vagy természeti katasztrófa, hogy a számítógépek kora áldoz le. Olvass utána az EMP bombáknak. Létező fegyver, csak még senki nem vetette be. A felsővezetők is szeretnek fészbukozni. :)
2020. ápr. 30. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon hosszú út van még előttük. Ami a legnagyobb vicc, hogy így most 2020 környékén minden gyártó, akinek van dízelmotorja, az nagyon kiegyensúlyozott, megbízható, átgondolt dízelmotor. A benzinesek pedig túlhúzott, agyonkomplikált, 3 hengeres aprócska, élhetetlen darabok. Konkrétan ha normális motort akarsz új autóból, dízelt kell venned.
2020. ápr. 30. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 tomsojer válasza:
77%

"most 2020 környékén minden gyártó, akinek van dízelmotorja, az nagyon kiegyensúlyozott, megbízható, átgondolt dízelmotor"

Ja, ha az akár négy turbót, a kis és nagynyomású és szabályzott vízhűtésű EGR-t, a egy ütem alatt 6 befecskendezést, az elektromosan szabályzott áramlású vízpumpát, a 6 utas résvezérelt termosztátegységet, az AdBlue által regenerált SCR katalizátort (amit 2db. NOx érzékelő szonda/elektronika felügyel - darabja kb.150e.-ért) na ezeket pont nem lehet kiegyensúlyozottnak és megbízhatónak nevezni. Ráadásul ma már egy nem probléma egy 2000 köbcentis dízelnek 200LE felett lennie. Akkor ez nem túlhúzás?

Persze ilyneket a downsizingos benzinesekre is feltudnék sorolni. De egy mai dízel igazi időzített (anyagi) bomba. Aki ezekekkel foglalkozik, jól tudja.

2020. máj. 1. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:

6os

Pont egy extrém példát hoztál fel. A legtöbb dízel egy turbóval fut, de a BMW se gyártja már a 4 turbóst. Az átlag dízelmotor 1.5-2.0 közötti motor, 1 turbóval, 150 ló körül. Na ezek nagyon jók. De a 2 turbó sem halálos, nekem is biturbó a 3.0 TDI, és qrva jó. Egyedül DPF és EGR szelep van rajta azok közül, amiket te ott felsoroltál. Igen, az Euro 6nál van AdBlue is, már ahol, de attól sincs mit félni.

2020. máj. 1. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim válasza:
Én így laikus szemmel úgy látom, hogy szépen lassan, nem 5 meg 10 év, hanem néhány évtized alatt az elektromos autók le fogják váltani a belső égésűeket. Az utóbbi csak hobbiszinten fog fentmaradni azoknál, akiknek az életük az autókban rejlik. Nagyvárosokban sokkal kényelmesebb lesz napi szinten elektromosokkal közlekedni.ráadásul majd sokkal nagyobb élmény lesz egy jó belsőégésűt hallani, mikor benyomják a gázpedált. Akiknek eddig sem tetszett, ezután sem fog, de valószínűleg kevesebb idióta fog kint huzogatni egy kis Corsát lyukas kipufogóval "turbó" megnevezés alatt, mint ma.
2020. máj. 1. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 tomsojer válasza:

"A legtöbb dízel egy turbóval fut, de a BMW se gyártja már a 4 turbóst"

Vagy de, a 2020-as háromezres dízel ami 550d néven fut, 4 turbós.


"az Euro 6nál van AdBlue is, már ahol, de attól sincs mit félni"

Miről beszélsz? Ezek szerint nem műhelyben dolgozol és élsz ebből. Nem győzünk AdBlue pumpát cserélni 3-400ezerért, Berlingo, új Jumpy, Insignia, Zafira Tourer mind volt már.

Lehet, hogy qrva jó a 3.0TDI de ha majd elkezd a magasnyomású megkotlani és spént küld a piezótekercses injektorokba és mind megáll, a szerelő meg mond egy hétszámjegyű összeget. Akkor rájössz, hogy miért jár minden szerelő szívóbenzines japánnal.

2020. máj. 2. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
Ameddig gazdasagosabbak mint a kulso egesu motorok, addig menok lesznek.
2020. máj. 3. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!