Szerintetek van valóság a Volkswagen tervében, vagyis a 0 emissziós belsőégésű motorban?
A VW műszaki igazgatója szerint,lehetséges egy olyan belsőégésű motor, ami biomasszával üzemel és úgy,hogy nem pöfög ki szén-dioxidot.
Amit ír a cikkben, van is benne igazság.
Az elektromos hajtás kiváló megoldás az A és a B szegmensben.Például egy Renault Zoé a magas 400 kilométeres hatótávjával, B szegmenses méretekkel kiváló városba.
Viszont a B szegmenstől felfele, a gyártók sem fejlesztenek teljesen elektromos autókat.
A C és a D szegmensben uralkodóak a dízelek.Ugyanis, az ottani méretek ezt indokolják.Vagyis, nagyobb méretű autót mozgatni gazdaságosan, dinamikusan.
Szerintem, ezek helyére terveznek egy dízelszerű motort, ami biomasszával fog menni.
Bár a VW szerint a repülőzésben is lehetne majd használni.
Ami még érdekesség,hogy az USA-ban a GM nemrég mutatott be egy 6 hengeres turbódízelmotort, ami képes B20-as biodízellel üzemelni.Ezt szánják a pick-upokba, meg a nagy Suvokba is.
Ellenben, az európai gyártók motorjai nem képesek biodízellel üzemelni, sőt kifejezetten kényesek az üzemanyagra.
A Vw még azt se tudja hozni amit kellene.
Azt is csalással tudták, de rájöttek a turpisságra.
Nem biomasszával üzemel és nem pöfög ki széndioxidot, hanem biomasszával üzemel, tehát nem kell ezért további olajat kitermelni, nem kerül további szén a levegőbe, hanem a hulladék növényeket felhasználják és a növény által megkötött szén kerül vissza a levegőbe. Ha nem pöfögne ki széndioxidot, akkor megoldaná a globális felmelegést hiszen csökkenne a szén mennyisége a levegőben.
Jobb mint a semmi, mindössze az előállításra fordított energia szennyezi pluszban a környezetet. Láttam már kamiont amelyik biomasszával működik (legalábbis ezt írja az oldalán), tehát nem kitaláció.
Nem vagyok biztos abban hogy ez nagyban működhet és nem csak parasztvakítás.
Az etanol is növényi származék, ez lenne a célja, mégis több hónapon keresztül sírtak az E5-ről E10-re váltás miatt. Emellett azt se felejtsük el, hogy mekkora terület kell az ehhez szükséges növények termesztéséhez? Kis mennyiségben található elengendő hulladék, de hogy ez legyen a jövő és többmillió autónak elegendő legyen, az kizárt.
A VW részéről ez inkább segélykiáltás. Le vannak maradva az elektromos autók fejlesztésében, az elektronikai rendszerekhez hlyék és bármit megtesznek hogy életben maradjanak. Ott a beharangozott ID3, legyártották őket porfogónak, de a szoftver része nem jött össze.
2,
Az etanollal az is a probléma,hogy nem gazdaságos.Plusz területeket venne el az élelmiszer-termeléstől.
Jó pár éve forradalminak tartották,hogy majd ezzel mennek az autók benzin helyett.
A biomassza viszont egészen más kaliberű.
Rengeteg keletkezik belőle.Egyes országokban biomassza erőművek is léteznek, melyek áramot termelnek.
Véleményem szerint, az autókat is eltudná látni.
Ha a VW tényleg megcsinálná ezt, akkor nem igazán lenne szükség az ID3-ra.Max csak azért,hogy megmutassák, ilyet is tudnak.
Az elektromos autóknak van egy problémája, ami előbb-utóbb elő fog jönni.
Az aksik alap alkotóeleme, a lítium nem áll korlátlanul rendelkezésre,ki kell bányászni, éppen olyan kifogyó erőforrás, mint a kőolaj vagy a földgáz.
Most még ez nem probléma, de ha elkezdenénk milliószámra hatalmas aksikat gyártani, amik a kocsik alá mennek, akkor előbb-utóbb előjönne a probléma.
Viszont, egy növényi hulladékból álló szintetikus üzemanyag, a szó valós értelmében megújuló lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!