Profi új terepjáró 5 millióig?
Második autóként szeretnénk egy profi telepjárót.
A keret elég komoly összeg, 5 millió forint (hitelre)
Arra gondoltunk, hogy egy Ford EcoSport ,Vw T cross, vagy ha Ti tudtok egyéb jó minőségű autókat amik nagyon jók extrém sárba,iszapba, mindenbe, de ugyanakkor autópályázni is élvezet velük.
Nem lenne költséghatékonyabb a quadot kiváltani egy olcsóbb, régebbi terepjáróra (Niva, Duster, Jimny vagy valami egyéb japó gép). Akár papírok nélkül is, ha csak ezen a távon használnád.
Szerintem 2M-ból simán kijöhetne, leszervizelve is. Egy csomó pénzed megmaradna, vagy legalábbis nem kellene hitel.
Én egy ÚJ, csilli villi, főleg hiteles autót sajnálnék komolyabb terepre. De ha mindenképp új kellene és komfortos is legyen, akkor Ránéznék a Ssangyong-okra is. Közhiedelemmel ellentétben elég jó ár/érték aránnyal bírnak és egyáltalán nem rosszak.
Felező: Az áttételt változtatja (felezi). Tehát amikor 1-esben vagy és bekapcsolod, akkor olyan, mintha "felesben" lenne. Magyarul növeli a kerekekre jutó nyomatékot. (Emiatt van, hogy pl. a Jimny nagyobb nyomatékot tud leadni, a gyengébb motor ellenére)
Az ilyen T-cross, Ecosport, Renegade pont annyira terepjáró, mint az Astra. Szóval, ha azok fel tudnak menni, akkor az Astrád is. Csak az a különbség, hogyha leszaggatod pl. a lökhárítót, akkor egy 20 éves astrára jóval olcsóbb újat szerezni, mint egy 1-2 éves modellre.
- Ami jó terepre, az semmiképp sem lesz jó autópályára.
- Amiket felsoroltál autók, semmilyen szempontból nem terepjárók, de talán még SUV-nak se mondanám őket. Pontosan ugyan annyira jók terepre, mint egy Fieste, Golf, Polo vagy akármi "sima" autó.
- Kevés az olyan autó, aminek ESETLEG van némi terepjáróképessége és nem totál használhatatlan autópályán és abból a kevésből egyetelen egy van, ami belefér a te keretedbe: a Duster. De egy Duster egy nagy nulla pl. egy Jimnyhez képest, csak hát ezt már nem árulják az EU-ban. Esetleg még talán vannak beragadt készletek, meg keveset futott példányok belőle. (Most nézem használtautón, kajak képesek ezeket 10 milliókért kínálni? Újonnan nem 5-6 misi körül voltak?). El tudsz vele vánszorogni autópályán, de inkább kamion tempóban lesz vele kényelmes.
Maradjunk annyiba, a pajero, patrol, hilux és egyéb még olyan felhasználásra lett feltalálva.
A Jimny is használható, de ahhoz képest sokkal korlátozottabban.
Jó tudni a terep felhasználás módját is.
Nem mindegy, hogy egy vadőr furikázik fel alá, vagy nehéz terep plusz cuccok terhelés blabla.
Előbbire a Jimny tökély, másikra mondjuk egy Outlander vagy Patrol alá nem adnék.
Gondolkodtam új autóban én is, de már akkor is 8-10 milliónál indultak újan.
Aztán automata nyomatékosztó és a többi még felár blabla.
Inkább egy 2007-es akkor ~ 10 éves Pajeroba beültem, 2.4 millióért.
Lógott a futóműben néhány dolog és egy turbófelújítást kért.
Inkább átmentem rajta konkrétan 500 ezer forintért.
Új turbó, a futóműben mindent cseréltettem, kapott új merevítőt, fékeket előre hátra, alvázvédőt meg egy két dolgot.
Lényegében ~200-ból megtehettem volna ahol véres, de inkább átmentünk rajta.
Azóta egy hálás autóm van, városba se érdekel, hogy 13 liter gázolajat zabál, komfortos ahhoz képest bazira.
Nem bántam meg, hogy ~3 millió forintért vettem egy munkába (nehéz terepfeladatra) és ingázni akár nyaralni is 100 százalékban alkalmas autót.
A szerelő srác is megmondta, amit terepen használnak hiába szalonból lett kihozva, néhány ütés után ugyanúgy rá kell nézni, nincs kevesebbszer szervízben mint egy 10-12 éves darab.
Ó, egy dolog romlott el benne: a lábtérvilágítás utas oldalt.
Nagyon jó! Hát ha ilyen utakon elmegy a Duster, akkor az enyémnél is el fog!
Várok továbbá is beszámolókat, aki meg szeretné osztani a véleményét valami terepjáróról itt, jár értük zöld pacsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!