Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jó a nagy lóerő ha...

SIDLER22 kérdése:

Miért jó a nagy lóerő ha úgyis elkapar az autó?

Figyelt kérdés
Ha mondjuk van egy 4-500 lóerős autóm és a váltó bármelyik fokozatában le akarom adni a legnagyobb nyomatékot (vagyis felpörgetem turbótöltésig vagy ilyesmi) és elkapar a kerék akkor mire jó az a nagy lóerő? Effektíven úgysem tudom kihasználni azt a teljesítményt mert bármilyen fokozatban is van a kerék el fog kaparni.

2020. ápr. 12. 08:49
1 2 3 4 5
 31/41 A kérdező kommentje:

Bocsánatot kérek mindenkitől! Egy haverom (aki értette miről beszélek) felhívta a figyelmem, hogy rosszul tettem fel a kérdést. Nem volt elég konkrét és túl egyszerűen fogalmaztam, de mostmár mindegy. (Azért jó látni, hogy ennek ellenére is voltak akik valamennyire megértették miről beszélek :D).


Azért mégegy próbát megejtek:

Egy 800 lóerős autó életideje alatt lesz bármikor olyan pillanat amikor ez a 800 lóerő effektíve kipörgés és minden egyéb nélkül csak is arra lesz használva, hogy gyorsítsa az autót?

2020. ápr. 12. 13:39
 32/41 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem elképzelhető. Pl. az Autobahn-on 250 km/h-nál a megfelelő fokozatban (talán 4-es?) lepadlózzák.


800 lóerős autó pl. a Ferrari 812.

2020. ápr. 12. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/41 anonim ***** válasza:
100%

Azt nem értem hogy pörög el a bmw 150 pacival.. esetleg virsli gumi vam rajta... Akkor talán.


Nekem a kétezres laguna ami dízel sem pörög el. Egyesben sem. Pedig az is 150 lóerő csak 245 gumi van rajta... De a 142 lóerős chippelt ford Focusom sem pörög el. Pedig az is dízel és ráadásul csak 205 os gumi van rajta...

2020. ápr. 12. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/41 A kérdező kommentje:
Hát igazából nem pörgött el mert be volt kapcsolva a kipörgésgátló. De amikor kettesben elérte a legnagyobb nyomaték fordulatát akkor elkezdett világítani a kipörgésgátló. Szóval elpörög :D
2020. ápr. 12. 15:05
 35/41 anonim ***** válasza:
100%

Erre a kérdésre a kollégám múltkor megadta a választ. 240 valahány lóerős autója van.

Azért mert ha nem pörgeti is van benne erő. Nem kell visszagangolni ha előz. Stb..

2020. ápr. 12. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/41 anonim ***** válasza:
100%

Azt hiszem az alábbi két videó megadja a választ a "...de miért?"-re.


Az első videó a kérdező. Virtuálisan elmegy, hogy hosszú másodpercekig tiltáson van a motor, aztán váltunk, elindulunk. Nem is kell gázpedál, elég egy kapcsoló...

A második pedig azt mutatja, hogy milyen ez a valóságban.


https://www.youtube.com/watch?v=ad3KvIOOodI


https://www.youtube.com/watch?v=xRLCzOtzd2U

2020. ápr. 12. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/41 anonim ***** válasza:
70%

"Most a vezetés, hogy jön ide?"


Innentől sok értelme nincs a kérdésnek.... :D

2020. ápr. 12. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/41 A kérdező kommentje:
Mivel nem a vezetésről volt szó hanem autómechanikai és fizikai hatásokról ezért úgy gondolom, hogy a vezetés nem releváns. Sok köze tényleg nincs a kérdéshez.
2020. ápr. 12. 17:04
 39/41 A kérdező kommentje:
#35 és a kollégádnak megéri az a plusz fogyasztás csak azért, hogy ne kelljen visszakapcsolnia előzésnél?
2020. ápr. 12. 17:08
 40/41 anonim ***** válasza:

39# nem fogyaszt többet annyival...

Az én autóm 142 lóerő. 5 körül kér.

Az övé nem 240 hanem 217 chipelve de most nyitott a rendszere úgyhogy ő sem tudja pontosan mennyi. Mindegy is. Alapból egy kétezres dizelről beszélünk. Ugyan annyit eszik kb mint a gyári.

2020. ápr. 12. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!