Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jó a nagy lóerő ha...

SIDLER22 kérdése:

Miért jó a nagy lóerő ha úgyis elkapar az autó?

Figyelt kérdés
Ha mondjuk van egy 4-500 lóerős autóm és a váltó bármelyik fokozatában le akarom adni a legnagyobb nyomatékot (vagyis felpörgetem turbótöltésig vagy ilyesmi) és elkapar a kerék akkor mire jó az a nagy lóerő? Effektíven úgysem tudom kihasználni azt a teljesítményt mert bármilyen fokozatban is van a kerék el fog kaparni.

2020. ápr. 12. 08:49
1 2 3 4 5
 21/41 anonim ***** válasza:
94%
Nem kapar el. Egyrészt a német gyártók ezért találtak ki normális 4x4 hajtást, pl az Audi. Másrészt 20+ éve van kipörgésgátló minden rendes autóban, ami nagyon okosan osztja el az erőt. Ja es normális gumi is kell. 310 lóerős autóm is van, teljesen kikapcsolt elektronikával sem kapar el, csak hóban (quattro).
2020. ápr. 12. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/41 anonim ***** válasza:
100%

Igen, azt nagyon jól látod, hogy városi közlekedésnél (0-50) semmi értelme a többszáz lóerőnek, mert minden autó elkapar, ha kis fokozatban lepadlózod.

Magasabb sebességeken viszont már igenis ki tudja használni a teljesítményt. A kulcs, hogy biztosítsák a megfelelő tapadást a hajtott kerekeknek (gumi, futómű, súlyelosztás, hajtás).


Másik dolog, hogy nem feltétlenül azért vesz valaki erős autót, hogy folyton gyorsulgasson, hanem hogy kis fordulaton kis gázpedál-állással is tudjon nagy sebességgel menni. Pl. egy átlag 100 lóerős autót 3-4 ezres fordulatszámon kell pörgetned autópályás tempóhoz, addig egy 300 lóerős autó 2000-es fordulaton kényelmesen boldogul.

2020. ápr. 12. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 A kérdező kommentje:
#21-es te végre valamennyire érted a kérdést. Csak én most nem mondjuk 300 lóerős autóra gondoltam hanem mondjuk 800-ra. És szerintem 800 lóerőnél (vagy legyen 1000, tök mindegy) hiába van 4×4 meg kipörgésgátló (a kipörgésgátló is akármilyen jól osztja el az erőt meg ilyenek, végsősoron visszaveszi a teljesítményt). És mondjuk ehhez a 800 lóerőhöz nem Drag Racing gumik vannak hanem utcai sportautóhoz évszaknak megfelelő gumi az is el fog kaparni.
2020. ápr. 12. 10:26
 24/41 A kérdező kommentje:
22-es igen mondjuk ebbe igazad van. Csak én a tendenciában azt látom, hogy valaki nem azért vesz 800 lóerős autót, hogy a 3-4 ezerből cisnáljon 2000-et hanem azért mert "fúú, de gyorsul!". Holott meg nem mert ugyanúgy elkapar ha ráadja azt a teljesítményt. Igazából erre akartam rávilágítani csak ugye sok az okos ember...
2020. ápr. 12. 10:29
 25/41 anonim ***** válasza:
100%
Köszönjük, hogy megvilágítottad nekünk hülyéknek az utat mr helikopter.
2020. ápr. 12. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/41 A kérdező kommentje:
Szívesen.
2020. ápr. 12. 10:37
 27/41 anonim ***** válasza:
89%

Te jozsi, mutass mar utcai 800 loeros autot... na mindegy.


Egy egesz eve van jogositvanyod, huha, az mar dofi am! Talan bizony tul vagy a 2000 kilometeren is, ugye? Te aztan mindent tudhatsz mar az autokrol, teljesitmeny- es nyomatekgorbekrol, megmutatkozik ez abban igy hogy szerinted akkor adja le az auto a teljesitmenye maximumat amikor padlogazt nyomnak, ha' nem? Ha' de.


Kispajtas... pl. legellenallasrol hallottal mar? Tudod, a szemebeszel biciklizes kozben, ami annal jobbn fuj, minel gyorsabban mesz, ezert egyre jobban kell tekerned meg a sebesseged megtartasahoz is nemhogy tovabb gyorsulni? Nyomatekelosztasrol, elso- es hatsokerek-meghajtas kozotti kulonbsegekrol, foleg indulasnal? Elektronikusan szabalyzott kiporgesgatlorol, a lengescsillapitas fontossagarol? Dehogy hallottal te, uncsiteso megengedte hogy beulj a 25 eves bejemvebe a parkoloban brummogtetni a gazt, es maris mindenhez IS ertesz, mi?


Csendben maradtal volna, bolcs maradtal volna.

2020. ápr. 12. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/41 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező! Pedig a válaszolók jókat írnak, csak az érettségiddel és a hatalmas egy éves vezetési tapasztalatoddal valamiért nem akarod megérteni, hogy fordítva ülsz a lovon.

A Forma-1-ben sem az a leggyorsabb pilóta, aki agyatlan barom módjára betanított csimpánzként padlóig tudja nyomni a gázpedált és végig kihasználja a teljesítménymaximumot. Az viszont nem igaz, hogy ha nem nyomja végig padlón a gázpedált, vagy amikor nyomja, akkor folyamatosan kipörög a kerék és az útra nem tudja átvinni azt a 800-1000 lóerőt és egy 200-300 lóerős autóval padlógázon ugyan ilyen köridőt lehetne menni. Ezt gondolom te is érzed.

Nekem 160 lóerős autóm van 350Nm-rel amit már 1500-as fordulattól lead. Az átlag utcai autók közül talán mondható, hogy fürgébb, de közel sem kifejezettem erős autó. Laza homokos talajon történő indulástól eltekintve sosem pörög ki, mert normálisan használom, nem ugrok le a kuplungról. Minek kellene? Attól még tudok dinamikusan indulni, hogy nem füstölnek a gumik. Előzésnél elég csak egy kicsit jobban lenyomni a gázpedált és már át is ugrottam az előttem lévőt. Az előző 100 lóerős autómmal ugyan ehhez: visszavált, nagygáz és vonyító motorral tudtam ugyan ezt ugyan ilyen dinamikával abszolválni. Ja, egyik esetben sem pörgött ki a kerék.

Ha az a kérdésed, átlag felhasználónak, normál átlag utcai felhasználásra valóban felesleges a 800 lóerő. De az nem igaz, hogy egy 150 lóerős autóval a kipörgés miatt nem lehet fürgébben haladni 0-130km/h sebességintervallumon belül, mint egy 50 lóerőssel. Ha ezt most nem is érted meg, majd idővel benő a fejed lágya és megérted.

2020. ápr. 12. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 A kérdező kommentje:

De ezt értem is és abban tényleg igazad van, hogy egy 2-300 lovas autóval nem lehet legyorsulni egy 800 lovast mert az átlag teljesítmény is megnő, de ez eléggé ki van sarkítva. Mondjuk ha egy 700 meg egy 800 lovas autóval csinálnád ezt akkor már nem lenne olyan nagy különbség szerintem.


És most nem 160 meg 100 lóerős autókról beszélünk, hogy odaírtad, hogy "Ja és nem pörgött ki egyiknél se a kerék." hanem 7 meg 800 lóerősről.


"De az nem igaz, hogy egy 150 lóerős autóval a kipörgés miatt nem lehet fürgébben haladni 0-130km/h sebességintervallumon belül, mint egy 50 lóerőssel."


Ez valóban így van. Viszont ha az a 150 lóerős autó 800 lenne és ezt egy mondjuk 6-700-assal mérnénk össze akkor már megint csak kicsi lenne a különbség. Nyílván jobban menne az erősebb motoros, de a kérdésem az volt, hogy az autó élettartama alatt lesz akár egy másodperc is amikor az a mért lóerő ami 600 valamennyi ki lesz-e használva effektíve arra, hogy nyomja az autót anélkül, hogy kipörögne vagy ilyesmi.

2020. ápr. 12. 12:31
 30/41 dirtboy ***** válasza:
100%

Te csak fújod a magad hülyeségét. egyrészt belső égéyű motornál nincs az hogy lepadlózod és egyből max nyomaték van.

ha mint írtad hogy 3000nél van max nyomaték akkor lepadlózod 1500nál még nem lesz max nyomaték. majd akkor lesz mikorra feltud pörögni a motor 3000ig.

másik pedig hogy a motor az ugyan azt tudjs minden fokozatban. a teljesítményt nem keréken szokták megadni hanem főtengelyen. keréken lévő teljesítmény változik sebesség fokozattól függően.

egyébként meg padlóztak le 762lovas teslát ami azonnal leadja a 930Nm és nem kapart el hanem kilőtt mint a golyó.

150lovas bmw példád egy vicc. az f ika teljesítmény.

és igen egy autó teljesítménye nem azért magas hogy 0ról gyorsulgasson az ember,és a gyártók sem a hortobágyi síkságra gyártanak meg a magyar 130as korlátra.

2020. ápr. 12. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!