Miért jó a nagy lóerő ha úgyis elkapar az autó?
Igen, azt nagyon jól látod, hogy városi közlekedésnél (0-50) semmi értelme a többszáz lóerőnek, mert minden autó elkapar, ha kis fokozatban lepadlózod.
Magasabb sebességeken viszont már igenis ki tudja használni a teljesítményt. A kulcs, hogy biztosítsák a megfelelő tapadást a hajtott kerekeknek (gumi, futómű, súlyelosztás, hajtás).
Másik dolog, hogy nem feltétlenül azért vesz valaki erős autót, hogy folyton gyorsulgasson, hanem hogy kis fordulaton kis gázpedál-állással is tudjon nagy sebességgel menni. Pl. egy átlag 100 lóerős autót 3-4 ezres fordulatszámon kell pörgetned autópályás tempóhoz, addig egy 300 lóerős autó 2000-es fordulaton kényelmesen boldogul.
Te jozsi, mutass mar utcai 800 loeros autot... na mindegy.
Egy egesz eve van jogositvanyod, huha, az mar dofi am! Talan bizony tul vagy a 2000 kilometeren is, ugye? Te aztan mindent tudhatsz mar az autokrol, teljesitmeny- es nyomatekgorbekrol, megmutatkozik ez abban igy hogy szerinted akkor adja le az auto a teljesitmenye maximumat amikor padlogazt nyomnak, ha' nem? Ha' de.
Kispajtas... pl. legellenallasrol hallottal mar? Tudod, a szemebeszel biciklizes kozben, ami annal jobbn fuj, minel gyorsabban mesz, ezert egyre jobban kell tekerned meg a sebesseged megtartasahoz is nemhogy tovabb gyorsulni? Nyomatekelosztasrol, elso- es hatsokerek-meghajtas kozotti kulonbsegekrol, foleg indulasnal? Elektronikusan szabalyzott kiporgesgatlorol, a lengescsillapitas fontossagarol? Dehogy hallottal te, uncsiteso megengedte hogy beulj a 25 eves bejemvebe a parkoloban brummogtetni a gazt, es maris mindenhez IS ertesz, mi?
Csendben maradtal volna, bolcs maradtal volna.
Kérdező! Pedig a válaszolók jókat írnak, csak az érettségiddel és a hatalmas egy éves vezetési tapasztalatoddal valamiért nem akarod megérteni, hogy fordítva ülsz a lovon.
A Forma-1-ben sem az a leggyorsabb pilóta, aki agyatlan barom módjára betanított csimpánzként padlóig tudja nyomni a gázpedált és végig kihasználja a teljesítménymaximumot. Az viszont nem igaz, hogy ha nem nyomja végig padlón a gázpedált, vagy amikor nyomja, akkor folyamatosan kipörög a kerék és az útra nem tudja átvinni azt a 800-1000 lóerőt és egy 200-300 lóerős autóval padlógázon ugyan ilyen köridőt lehetne menni. Ezt gondolom te is érzed.
Nekem 160 lóerős autóm van 350Nm-rel amit már 1500-as fordulattól lead. Az átlag utcai autók közül talán mondható, hogy fürgébb, de közel sem kifejezettem erős autó. Laza homokos talajon történő indulástól eltekintve sosem pörög ki, mert normálisan használom, nem ugrok le a kuplungról. Minek kellene? Attól még tudok dinamikusan indulni, hogy nem füstölnek a gumik. Előzésnél elég csak egy kicsit jobban lenyomni a gázpedált és már át is ugrottam az előttem lévőt. Az előző 100 lóerős autómmal ugyan ehhez: visszavált, nagygáz és vonyító motorral tudtam ugyan ezt ugyan ilyen dinamikával abszolválni. Ja, egyik esetben sem pörgött ki a kerék.
Ha az a kérdésed, átlag felhasználónak, normál átlag utcai felhasználásra valóban felesleges a 800 lóerő. De az nem igaz, hogy egy 150 lóerős autóval a kipörgés miatt nem lehet fürgébben haladni 0-130km/h sebességintervallumon belül, mint egy 50 lóerőssel. Ha ezt most nem is érted meg, majd idővel benő a fejed lágya és megérted.
De ezt értem is és abban tényleg igazad van, hogy egy 2-300 lovas autóval nem lehet legyorsulni egy 800 lovast mert az átlag teljesítmény is megnő, de ez eléggé ki van sarkítva. Mondjuk ha egy 700 meg egy 800 lovas autóval csinálnád ezt akkor már nem lenne olyan nagy különbség szerintem.
És most nem 160 meg 100 lóerős autókról beszélünk, hogy odaírtad, hogy "Ja és nem pörgött ki egyiknél se a kerék." hanem 7 meg 800 lóerősről.
"De az nem igaz, hogy egy 150 lóerős autóval a kipörgés miatt nem lehet fürgébben haladni 0-130km/h sebességintervallumon belül, mint egy 50 lóerőssel."
Ez valóban így van. Viszont ha az a 150 lóerős autó 800 lenne és ezt egy mondjuk 6-700-assal mérnénk össze akkor már megint csak kicsi lenne a különbség. Nyílván jobban menne az erősebb motoros, de a kérdésem az volt, hogy az autó élettartama alatt lesz akár egy másodperc is amikor az a mért lóerő ami 600 valamennyi ki lesz-e használva effektíve arra, hogy nyomja az autót anélkül, hogy kipörögne vagy ilyesmi.
Te csak fújod a magad hülyeségét. egyrészt belső égéyű motornál nincs az hogy lepadlózod és egyből max nyomaték van.
ha mint írtad hogy 3000nél van max nyomaték akkor lepadlózod 1500nál még nem lesz max nyomaték. majd akkor lesz mikorra feltud pörögni a motor 3000ig.
másik pedig hogy a motor az ugyan azt tudjs minden fokozatban. a teljesítményt nem keréken szokták megadni hanem főtengelyen. keréken lévő teljesítmény változik sebesség fokozattól függően.
egyébként meg padlóztak le 762lovas teslát ami azonnal leadja a 930Nm és nem kapart el hanem kilőtt mint a golyó.
150lovas bmw példád egy vicc. az f ika teljesítmény.
és igen egy autó teljesítménye nem azért magas hogy 0ról gyorsulgasson az ember,és a gyártók sem a hortobágyi síkságra gyártanak meg a magyar 130as korlátra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!