Ha egy autó mondjuk 900 lóerős akkor az azt is jelenti hogy nehezebben tud lefulladni?
Egy ilyen autó - nagyon kevés kivételtől eltekintve - már valamilyen verseny célú jármű. Ezekben tuningolt motorok vannak, nagyobb nyitási dzögű vezérműtengellyel, az egész motor a nagy teljesítmény leadására optimalizálva, és ezzel együtt jár a borzasztóan szar alapjárat. Nem véletlen, hogy egy ilyennek sokkal magasabb az alapjárata mint az utcai változatnak.
És igen, le tud fulladni egy 900 lóerős motor. Semmit nem jelent az, hogy 900 lóerő, mert azt a teljesítményt egy ponton adja le, a legnagyobb teljesítményhez tartozó fordulatszámon, alapjáraton ezek sem adnak le nagy teljesítményt, csak épp akkorát, ami elegendő hogy forogjon. Pályanapokon látni, amikor autóztatják a népet versenyautókkal, butított, felhasználóbarátabb programmal a vezérlőben, hogy az elindulásnál szinte mindenkinek akadnak gondok, nagyon könnyen lefulladnak - bár ebben része van az utcai változathoz képest nagyon harapós kuplungnak is.
Ez nem lóerő kérdése.
Van olyan balfék vezető, aki a világ legerősebb autóját is képes lefullasztani a tökegyenes úton.
Az automata...
Viccet félretéve, a diesel nehezebben fullad le, mint a benzines, de azt is le lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!