Az igaz, hogy minél erősebb, minél több lóerős egy benzines autó, annál nehezebb lefulladni vele?
A világon van kb 1 milliárd ember aki megtanulta kezelni a kuplungot + a manuális váltót.szó-szó ...gyakorlás,és gyakorlás de mindenkinek sikerül.
Neked biztos nem fog menni ez???,elkönyvelted ?
Annyit még hozzá tennék ha megérted a mechanizmust,azaz hogy 2 db tárcsát ha erősen összeszorítasz egymásnak így adódik át a forgatás a motor és a kerekek közt. A kuplung pedál ezen 2 tárcsa között képez 1 mm hézagot amikor azt kinyomod.
Ezt ha megérteted,pillanatok alatt megtanulod a kuplungozás lényegét.
A nyomatéktól függ, nem a lóerőtől. Egy F1-es autó hiába 1000 LE simán lefullad, ha gáz nélkül akarnál vele indulni.
Azt ugyan nem tudom megérteni, hogy hogyan lehetséges, hogy nem vagy képes egy olyan egyszerű dolgot, mint a kézi váltás megtanulni, de végülis semmi gond, van automata váltó szerencsére, ha azzal biztonságosan tudsz közlekedni használd azt.
Az ST3 Focus amúgy csak 250 LE, nem egy gyenge autó de azért nagyon messze van az "ilyen erős" kategóriától 3-400 LE-ket is kordában lehet tartani kéziváltóval gond nélkül.
Pedig hidd el csak annyi a titok, hogy nem leugrasz a kuplungpedálról, hanem lassan, fokozatosan engeded fel és emellett nyomsz egy kis gázt is!
Igen, jól írják, inkább a nyomaték számít. De az általában arányos szokott lenne a lóerűvel.
Egyébként nem csak benzines autóknál van ez így. Egy dízel is simán lefullad ha hirtelen, főleg gázadás nélkül szállsz le a kuplungról.
Persze, hogy el lehet indulni gázadás nélkül. Nem azt írtam hogy lehetetlen!
Sőt, elég óvatos kuplunghasználattal sík úton egy 1.2-es benzines Ladával is el lehet indulni gázadás nélkül. Nekem legalábbis már sokszor sikerült.
Dízel autóm van. (1.7 CR változó geometriás turbó dízel) És ha kicsit határozottabban emeled fel a kuplungot, gázadás nélkül az is ugyan úgy lefullad.
Nekem mindig manuális autóim voltak és most is az van, ráadásul az utolsó kettő benzines (köztük a mostani is) kisköbcenis benzines, de egy hét alatt megszoktam, talán ha 4-5 ször fulladtam le velük össz-vissz. Azóta pofonegyszerű kezelni, rutinnná vált, mondom egy hét alatt.
(Nekem az autómata váltó volt furcsa, amikor kipróbáltam, mindig a kuplung helyét rugdostam piros lámpánál való megálláskor, nehogy "lefulladjak" :D)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!